אלקטרה נדל''ן מתרחבת גם בקנדה: רכשה 60% מבניין משרדים מפואר בוויניפג לפי שווי של כ-407 מיליון שקל

חברת אלקטרה נדל"ן, ממשיכה להרחיב את פעילותה בקנדה. החברה דיווחה היום, יום ראשון,  כי חברת בת זרה שלה חתמה על הסכם לרכישת 60% מבניין משרדים למכירה בעיר וויניפג שבקנדה. הבניין נרכש לפי שווי של כ-407 מיליון שקל (כ-102.5 מיליון דולר קנדי), ובנוסף שילמו הרוכשים הוצאות נלוות בסך של כ-6 מיליון שקל (כ-1.5 מיליון דולר קנדי).

 

הנכס הנרכש, שמצטרף לנכס נוסף שמחזיקה אלקטרה נדל"ן בעיר וויניפג, הינו מגדל משרדים מפואר בן 32 קומות וקומת מסחר תת קרקעית, הממוקם במרכז העסקים של העיר וויניפג.


השטח הכולל המיועד להשכרה הינו כ-55,000 מ"ר, ובנוסף כולל הנכס כ-345 מקומות חניה. בנכס קיימות זכויות בנייה לשטחי השכרה נוספים בשטח של כ-62,000 מ"ר, שניצולן בעתיד עשוי להביא להשבחת ערך משמעותית של הנכס.

 

המגדל מושכר כיום בשיעור תפוסה של כ-94% לשורה של שוכרים לתקופות שונות, כאשר השוכרים הבולטים הינם ממשלת קנדה, פירמות ראיית החשבון הבינלאומיות Deloitte (דלויט) ו-E&Y (ארנסט אנד יאנג), חברת הרכבות הקנדית ומספר משרדי עורכי דין.

 

דמי השכירות השנתיים נטו שמניב הנכס מסתכמים בכ-33. 1 מיליון שקל (כ-8.35 מיליון דולר קנדי), והם מייצגים תשואה של כ-8% על ההשקעה בנכס.

 

לצורך רכישת הנכס העמיד מוסד פיננסי קנדי הלוואת "נון-ריקורס" סך של כ-300.7 מיליון שקל (כ-75.8 מיליון דולר קנדי) בריבית קבועה של כ-5.7% ולתקופה של כ-10 שנים.

 

שלמה שרף, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן: "זהו הבניין ה-16 במספר שאלקטרה נדל"ן רוכשת בקנדה, ואנו מאמינים כי עדיין קיים במדינה זו פוטנציאל רב לאיתור נכסים אטרקטיביים שיניבו לחברה רווחים גבוהים בעתיד. העיסקה הנוכחית משקפת פעם נוספת את יכולת הגישה של החברה לעיסקאות איכותיות, הבאות לידי ביטוי בנכסים שמושכרים לשוכרים איכותיים ובתנאים פיננסיים המבטיחים לנו בסבירות גבוהה השגת תשואות גבוהות על ההון העצמי המושקע. בעיסקה זו קיימות זכויות בנייה נוספות להרחבת הנכס, שניצולן הוא אחת הדרכים האפשריות להביא להשבחה משמעותית שלו".