רשת התיווך רי/מקס מסכמת את נתוני הקיץ ומדווחת על עלייה של כ- 40% -30% בהיקפי העסקאות לעומת התקופה המקבילה אשתקד

רשת התיווך  רי/מקס מסכמת את נתוני קיץ 2007 ומדווחת על עלייה של כ-  – 20% - 10% במחירי הדירות ב מרכז הארץ ובפריפריה. עוד מדווחת הרשת על עלייה משמעותית בהיקפי העסקאות ובהיקפי ההכנסות לעומת השנה שחלפה ואף מול תקופות דומות בשנים שקדמו :  

יוני 2007 עלייה של 34% במספר העסקאות ו – 42% בהכנסות לעומת יוני אשתקד.

 

 יולי 2007 – עלייה של 30% במספר העסקאות ו – 24% בהכנסות לעומת יולי אשתקד.

 

 יולי 2007 – עלייה של 20% במספר העסקאות ו – 27% בהכנסות לעומת יולי 2005

 

 אוג ' 2007 המשך מגמת עלייה וצפי לגידול של כ – 40% לעומת אשתקד.

 

ברנרד רסקין מנכ"ל רי/מקס ישראל אמר "מחירי הדירות למכירה ימשיכו לעלות לנוכח הביקושים הגוברים והיצע דירות מוגבל צמיחתו של המשק הישראלי, העלייה מצרפת, הגעת המשקיעים הזרים מאירופה וארה"ב שבחרו לרכוש דירה בארץ, והאמון שנתן הציבור בדירות יד שנייה הביאו לעלייה גבוהה בביקושים ועלייה במחירי הדירות באזורים רבים בארץ: תל-אביב רבתי, ירושלים, נתניה, קרית טבעון אשדוד ועוד.

אומר רסקין ומוסיף :"אני צופה כי עליית המחירים והגאות של ענף הנדל"ן לא תיעצר לפחות בטווח הנראה לעין מכיוון שהתנאים שיצרו את השגשוג הנוכחי עדיין קיימים ואפילו מתעצמים – כלכלה בצמיחה, ירידה באבטלה וההמתנה של שנים רבות של אותם משדרגי דירות שהמתינו עד כה ועתה מרגישים שהמחירים בתהליך עלייה מתמשך וכדאי לקנות מייד כדי לחסוך בעליות מחירים עתידיות.

הביקוש שנוצר היום הינו ביקוש אמיתי וחזק ומבוסס על מציאות כלכלית טובה ולכן אני צופה להמשך עלייה בביקושים וגם המשך עלייה במחירים לנוכח היצע הדירות המוגבל והפעילות הנמוכה של יזמים הבונים בארץ, שכן הם טרם חזרו לשוק בצורה שתספק את ההיצע.

רסקין מעריך עוד כי תושבי חוץ, אשר היוו את הקטר המקורי של התאוששות הנדל"ן השקיעו מעל מיליארד דולר מתחילת השנה. "אני מאמין שמגמה זו תימשך גם בשנה הקרובה, עם זאת יש לציין כי אפקט חפציבה פגע בדירות יד ראשונה גם בקרב המשקיעים הזרים אשר מ עדי פים היום לרכוש דירה מיד שנייה על פני חדשה "על הנייר", כך גם בקרב חלק מהקהל הישראלי, אשר כרגע לתקופה זמנית ומוגבלת, איבד את אמונו ברכישת דירה בפרויקט חדש ופונה לדירות מיד שנייה"