תכנון נדל''ן

להלן מידע על תכנון נדל''ן באמצעות אדריכל, איתור איש המקצוע המתאים ביותר והיתרי בניה שנדרשים בתחילת הדרך

לאחר רכישת נדל"ן חדש, מגיע שלב התכנון של חלל המבנה על מנת שזה יהיה פונקציונאלי וישרת את הצרכים של כל דיירי הבית. על מנת ליישם תכנון זה באופן מקצועי ככל הניתן שיאפשרו ליהנות מתוצאות משביעות רצון לאורך זמן, כדאי לשקול לשכור את שירותיו של אדריכל שיהיה ממונה על המשימה ויוכל ללוות אתכם לאורך כל הפרויקט מתחילתו ועד סיומו, לייצג אתכם מול הגורמים הרלוונטיים ולקדם את המהלכים על מנת שאכן הפרויקט יתקדם בהתאם ללוחות הזמנים שהוגדרו ועם מינימום עיכובים ומכשולים בדרך. בעוד שמעצב פנים יוכל לתרום את חלקו בכל הקשור לעיצוב הבית, אדריכל יהיה חיוני במקרים בהם במסגרת הפרויקט בו תידרשו להגיש היתרי בנייה. להלן מידע על תכנון נדל"ן באמצעות אדריכל, איתור איש המקצוע המתאים ביותר והיתרי בניה שנדרשים בתחילת הדרך:

 

היתרי בניה ב- 60 שניות

היתרי בניה מהווים אישורים חוקיים מטעם הועדה המקומיתלתכנון ולבניה לביצוע עבודות בניה המחייבות היתר. כל פעולתבניה או הריסה מחייבת בעצם קבלת היתר מהוועדה המקומית כולל תוספות או שינויים חיצוניים לבניין כמו למשל תוספת בניה ושינוים פנימיים שפוגעים בקונסטרוקציה של הבניין או בצנרת משותפת. אין חובה לקבל היתר במידה ומדובר בשינוי פנימי בדירה שאינו מחייב את שינוי שטחה, את חזיתות המבנה ולא משנה את מטרת השימוש בדירה. היתרי בניה מתבססים על זכויות בניה שנקבעו בתכנית מתאר והנחיות הועדה המקומית ויינתנו רק לאחר שהועדה המקומית או רשות הרישוי המקומית תאשר את הנושא ולאחר ביצוע תשלומים נדרשים ומילוי דרישות נדרשות. במרבית המקרים מדובר בהליך ארוך ובירוקראטי. מומלץ להיעזר בשירותיו של האדריכל בכל הקשור להליך זה, כשהוא בעצם מתפקד כנציג שלכם בוועדה המקומית ויהיה אחראי על כל נושא הגשת התוכנית המפורטת, החתומה על ידו.

 

טיפים לאיתור אדריכלים

אחת הדרכים היעילות לאתר איש מקצוע מנוסה, מקצועי ובעל מוניטין בתחום הוא באמצעות קבלת המלצות מלקוחות שהתנסו בשירותיו ויכולים להעיד על עיסתו (על אותו רעיון שבעת הגשת מועמדות להצעות מכרזים מבקשים המלצות המעידות על ניסיון מקצועי). במידה והמלצות מהסוג אינן נגישות, מומלץ לאתר אנשי מקצוע פוטנציאליים באינדקסים המרכזים בעלי מקצוע בתחום ולבחון היטב את התאמתם למשימה, לרבות בקשת המלצות מלקוחות קודמים. במקביל ניתן לחפש משובים ברשת אודות האדריכל הפוטנציאלי, כולל מידע לגבי ניסיונו המקצועי, הוותק שלו בתחום, סגנון עבודתו וכיוצא בזה. לגבי אדריכלים שעברו את הסינון הראשוני מבחינתכם, כדאי ליזום פגישה פנים אל פנים, במהלכה תוכלו להכיר לעומק את המועמד לתפקיד ואת התאמתו. לפגישה שכזו חשוב להגיע מוכנים עם כל השאלות החשובות מבחינתכם, כולל כיצד הוא רואה את תפקידו ותפקידכם בפרויקט, לתאם ציפיות לגבי הצרכים והדרישות, לבחון את אופיו האישי ועד כמה ניחן ביחסי אנוש טובים ובסבלנות, במיוחד כשהוא יידרש לייצג אתכם מול גורמים אחרים בפרויקט ומדובר בליווי צמוד שיכול להיות ממושך. כמו כן, מדובר בהזדמנות לבחון את הכימיה ההדדית ואת מידת הפתיחות המתאפשרת מבחינתכם, במיוחד כשתידרשו לקבל החלטות קטנות אל מול משמעותיות יותר לאורך הדרך המשותפת. לאחר הבחירה במועמד המתאים, חשוב לחתום על הסכם אדריכלי מפורט הכולל את כל הפרטים שסוכמו בעל פה, הגדרת כל השירותים הנדרשים מצד האדריכל, לרבות שכר העבודה, לוחות זמנים מוגדרים ותנאים במקרה של הפרת החוזה.