נדל''ן מסחרי - החשיבות של קירבה לתחבורה ציבורית

משרד הנמצא במקום מרכזי בו יש תחבורה ציבורית ענפה ומגוונת, יגביר את הסיכויים שלו להצליח. עוד על החשיבות של קירבה לתחבורה ציבורית ברכישת נדל''ן מסחרי בכתבה הבאה.

יש סוגים רבים של השקעות בנדל"ן, אך ניתן לחלק את הסוגים העיקריים לשלושה - רכישת נדל"ן פרטי (למגורים או להשקעה), רכישת נדל"ן מסחרי (לטובת עסקים) והשתתפות בפרוייקטים של נדל"ן (בניית בניינים חדשים, ייזום תמ"א 38 ועוד). כאשר רוכשים נכסים המיועדים למשרדים ולחברות, המדובר בנדל"ן מסחרי ויש חשיבות רבה לאיזור, לסוג המבנה, לגודל הנכס, לאופן שהמבנה מחולק וגם לקירבה למקומות מרכזיים ולתחבורה ציבורית. משרד הנמצא במקום מרכזי בו יש תחבורה ציבורית ענפה ומגוונת, יגביר את הסיכויים שלו להצליח. עוד על החשיבות של קירבה לתחבורה ציבורית ברכישת נדל"ן מסחרי בכתבה הבאה.

 

איתור נכסים למטרות מסחריות

 

על מנת לאתר נכסים למטרות מסחריות, ניתן להיעזר בלוחות הדירות המופיעים באינטרנט. רוב הנכסים בלוחות הללו הם דירות פרטיות (למטרת מגורים או השקעה), אך יש גם לא מעט נכסים מסחריים כגון משרדים, חללים, אולמות, קומות שלמות המיועדות למשרדים ועוד. כל מי שרוצה לפתוח משרד עורכי דין, פרסום או יחסי ציבור למשל, חייב לאתר חלל או משרד המתאים לכך. באתרי האינטרנט ניתן לבצע סינון חכם בהתאם לצרכים שלכם (מחיר, מיקום, גודל הנכס, חנייה באיזור ועוד). ניתן גם לאתר נכסים מסחריים באמצעות מודעות בעיתונות הכתובה וגם דרך מתווכים הפועלים באיזור. כל מי שרוצה לאתר במהירות וביעילות נכס מסחרי יכול לחפש בכל הדרכים הללו, אך גם לאחר שמאתרים נכס לא נגמרה העבודה. לאחר איתור נכס מתאים יש לבדוק אם גם הסביבה מתאימה. האם האוכלוסייה באיזור מתאימה לעסק שלכם? האם יש תחבורה ציבורית איכותית באיזור (בעיקר אוטובוסים ורכבות)? האם יש מספיק מסעדות באיזור? ועוד. יש לשאול את עצמכם האם הסביבה של הנכס מתאימה לכם ולא רק הנכס עצמו!

 

מדוע יש להקפיד על קירבה לתחבורה ציבורית?

 

כאשר קונים נכס למטרות מסחריות חשוב שהלקוחות, הספקים וכמובן גם העובדים יוכלו להגיע למקום עבודתם בקלות וביעילות. לשם כך, חייבת להיות תחבורה ציבורית נאותה בקרבת הנכס המסחרי. ככל שהמקום נמצא באיזור שיש בו יותר אוטובוסים, קווי רכבת וכו', כך לכולם (ובעיקר ללקוחות) יהיה יותר קל להגיע. קירבה לתחבורה ציבורית יכולה לשפר את המצב הכלכלי של החברה מכיוון שללקוחות יהיה פשוט יותר להגיע. גם קירבה למסעדות ובתי קפה היא חשובה, וכך גם קירבה למוסדות תרבות, צירי תנועה ראשיים, מגרשי חנייה ועוד. במילים אחרות - כל מה שיכול להקל על העובדים, המנהלים, הלקוחות והספקים של העסק, רק יכול לסייע לחברה, ולכן כאשר מחפשים נכס מסחרי יש לקחת בחשבון את כל הנתונים הללו. כמובן שגם רצוי במקביל לבצע סקר שוק מקיף ומעמיק, ולא לקנות או לשכור נכסים שלא מתאימים לכם מבחינת המחיר, המיקום והמבנה. השיקול של הקירבה לתחבורה הציבורית הוא שיקול חשוב מאוד, אך לאו דווקא על חשבון המחיר!

 

פרויקט לדוגמה