תהל מקבוצת קרדן חתמה על עסקה ראשונה בסין במסגרתה רכשה שישה מתקני טיפול במים

 Kardan Water International Group (KWIG) שהינה מיזם משותף של תהל מקבוצת קרדן עם מומחים מקומיים בסין הפעילים בתחום המים, חתמה על הסכם לרכישת 88.15% ממניותיה של חברת Huanke Water Tianjin בתמורה לתשלום בסך של 12 מליון אירו. יתרת מניותיה של החברה הסינית מוחזקות ע"י חברה ממשלתית.

 

בכוונת המיזם המשותף להשקיע בחמש השנים הקרובות, כ-64 מליון אירו (כולל ההשקעה הנוכחית) בפרויקטים שונים בתחום תשתיות המים בסין.

 

Huanke Water מחזיקה בזיכיונות להפעלת שישה מתקנים לטיפול במים: ארבעה מתוכם בעיר Tianjin והשניים הנוספים בפרובינציית Shandong . המתקנים נבנו ע"י החברה הסינית בשיטת BOT והסכמי הזיכיון להפעלתם הם לתקופות העומדות בממוצע על כ-20 שנה. ששת המתקנים פעילים ומפיקים יחד כ-198,000 מ"ק ליום. לאחר הרחבה ושיפור של המתקנים המתוכננים להתבצע בשלוש השנים הקרובות, צפויה תפוקת המתקנים לעלות לכ-292,000 מ"ק ביום.

 

לדברי ארז אפלרוט , מנכ"ל קרדן בסין: "זוהי העסקה הראשונה שלנו בתחום תשתיות המים  והיא מהווה צעד חשוב ביישום האסטרטגיה של Tahal Group  להרחיב פעילותה בסין ולהגדיל אפלרוט מוסיף כי "העסקה הנוכחית הינה איכותית במיוחד בשל נפח הפעילות של מתקני הטיפול במים, מיקומם המרכזי ואיכותם המאפשרת רווחיות גבוהה מהממוצע."

 

Tahal Group מחזיקה ב-66.67% ממניות KWIG והשותפים המקומיים ביתרת המניות.

 

KWIG הינה זרוע הפעילות של Tahal Group בסין, אשר מפעילה ומנהלת עבורה פרויקטים בתחום תשתיות המים.