קונים דירה בנשר

מחפשים אחר דירת החלומות? ובכן, מחירי השכירות בעיר בעלייה, הביקוש עולה על ההיצע, וזאת עקב ירידה בכמות הקונים המעוניינים לרכוש דירה כתוצאה ישירה מצעדי הממשלה וכתבות שמתפרסמות חדשות לבקרים על ירידה במחירי הדירות, פעילות יזמית והתחלות בנייה בתחום המגורים. תמונת מצב נדל''נית וגם טיפים לרכישת דירה.

מאת: שלומי זינו, זכיין סניף נשר וסניף חיפה-נווה שאנן ב "רילטי אקזקיוטיב" רשת בינלאומית לשיווק ניהול ויזמות נדל"ן.

 

העיר נשר היא פנינה נדל"נית ומקום שנחשב טוב למגורים למשפחות צעירות ולמשפרי דיור. אחת השכונות הפופולאריות היום בעיר בקרב משקיעים היא גבעת עמוס, הצמודה לשער הדרומי של הטכניון. רוב הבתים באזור הם בני עשרים עד שלושים שנה, ומאופיינים במחירים זולים במיוחד, כאלה שמתחילים ברמות של 380 אלף שקל עבור דירת 2 חדרים ומגיעים לרמות של 700 אלף שקל עבור דירת 4 חדרים בצמוד לטכניון. דמי השכירות בשכונה מגיעים לרמות של 1,800-2,300 שקל בחודש עבור דירת 2 חדרים, 2,300 -2600 שקל בחודש עבור דירת 3 חדרים וכן, 2,800- 3,500 שקל עבור דירת 4 חדרים. כתוצאה מהשינויים בהטלות המיסים ובעיקר הפטור ממס שבח , ההיצע גדל,כמו כן צעדי הממשלה והגדלת מס הרכישה ל-5% גורמים לירידה בכמות המשקיעים, גם שאר השכונות בעיר זוכות לרגיעה וגם בהן הביקושים במגמת ירידה.

 

לדוגמה, בשכונת אורן הכרמל, בה הבתים בני 28 - 32 שנים, ניתן לרכוש דירות  3.5 חדרים בטווח מחירים של 450,000 עד520,000 שקלים ודירות 4.5 חד' מ -530,000 עד 600,000 שקלים. דמי השכירות בשכונה מגיעים לרמות של 2200- 3000 שקלים ל- 3 - 4 חד'.

 

שכונות נוספות שכדאי לתת להן תשומת לב הן הוותיקות יותר, כדוגמת תל חנן, גבעת נשר ובן דור. בשכונות אלה ניתן לרכוש דירות 3-4 חדרים בטווח של 350,000 שקלים עד 450,000 שקלים ודמי השכירות נעים בין 1800 שקלים לדירות 3 חד' ועד 2700 שקלים לדירות 4 חד'.

 

שכונה פופולארית במיוחד לזוגות צעירים ולמשפרי דיור היא רמות יצחק שנהנית מנוף מדהים למפרץ,לנמל חיפה ולעמק יזרעאל. בה ניתן לרכוש  דירת 3 חד' בטווח של  600,000 ועד 850,000;  דירות 3.5 -4.5 חד' החל מ-750,000 ועד 1,000,000 שקלים; דירות 5 חד' ומעלה החל מ- 900,000 ועד 1,400,000 שקלים.

 

התפתחות מעניינת היא ברחוב התאנה, הצמוד לסביוני דניה, בו נבנו בניינים חדשים שאוכלסו לאחרונה ודירות יד שנייה החלו להימכר בו במחירים גבוהים יחסית למחירים שנקנו מהקבלן. 

 

התחלות הבניה בעיר נמוכות, ורק לאחרונה מינהל מקרקעי ישראל הוציא לשיווק מכרזים  לבניית   506 יחידות דיור בנשר -רמות יצחק.סה"כ העיר נשר, בדומה לערים נוספות בצפון, סבלה בשנים האחרונות מחלל ריק בכל הקשור לפעילות יזמית. בעיני המתווך, שוק הנדל"ן פרוץ בפני החוק. שוק זה גדוש באנשים לא מקצועיים ללא רישיון מחד, ומצד שני גם בבעלי רישיון תיווך שעובדים מהבית או מהרכב כעבודה נוספת, וחמור מכך בבעלי משרדים ,שלאור התחרות הגוברת בענף ,מציעים את "שירותיהם" "ללא תמורה" לכאורה, ואז רגע לפני חתימת חוזה מכירת הנכס מנסים לסחוט את שכר הטרחה מצד המוכר.

 

זה מתחיל בכך שכולם רוצים לחסוך בעמלות ויוצאים מנקודת הנחה שבימים אלה בשל הביקוש הרב וההיצע הנמוך, קל יותר למכור דירה. שמים מודעה באינטרנט או בעיתון, עונים לטלפון ומראים את הדירה לכל מתעניין. הבעיה האמיתית היא שהמוכרים מפקיעים מחירים. לעיתים הם הולכים לראות דירות אחרות המוצעות למכירה וכך מגיעים להערכה שמבוססת על מחירי "ההיצע" ולא על מחירי "מכירה". החוכמה האמיתית היא להשיג מחיר נכון לשוק בזמן סביר ובמינימום טרדה.

 

איך יודעים כמה באמת לבקש?

איך בוחרים סוכן נדל"ן מקצועי? לפניכם מספר המלצות שיעזרו לכם בהחלטה:  

1. רישיון תיווך – יש לוודא כי לסוכן הנדל"ן שלכם יש רישיון תיווך חוקי

 

2. גוף מוכר ומקצועי – יש לוודא כי מאחורי סוכן הנדל"ן עומד גוף רציני ומערכת איתנה כך שבמידה ואינכם מרוצים מרמת השירות, תוכלו להתלונן. מה גם שרשת בעלת מספר רב של סניפים מקנה יתרון משמעותי לחשיפת הנכס.

 

3. מיומנות שיווקית - בקשו לראות תוכנית עבודה מסודרת אשר מתאימה לצרכים שלכם. סכמו עם המתווך מראש כיצד הוא מתכנן לשווק את הנכס שלכם. קרי, היכן הוא יפרסם? כמה פעמים והאם ישתף פעולה עם משרדי תיווך נוספים בעיר או מחוצה לה?

 

4. בלעדיות - וודאו כי סוכן הנדל"ן לו אתם מוסרים את הנכס בבלעדיות מתחייב בכתב לתכנית שיווקית מוגדרת וברורה למכירת הנכס, באופן מקצועי ואפקטיבי.

 

5. קשר רציף ושותפות לכל אורך התהליך - האם המתווך ילווה אתכם לאורך כל העסקה ולא רק בהצגת הנכס? האם יהיה שותף למו"מ? האם יעזור לכם בפתרונות משלימים כגון הכוונה לייעוץ משפטי לעריכת החוזה, הכוונה לשירות בנקאי, לרכישת משכנתא אטרקטיבית, האם יעדכן אתכם על מגמות ושינויים בתחום הנדל"ן באזור מגוריכם?

 

5. אין מתנות חינם - הימנעו ממתווכים שמציעים את שירותיהם ללא תמורה, בד"כ חסכון בעמלה יכול לפעול לרעתכם. 

 

6. מוניטין - אל תסתפקו בהבטחות בלבד. דרשו הוכחות ליכולתו של הסוכן הנדל"ן איתו אתם הולכים לעבוד. בקרו במשרדו, התרשמו מהצוות ומהדרך בה הוא מציג ומייצג אתכם.