דלק קידוחים ואבנר רכשו במשותף 70% מההיתר לחיפושי הנפט ''רציו-ים'' 100 ק''מ מערבה לחופי ישראל

מדובר בהיתר לחיפושי נפט על שטח ימי נרחב ביותר, המשתרע על פני 2900 קילומטרים מרובעים

השותפות המוגבלת חברת רציו חיפושי נפט (1992) הנסחרת בבורסה בתל אביב מכרה 70% מהיתר חיפושי הנפט שלה רציו-ים לשותפויות המוגבלות דלק חיפושים  ואבנר חיפושי נפט וגז . דלק ואבנר רכשו כל אחת 35% מההיתר. רציו תמשיך להחזיק בבעלות של 30%. כחלק מהחתימה על ההסכם אישרו הצדדים תוכנית עבודה בשטח ההיתר בהיקף של כ- 1.3 מליון דולר.

 

מדובר בהיתר לחיפושי נפט על שטח ימי נרחב ביותר, המשתרע על פני 2900 קילומטרים מרובעים. השטח הוא בלב ים ומרכזו כ-120 ק"מ  מערבית לחיפה. תמורת המכירה שילמו דלק ואבנר לרציו 70% מההוצאות שהיו לה עד כה על ההיתר. עד היום בוצעו מול חופי ישראל קידוחים לנפט וגז ברצועה של כ 30 ק"מ מהחוף. בתחום זה נמצא גם מאגר הגז המשמעותי המספק כ % 10 מתפוקת החשמל של מדינת ישראל.   



קידוחים במרחק 100 ק"מ מהחוף הישראלי מרחיבים משמעותית את תחום חיפושי הנפט של המדינה הגיאולוג הראשי של רציו, איתן אייזנברג אמר:  כי עומק הים באזור ההיתר הוא כקילומטר וחצי. "חיפושי נפט באזורים אלו הם יקרים במיוחד, אך בעקבות העלייה התלולה במחירי הדלק בעולם החיפושים בים העמוק הפכו לעניין שבשגרה והתגליות  כדאיות", אמר אייזנברג.



הוא הוסיף כי בראשית שנת 2008 אמור להתחיל ,בסמוך לשטח ההיתר של רציו, הקידוח "תמר-1". "האינטרפרטציה הסיסמית שנעשתה בשטחנו מראה כי בשטח ההיתר קיימים מבנים הדומים למבנה העומד להיקדח ב'תמר–1. השותפות עם דלק – אבנר תאפשר את ההשקעה הכספית הגדולה הצפויה בהמשך העבודה בשטח זה", הוסיף הגיאולוג הראשי של רציו.  יצוין כי מאחר שאזור ים זה עשוי להיות מגרש העבודה העתידי  של חברות נפט בינלאומיות גדולות , חתמו, בינואר השנה , ממשלות קפריסין היוונית וממשלת לבנון על שיתוף פעולה בשטחי הגבול שביניהן.