צעדים ראשונים בהשבחת נכסים

רכשתם את הנכס? מזל טוב.עכשיו צריך לחשוב איך מפיקים ממנו כמה שיותר רווח. באופן עקרוני ישנן שלוש דישות עיקריות לעסקאות פליפ. כמובן, שניתן לשלב בניהן או להשתמש ביותר משיטה אחת.

יש לא מעט דרכים לעשות כסף מנכסי מקרקעין. אפשר להרוויח עמלות תיווך נאות, לרכוש דירות ישנות במינוף גבוה ולהשכיר אותן למרבה במחיר או לרכוש קרקעות ספקולטיביות שערכן (אולי) יעלה בעשרות אחוזים. אבל הדרך המהירה ביותר לעשות כסף גדול מנדל"ן היא השבחת נכסים ומכירתם. פליפ.

עסקאות אקזיט בנדל"ן, הן עסקאות שלרוב אינן מצריכות תחכום גדול במיוחד. רק קצת מזל ותעוזה.

איך מתחילים?
החלק החשוב ביותר בעסקאות אקזיט בנדל"ן הוא למצוא את הנכס המתאים לרכישה. לרוב, זה צריך להיות נכס ישן שזקוק לשיפוץ מקיף ו/או כזה שנמכר במחיר נמוך ממחיר השוק בשל לחץ של המוכרים למכור. איך תדעו אם יש לנכס פוטנציאל? חשוב לזכור שבעסקאות השבחה צריך להרוויח "על הנייר" עוד לפני שהעסקה נחתמה, לכן, בררו כמה עולים בתים דומים באזור, ניתן לבדוק זאת בקלות יחסית ע"פ מאגר מס רכוש שמראה את כל העסקאות שבוצעו בשנים האחרונות בבניין או בשכונה. אם אין לכם דיסקאונט של חמש עשרה אחוזים לפחות כבר בזמן הקנייה, זה הזמן לחזור ללוחות המודעות ולחפש עסקה אחרת.

 

רכשתם את הנכס? מזל טוב.
עכשיו צריך לחשוב איך מפיקים ממנו כמה שיותר רווח. באופן עקרוני ישנן שלוש דישות עיקריות לעסקאות פליפ. כמובן, שניתן לשלב בניהן או להשתמש ביותר משיטה אחת.

הדרך הפשוטה ביותר (ובאופן מתבקש, הכי פחות רווחית) היא לנסות "לגלגל את הנכס כמו שהו, בתוספת של חמישה אחוזים בלבד. אם מדובר בנכס שעלותו היא מליון שקלים, הרי שבדרך זו תוכלו למכור אותו במליון וחמישים אלף תוך זמן קצר יחסית (זה עדיין נמוך יותר ממחיר השוק אם המצאתם נכס זול משמעותית). אמנם הרווח במקרה זו הוא רק חמישים אלף שקל, אבל זה לא מעט כסף ביחס להשקעת הזמן.

אם יש לכם את הזמן והמשאבים הדרושים בשביל להעלות את ערך הנכס היא באמצעות שיפוץ פשוט, תוכלו להשיג תשואה גבוהה אפילו עוד יותר... צביעה של הדירה, התקנת
דק איפאה או גרנולית בשביל הגישה, תיקון חורים בקירות וחיפוי הרצפות בחדרים בפרקטים או בדקים אמנם תעלה לכם בין עשר לעשרים אלף שקל, אבל זה יאפשר לכם למכור את הדירה בפרמייה גבוהה יותר או בזמן קצר יותר. מומלץ.

דרך נוספת להעלות את ערך הנכס היא משפטית. תוכלו לנסות לאשר תוכניות לבניית חדר נוסף, סגירת מרפסת, שינוי יעוד או כל צעד אחר שיאפשר לרוכש פוטנציאלי להשביח את הנכס. לא תאמינו כמה זה שווה למשקיעים מסויימים שיהיו מוכנים לשלם לכם על זה ביד רחבה.