הכן את ביתך לקיץ

ראיון עם יואל רדושר, מנכ''ל חברת א.ד.מ ניהול ואחזקת מבנים.

ג'ון בן-זקן

 

מקובל לחשוב שכשהחורף מתקרב יש להכין את הבית לעונת הרוחות, הגשמים והקור. אך במדינה כמו שלנו, שבה החורף זה לא חורף, יותר חשוב להכין את הבית לקראת הקיץ, תקופה קשה הרבה יותר מבחינה אקלימית מאשר החורף.

 

ביתכם צריכים להיות מוכנים לקראת העונה החמה! רגע לפני עומס החום כל אחד צריך לבדוק שביתו מוכן לקראת עונת הקיץ, שכן לא מדובר רק בחום ובלחות, אלה בתופעות לוואי כמו מזיקים שונים וזיהומים. יואל רדושר סיפר לקוראי נדל"ן קום מה רצוי לעשות כדי להכין את הבית לקיץ.

 

"המזגן" הוא מסביר, "זה אחד הפרטים החשובים יותר בעונות החמות. בדרך כלל המזגן הושבת בחורף ומשום כך חשוב לטפל בו מייד עם כניסת הקיץ. הבדיקה יכולה להיעשות בצורה עצמאית וזה כולל שטיפת פילטרים, ניקוי כללי של היחידה והפעלת מבחן. במידה והמזגן משמיע רעשים יש להזמין טכנאי כי זה אומר שיש שיבוב בפעילותו התקינה של המזגן.

 

אחת הבעיות של הקיץ היא המזיקים. בעונה החמה הג'וקים ועוד כל מיני חיות בלתי רצויות יוצאות מהמחילות. כדי למנוע את הפיכת הבית לגן זואולוגי מומלץ לבצע הדברה באמצעות חברות שמתמחות בכך ומעניקות בדרך כלל אחריות לשנה. מומלץ מאוד גם לבצע ריסוס בשטחים ציבוריים שלא שייכים לבית, כמו ארונות חשמל, חדר אופניים, חדר אשפה, מקלט, גינות, טיפול בבורות ביוב וכל שלוחות הצינורות לביוב. בנוסף, מומלץ לבדוק את כל המקומות שיש בהם מים עומדים ,שלוליות ומיכליות שהתמלאו במים. כל מקום כזה מזמין זבובים ויתושים אשר פוגעים באיכות החיים וגם יכולים להעביר מחלות.

 

נדל"ן קום: מה לגבי השטחים הציבוריים של בניינים משותפים?

רדושר: כפי שכבר ציינתי, רצוי מאוד לרסס את השטחים הציבוריים. בנוסף, כדאי להכין את הגינה ומאוד חשוב לנקות את מאגרי המים. כיום הדירות ברוב הבניינים הגבוהים לא מקבלות את המים ישירות מהעירייה. בבניינים הגבוהים ישנם שני מאגרי מים מרכזיים: אחד בחלק התחתון של הבניין והשני על הגג. מאגרי המים משמשים כמערכת השתייה לכלל הדיירים. משרד הבריאות קובע שפעם בשנה צריך לטפל ולחטא את מאגרי המים בבניין, כיוון שזהו פוטנציאל עצום לזיהומים והתפתחות של חיידקים וכדי למנוע הדבקה במחלות, כגון מחלת  הלגיונרים (מדובר על חיידק הלגיונלה המצוי בסביבה הטבעית, בעיקר במים, מגדלי קירור ומערכות צנרת גדולות) שיכולה להתפתח לדלקת ריאות קשה. במאגרים אלו ישנם פתחי אוורור ולעיתים בע"ח כגון ציפורים ועכברים שחודרים פנימה ומפיצים רעלים במאגרים.