תשואות מהשכרה במרכז ובפריפריה

תחום השכרת הדירות הוא תחום מורכב למדי ויש להבין בו על מנת להרוויח. עוד על ההבדלים בתשואות של השכרת דירות בפריפריה ובמרכז בכתבה הבאה.

ניתן להרוויח כיום לא מעט באמצעות קניית דירה אותה משכירים, אך יש חשיבות רבה למיקום הדירה. התשואה של דירה בתל אביב תהיה לרוב נמוכה יותר מאשר תשואה של דירה בפריפריה, ולכן חשוב לתמחר בצורה נכונה את דמי השכירות ולרכוש רק דירות שיש סיכוי טוב להשכיר אותן במחיר גבוה. תחום השכרת הדירות הוא תחום מורכב למדי ויש להבין בו על מנת להרוויח. עוד על ההבדלים בתשואות של השכרת דירות בפריפריה ובמרכז בכתבה הבאה.

 

השכרת דירה במרכז 

מחירי הדירות במרכז הארץ ובמיוחד בתל אביב הם גבוהים מאוד ולכן לא תמיד התשואות שתקבלו על דירות שכאלה יהיו משתלמות. ככל שמחיר הדירה שרכשתם הוא גבוה יותר, כך התשואה שתקבלו על השכרתה יהיה נמוך יותר (במידה ומחיר השכירות לא יהיה גבוה מספיק). דירה שנקנתה ב- 2 מיליון שקלים והושכרה ב- 5000 שקלים לחודש, תיתן לכם כמובן תשואה נמוכה יותר מאשר דירה שנקנתה במחיר נמוך יותר והושכרה בסכום דומה. לכן, לפני שאתם מחליטים אם להשקיע בקניית דירה על מנת להשכיר אותה, חשוב מאוד לבצע חישוב הכולל את מחיר הדירה, מחיר השכירות שאתם צפויים לדרוש (ולקבל) ועלויות נלוות. זכרו כי המחירים של דירות במרכז הם כיום בשמיים והיחס בין מחיר השכירות (שגם הוא גבוה כשלעצמו) לבין המחיר שתשלמו עבור הדירה לא תמיד משתלם. כמובן שאם אתם מוצאים "מציאה" (כלומר דירה במרכז במחיר נמוך יחסית) ואתם יודעים כי תוכלו להשכיר את הדירה במחיר גבוה - כדאי לכם לשקול ללכת על העסקה מכיוון שאז התשואה שלכם תהיה גבוהה במיוחד. 

השכרת דירה בפריפריה 
מחירי הדירות בפריפריה לעומת המרכז הם נמוכים למדי ולעיתים אפילו בעשרות אחוזים. לכן, דווקא באיזורים המרוחקים למרכז, התשואה על השכירות תהיה לרוב גבוהה יותר. ישנם ערים כגון באר שבע, חיפה ועוד, הידועות באחוזי התשואה הגבוהים שניתן להשיג בהן. רבים קונים דירה בערים הללו (או ביישובים אחרים בפריפריה) במחירים סבירים, משכירים את הדירות ומרוויחים תשואות של 7 אחוזים ואף למעלה מכך (התשואות בתל אביב נעות בין 2-4 אחוזים בדרך כלל). אז כיצד מחליטים? על פי ההון העצמי שלכם, המצב בשוק והאופציות העומדות בפניכם. לאורך כל הדרך מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום הנדל"ן, וחייבים להיות כל הזמן עם היד על הדופק. אם יש לכם מיליון שקלים לבזבז על דירה, כדאי לעשות חושבים ולהחליט מה עדיף לכם - רכישת דירה קטנה במרכז או רכישת דירה גדולה יותר בפריפריה. כדאי לברר מראש בכמה תוכלו להשכיר את הדירה במרכז לעומת בפריפריה ולערוך חישוב מדוייק היכן התשואה תהיה גבוהה יותר. איש נדל"ן או כלכלן יוכל לסייע לכם בחישוב, אך את הדירה תצטרכו למצוא בעצמכם. גם את כל תהליך השכרת הדירה (מציאת השוכרים, קביעת המחיר, חתימת החוזה ועוד) תצטרכו לנהל בעצמכם ורצוי מאוד בשלב זה להתייעץ עם עורך דין איכותי המבין בתחום.



לסיכום, שתי האופציות הן נהדרות אך בכל מקרה כדאי לבצע חישוב מדוייק בהתאם לנתונים של הדירה שאתם רוכשים ולזכור כי יש לבחון כל מקרה לגופו!

מחירים לדוגמא