''ל חברת דקל: היקף השיפוצים בישראל עולה על 15 מיליארד שקל בשנה ונמצא במגמת עלייה מתמשכת.

איתי שניידר מנכ''ל חברת דקל: היקף השיפוצים בישראל עולה על 15 מיליארד שקל בשנה ונמצא במגמת עלייה מתמשכת. ע''פ בדיקה שנערכה לאחרונה בחברה, כ – 10% מבעלי הבתים עורכים שיפוץ כלשהו בביתם בשנה ובממוצע עלות השיפוץ מגיע לכ – 50 אלף שקל.

"כבר מזמן עבר היקף שוק השיפוצים בדירות מגורים בהיקפו את שוק הבנייה הקבלנית" – אומר איתי שניידר מנכ"ל חברת דקל. הוא אומר כי מדובר בתעשייה אדירה שמערבת אדריכלים, מעצבים, ספקים וקבלני שיפוצים שהיקפה בישראל עולה על 15 מיליארד שקל בשנה ונמצא במגמת עלייה מתמשכת. 

 

ע"פ בדיקה שערכה חברת דקל לאחרונה, כ – 10% מבעלי הבתים עורכים שיפוץ כלשהוא בביתם בשנה ובממוצע עלות השיפוץ מגיע לכ – 50 אלף שקל. שניידר מציין כי הקפיצה הגדולה במחירי הנדל"ן שאירעה בארץ בשנתיים האחרונות העומדת על כ – 40%  מרחיקה את חלום הדירה החדשה לטובת שיפוץ הדירה הקיימת.

 

הוא אומר כי החברה העוקבת אחרי מחירי השיפוצים בארץ מזה 25 שנה, מבחינה במגמות של עליית מחירים שנתית של כ – 5% בעלות החומרים, וכ – 8% במחירי עבודת קבלני השיפוצים, מה שמשקף את עליית דרישת בעלי הדירות הקיימות בכלל ונתח השוק שרוכש יד שנייה בפרט ל"התנחם" בשיפוץ על פני רכישת דירה חדשה לאור מחירי הדירות הגבוה.

 

שניידר מציע להכין מראש את תכנון הפרטים בדירה אותם רוצים לבצע בזמן תהליך השיפוץ, ולהעזר במחירון דקל לשיפוצים על מנת לבנות הערכה לתמחיר עבור הכמויות וסעיפי העבודה הנדרשים (לשים לב שהמחירים כוללים מע"מ, לבדוק אם המחיר כולל את פינוי הפסולת וכדומה), בבואנו לסגור עם קבלן השיפוצים, זאת על מנת למנוע חילוקי דעות.

 

"חשוב מאוד" – מדגיש שניידר – "לסכם עם קבלן השיפוצים שניבחר על מנגנון קביעת מחירי השינויים. לעולם יתווספו ויגרעו עבודות שלא תוכננו בשעת התחלת העבודות ונוספו תוך כדי: צביעת חדר נוסף, החלפת סוג הריצוף, וכדומה. דווקא כאן מתגלים הוויכוחים הגדולים המרים ביותר". כך לדוגמה עם הקבלן נימצא בדירה והלקוח לעולם יחשוד שהמחיר מוגזם, כמו כן היקף העבודות הנוספות יכול להגיע לחצי מהעלות המתוכננת ואף יותר – ואם לא סוכמו עלויות לעבודות נוספות מראש, נוצרת בעיה, משום כך ממליץ שניידר לצרף לכל חוזה שיפוצים המוסכם על שני הצדדים את המנגנון לקביעת מחירון העבודות החריגות כדוגמת מחירון שיפוצי דירות למגורים, אותו ניתן להוריד מאתר חברת דקל באינטרנט.