עוברים לנגב והגליל

אוויר נקי יותר, נופים פתוחים ומיוחדים, חינוך לערכים, קהילה תומכת, מחירים שפויים שאפשר לקנות בית עם חצר מה עוד רוצה משפחה כדי לחיות את חייה בשלווה ובשקט?

מחירי הדיור הגבוהים באזורי הביקוש מביאים את הזוגות והמשפחות הצעירות לחפש פתרונות אחרים, כי דירה באזורים אלו הם מבינים שכנראה לא יצליחו לקנות.

 

אחת האופציות שהפכו לפופולאריות יותר ויותר בשנים האחרונות היא מעבר לפריפריה.

 

פריפריה או יישוביי הנגב והגליל הם כבר לא מילה מפחידה ומאפשרים לאותן משפחות לרכוש דירות ואפילו בתים עם חצרות במחירים סבירים ביחס למחירי הנדל"ן במרכז הארץ.

 

 

לפי נתונים שמפרסמת תנועת אור ניתן לראות כי בחמש השנים האחרונות יש הגירה שלילית במגמה הדרגתית מהערים הגדולות לטובת הפריפריה, ועליה של כ – 14% במתעניינים במעבר לנגב והגליל. רוב המתעניינים במעבר הם משפחות חילוניות, רובם צעירים עד גיל 40 אך ישנם גם רווקים וגרושים ביניהם, ורובם בוחרים לעבור לגליל.

 

הנתונים מתבססים על סקר שערכה תנועת אור בקרב מתעניינים שנעזרו בשירותיה. בשנת 2012 סייעה העמותה לכ – 2,871 מתעניינים שהחליטו לבצע את המעבר, ובשנת 2016 סייעה התנועה לכ – 3,615 מתעניינים.

 

נכון שיש לקחת בחשבון פרמטרים נוספים כמו תעסוקה, נגישות תחבורתית ואפילו הריחוק מהמשפחה, אבל מוצאים פתרונות ולפעמים זה שווה את זה.

 

ביריד שיפתח מחר (חמישי) ישתתפו יישובים, מושבים, קיבוצים וקהילות מאזור הנגב והגליל אשר יציגו את המודלים השונים והמיוחדים למגורים ואת סגנון החיים המאפיין את יישובם.

 

היריד יתקיים בבית המועצה לישראל יפה בת"א, בשעה 19:00. הכניסה ללא עלות ופתוח לציבור.