עיצוב פנים - עד כמה זה קשה?

אז לא למדתם במכללה למנהל, ואתם לא יודעים מה זה קנ''מ או חזית, אבל האם זה אומר שעליכם להרים ידיים כשהדבר נוגע לדירה שבבעלותכם? בהחלט לא.

נכון, השכלה מקצועית בהחלט תורמת אבל יש דברים שגם כל בעל נדל"ן יכול לעשות. במאמר זה תקבלו טיפים קצרים ולעניין איך להוציא את המרב מהנדל"ן שברשותכם.

 

בתים למכירה – טיפים לעיצוב

אם אתם מתכננים למכור את הבית שברשותכם בהחלט מומלץ להתחשב בעיצוב. אנשים לא קונים רק קירות ומטרים רבועים, אלא בית בו יקימו את משפחתם ויבלו את חייהם. לכן חשוב שהבית המוצע למכירה יהיה דומיננטי מדי. תנו לקונים הפוטנציאליים להתחבר לבית, בלי קשר לטעמם האישי. בכך יעזרו לכם צבעים ניטראליים – כמו צבעי פסטל בהירים והרבה אור טבעי או מלאכותי. אלה יעזרו לכם להגדיל ויזואלית את החלל ובו זמנית לא להיתפס לסגנון מסוים או צבעים עזים. עם זאת כדאי להיזהר מליצור אווירה קרירה ומרוחקת על ידי שימוש בהרבה לוון ותאורה קרה (אור לבן) בכדי לא להרתיע את הקונים.

 

עיצוב דירה להשכרה

אלא אם כן אתם מתכננים לחלק מחדש את הדירה להשכרה, תוכלו לעלות את ערך הדירה בשוק וגם את רמת השוכרים (דבר חשוב לא פחות) על ידי שיפורים פשוטים מאוד ולא בהכרח יקרים, והכל בכוחות עצמכם. שוב מומלץ להשתמש בצבעים ניטראליים ולשים דגש על תאורה – בכדי ליצור רושם מאור, קליל ומרווח מהדירה להשכרה. דירות רבות להשכרה אינן מכילות כלל את הדברים הבסיסיים הנדרשים למחיה. תוודאו שיש כיריים וזג שפועלים, שיש שחט עבודה מספק במטבח, שיש על מה לתלות את הוילון באמבטיה ושיש מספיק מקום לארון בחדר השינה. חישבו על האדם שהולך לגור בדירה – ככל שיהיה לו יותר נח כך תוכלו להשכיר את הדירה במחיר גבוה יותר לדיירם מרוצים יותר.

 

עיצוב דירה מקבלן

אם לא מזמן רכשתם דירה ואתם עומדים לקבל את המפתח מחברת הבניה – מזל טוב! ההמתנה מאחוריכם. אבל הקשיים עוד לפניכם – יתכן והריהוט והסגנון העיצובי של הבית הקודם שלכם כלל וכלל אינם מתאימים לבית החדש. יתכן ובמקרה זה נדרשת מקצועיות והתמחות רבה יותר אך עדיין, אין זה בהכרח אומר כי עליכם לרוץ ולהירשם ללימודי עיצוב פנים, למרות שקורס בהום-סטיילינג כנראה לעולם לא יזיק. לימודי עיצוב פנים הם רעיון טוב ויפה ואולי עדיף שתרשמו אליהם בכדי להוציא אף יותר מהנדל"ן שברשותכם, אך במקרה זה חשוב לזכור כי קודם כל כדאי לחשוב על השימוש של החלל ורק אז על המראה שלו. כל עוד תוודאו שיהיה לכם נח בבית החדש, ורק לאחר מכן תפנו לפתרונות ויזואליים ואסטטיים תקבלו עיצוב פנים יעיל ושימושי בהרבה. בנוסף מומלץ לדאוג שאתם אוהבים את הבית שלכם, ולא למהר להיכנע לעצות עיצוביות מבי משפחה וחברים, אחרי הכל אתם אלה שהולכים לגור בבית.