הום סטייג'ינג - נעים מאוד להכיר!

מנסים למכור את הדירה שלכם ואף אחד לא מתקשר? וכשמישהו כבר מתקשר הוא מציע סכום נמוך ממה שאתם מבקשים?  זה בדיוק הזמן להכיר את המושג  - הום סטייג'ינג

 

בעזרת טיפול קוסמטי לא גדול תשדרגו את הדירה ותגדילו את הסיכויים למכירה במחיר שרציתם ואפילו יותר! מערכת נדלן.קום פנתה לאנה גוטמן, מומחית להום סטייג'ינג – והבעלים של חברה לשדרוג נכסים לקראת מכירה "Home Staging Solutions", כדי להבין על מה מדובר.

 

מה זה הום סטייג'ינג?

הום סטייג'ינג זו שיטה שפותחה בארה"ב כבר בשנות ה– 70, כיום רוב הנכסים שנמכרים בארצות הברית יוצאים למכירה רק לאחר שעברו הום סטייג'ינג. שיטת ההום סטייג'ינג זו אומנות של יצירת אווירה באמצעות הלבשת הבית בצורה נכונה, וניצול נכון ואופטימלי של החלל. היא נכנסה למודעות בתחום הנדל"ן הישראלי רק בשנים האחרונות, אבל היום יותר ויותר מוכרים מבינים שבאמצעות השקעה מינימלית הם יאפשרו מכירה של הנכס בזמן הקצר ביותר ובמחיר מקסימלי. 
 

המרפסת לפני

המרפסת אחרי

 

איך עושים את זה?

לרוב, לאדם הממוצע, אין את היכולת לראות את הפוטנציאל האמיתי שיש בנכס. אם הדירה שהוא נכנס אליה מוזנחת, מיושנת ולא מסודרת זה ירתיע אותו. זה בדיוק המקום ששיטת ההום סטייג'ינג עושה את ההבדל, ולא משאירה מקום לטעויות ולדמיון המצומצם של הקונה הממוצע.

בתהליך ההום סטייג'ינג מדגישים את היתרונות של הבית ומציגים את הפוטנציאל המלא שלו. לאחר השינוי, הבית שלכם יראה גדול יותר, מואר יותר, נקי יותר וגם חם ואוהב. השיטה נותנת לקונה את התמונה מלאה של איך הבית הזה יכול להיות, היא תיצור אצלו את אפקט ה– WOW ומה שיישאר איתו זו התחושה שבבית הזה הוא היה רוצה לגור. 

 

לדוגמא, דירה קטנה או אפילו סטנדרטית שמרוהטת בצורה כבדה, מסיבית עם הרבה עומס, יכולה להראות קטנה יותר וחונקת לקונה הפוטנציאלי, והוא פשוט ימשיך הלאה לנכס הבא. אבל אם נרהט את אותה הדירה בריהוט מתאים, אותו נמקם בצורה נכונה ופרופורציונלית לנכס - קונים שיגיעו יוכלו לראות את הפוטנציאל האמיתי שלה. כך יקבלו תחושה טובה יותר בזכות החלל המרווח שנצליח ליצור באותו השטח.

 

מה גובה ההשקעה של בעל הנכס בהום סטייג'ינג?

הום סטייג'נג יכול להתאים גם לנכסים יוקרתיים במיוחד וגם לדירות סטנדרטיות. בשיטה זו כל נכס מגיע לערך המקסימלי שלו.

  

ברוב המקרים, לא מומלץ ואף אין שום סיבה לבצע השבחה בעזרת שיפוצים מורכבים ויקרים כדי להכין את הנכס לקראת מכירה. לרוב, השקעה כזאת לא תצדיק את עצמה, ומהניסיון שלנו וממחקרים, הוכח שבהשקעה של בין  1%-3% בלבד מערך הנכס, ניתן לעלות את מחירו ב 7%-10%, ולמכור אותו הרבה יותר מהר.

 

"פנו אלי בעלים של פנטהאוז בת"א שהוצע במשך תקופה ארוכה למכירה. המוכרים לא הצליחו לקבל הצעות שתאמו את הציפיות שלהם. הם חשבו שהנכס שווה כ– 9 מיליון שקלים, בעוד שכל ההצעות שקיבלו היו בסביבות ה – 8 מיליון, וגם אלו לא הצליחו להתקדם לעסקה. לאחר שנכנסנו לתמונה, הוחלט על שיפוץ שעלה כ– 150 אלף ש"ח (המהווים כ– 2% מערך הנכס). התוצאה הייתה מיידית, וכשבוע לאחר תום השיפוץ הם קיבלו הצעה של 9.5 מילון ש"ח, הרבה יותר ממה שחשבו שיקבלו, והרבה יותר מהר ממה שציפו." מספרת אנה.

 

חדר השינה לפני

חדר השינה אחרי

הום סטייג'ינג יכול לעשות הבדל משמעותי גם בהשקעה הרבה יותר נמוכה. הוספה של מעט אקססוריז כמו עציצים, כריות נוי או וילונות בכמה אלפי שקלים בודדים, יכולים אף הם לעשות מהפך, להכניס צבע, חום, אווירה טובה, ולשנות באופן משמעותי את הבית.

 

אנה מספרת על פרויקט נוסף שהוכיח שהשיטה עובדת: "אחת הדירות שנמכרה לאחר שביצענו בה הום סטייג'ינג מהווה דוגמא מצוינת, המוכרים שקלו להוריד את המחיר המבוקש בכ– 15%, כיוון שבמשך חודשים רבים אנשים הגיעו להתרשמות ולא הראו התעניינות. זאת למרות שהדירה ממוקמת באחד האזורים המבוקשים בהרצליה, והייתה משופצת ומושקעת מאוד, אך העיצוב של הבית היה מאוד קר, מנוקר ולא מזמין. כל מה שעשינו שם הסתכם בכמה אלפי שקלים בודדים, בעזרת טקסטיל וצמחיה שהוסיפו צבע וחמימות לבית, הדירה כאילו התעוררה לחיים. תוך שבועיים מתום התהליך הדירה נמכרה בדיוק במחיר המבוקש והמוכרים לא נדרשו להוריד את המחיר."

 

אקססוריז לפני

אקססוריז אחרי

השיטה מתאימה כמובן גם לבעלי נכסים שמשכירים את הדירות שלהם. תמורת השקעה לא גבוהה במיוחד, הם יוכלו לקבל שכר דירה גבוה יותר בכל חודש תמורת הדירה.

 

מהו הטיפ שאת יכולה להעניק לקוראים שלנו במתנה?

"חשוב מאוד לזכור שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני! הרושם הראשוני נוצר בשניות הראשונות שקונה נכנס לדירה, לכן חשוב לשמור את אזור הכניסה לבית מסודר, מואר ומאוורר, על מנת להעביר את התחושה הנעימה והביתית כשקונים נכנסים לבית ולגרום להם לרצות את הדירה לעצמם".

 

תודה מיוחדת לאנה גוטמן, הבעלים של חברת "Home Staging Solutions" על עזרתה בהכנת הכתבה