דיסקונט רוכש 10% ממניות KFS זרוע הפיננסים ל קרדן בניה.

בנק דיסקונט רוכש 10% ממניות KFS זרוע הפיננסים של חברת הבניה קרדן, בנוסף, הבנק יעניק אשראי בסך 225 מיליון אירו למימון הפעילות העסקית של KFS בחו''ל.

בנק דיסקונט רוכש 10% ממניות KFS   זרוע הפיננסים של חברת הבניה  קרדן, בנוסף, הבנק יעניק אשראי בסך 225 מיליון אירו למימון הפעילות העסקית של  KFS בחו"ל.

 

KFS מהווה את זרוע הפעילות של קבוצת קרדן במזרח ומרכז אירופה.

הבנק באמצעות דש"ה ( דיסקונט ישראל שוקי הון והשקעות בע"מ) , ירכוש 10% ממניות KFS בתמורה לסך של 50 מיליון אירו וכן תינתן אופצייה לרכישת 1% נוסף.

 

לדש"ה, תינתן אופצייה למינוי 20% מחברי הדירקטוריון המפקח ב KFS

 

את המהלך הובילו היו"ר שלמה זהר ,המנכ"ל גיורא עופר וראש החטיבה העסקית בדיסקונט הסמנכ"ל אהוד ארנון. דש"ה הינה חב' בת בבעלות מלאה של דיסקונט יו"ר דש"ה הוא יו"ר דיסקונט שלמה זהר ומנכ"ל החברה הוא מעוז פרנקו.

 

שלמה זהר, יו"ר דירקטוריון דיסקונט, הוסיף: " מדובר בצעד נוסף במסגרת מתווה ההשקעה באחזקות הריאליות של הקבוצה, עליו הוחלט בדירקטוריון במארס השנה . השותפות עם חב' קרדן מהווה אפשרות ללקיחת חלק בתחום הפיננסי במזרח אירופה באמצעות שותף אסטרטגי. להנהלת קרדן ניסיון מוכח ומוצלח לזיהוי מוקדם של מדינות בעלות פוטנציאל צמיחה עסקי גבוה וכניסה למדינות בשלבי התפתחות ראשונים בהם ניתן להשיג נתחי שוק משמעותיים על אף התחרות המוגבלת".

 

ההשקעה האמורה משקפת שווי חברה של 430 מיליון אירו, לפני הכסף ושווי של 500 מיליון אירו לאחר השקעת דיסקונט בסך 50 מיליון אירו והמרת הלוואת בעלים ו/או השקעת בעלי המניות בסך 20 מיליון אירו.

את עסקת האשראי לצד אהוד ארנון  , סמנכ"ל,  ראש החטיבה העסקית של דיסקונט, יזמה והובילה יפית גריאני, מנהלת עסקים בכירה בחט' העסקית.

 

ארנון הוסיף: " העסקה עם חב' קרדן יחודית מבחינת היקפה, מטרותיה והרכבה. אנו רואים בעסקה צעד חשוב לבנק במימון אשראי בהיקף מהותי לאחת הקבוצות החזקות במשק עם פעילות מגוונת וניסיון מוכח".