הדרך הקלה להשכרת דירה

סטודנט? זוג צעיר? סביר להניח שקניית דירה אינה בהישג ידיכם בשלב זה בחייכם. מצד שני, הרעיון של להמשיך ולהתגורר עם ההורים אינו קוסם במיוחד... הפיתרון המתבקש הוא דירה בשכירות. בין אם זו הפעם הראשונה שבה אתם שוכרים דירה או שכבר עברתם זאת בעבר

סטודנט? זוג צעיר? סביר להניח שקניית דירה אינה בהישג ידיכם בשלב זה בחייכם. מצד שני, הרעיון של להמשיך ולהתגורר עם ההורים אינו קוסם במיוחד... הפיתרון המתבקש הוא דירה בשכירות. בין אם זו הפעם הראשונה שבה אתם שוכרים דירה או שכבר עברתם זאת בעבר, מדובר בתהליך לא פשוט. אז איך עוברים זאת על הצד הטוב ביותר? המדריך המלא לפניכם:

 
איפה מחפשים:
האינטרנט מהווה מקור עצום למודעות דירות להשכרה. האתרים הרבים העומדים לרשות המחפש הם ברובם ידידותיים מאוד למשתמש, ומאפשרים חיפוש מהיר, יעיל ונוח לחיפוש דירת החלומות שלכם. ניתן לבצע חיפוש ממוקד לפי מספר חדרים, איזור, מחיר, תכולת דירה ועוד, הכל בלחיצת כפתור.מדיום שימושי נוסף הוא מודעות בעיתונים. המידע במקרה זה הרבה פחות ממוקד ומפורט, אך הוא יכול להיות יעיל מאוד עבור ה"טכנופוביים" שבינינו. סטודנטים יכולים להיעזר גם במודעות המפורסמות על לוחות המודעות בקמפוסים השונים. מדובר לרוב במודעות המיועדות במיוחד לצרכיהם של הסטודנטים, הן מבחינת מיקום (קרבה לקמפוס, שכונות סטודנטיאליות וכדומה) והן מבחינת מחיר. כמו כן, סטודנטים רבים מעדיפים לשכור דירה עם שותפים, ומודעות בקמפוסים מתאימות במיוחד לצורך זה.

 
איך מתחילים:
לאט ומסודר, בדגש על מסודר. רצוי לנהל רישום מדויק של כל המודעות המעניינות אתכם, לפי קריטריונים מוגדרים כגון: איזור (עיר, שכונה), מחיר, מספר חדרים או תכולת הדירה (ריהוט מלא, חלקי או ללא ריהוט בכלל), או כל קריטריון אחר שנראה לכם רלוונטי. שימו לב שהרבה מאתרי האינטרנט המפרסמים דירה להשכרה מציעים מיון שכזה באופן אוטומטי, דבר שיכול להקל על התהליך אף יותר. בשלב השני יש להתחיל וליצור קשר עם המפרסמים. השיטה המהירה והאינפורמטיבית ביותר היא כמובן יצירת קשר באמצעות הטלפון, אולם למי שמעוניין לחסוך בכסף, ניתן ליצור קשר עם רוב המפרסמים גם דרך האימייל. בכל דרך בה תבחרו, כדאי לרשום לעצמכם מראש שאלות לבעל הדירה (שתשובות אליהן אינן מופיעות במודעה). 


דוגמאות לשאלות כאלו הן: האם קיים בדירה דוד שמש, האם יש סורגים על החלונות, האם קיימת מעלית וכל שאלה שהתשובה אליה רלוונטית עבורכם בבחירת הדירה. שאלות נוספות שרצוי לברר מראש הן בנוגע לתשלומים נוספים מעבר לשכר הדירה – על מי חל תשלום החשבונות השוטפים, ועד בית, חיבור לטלפון ולאינטרנט. לאחר שביצעתם את כל הבירורים ערכו רשימה נוספת בה תכללו רק את הדירות שנותרו רלוונטיות עבורכם אחרי הבירור הראשוני. בשלב זה מומלץ לחלק את הדירות ברשימתכם לפי איזורים, על מנת להקל על עצמכם בעת תיאום ההגעה לדירות. נסו לתאם זמנים קרובים לדירות הנמצאות בקרבה זו לזו, אך זכרו להקציב מספיק זמן בין פגישה לפגישה על מנת שתוכלו לראות כל דירה בנחת וגם להספיק להגיע לדירה הבאה בזמן.
 

רגע האמת – בחירת הדירה:
לאחר שראיתם כל דירה, מומלץ לציין לעצמכם הערות קטנות וחשובות עבור כל דירה שראיתם: תיאור קצר שיזכיר לכם באיזו דירה מדובר, יתרונות וחסרונות בולטים בדירה. עברו על רשימת ההערות הזו ובחרו את הדירה האידאלית עבורכם. אם אתם עדיין מתלבטים בין שתיים-שלוש דירות, בקשו לחזור ולראות אותן שוב. תתחדשו! יש לכם דירה חדשה.