''משולש נים'' ראשל''צ – שכונת המגדלים של המחר !

הקרקע היא משאב נדיר בארץ ועדיין קיימות קרקעות אשר בהגדרתן פוט' לרווח משמעותי, כזו היא הקרקע ב''משולש נים'' אשר מוגדרת בעדות כקרקע לאזור פיתוח עירוני וסומנה כבר במפות עיריית ראשון לציון כקרקע המיועדת לבנייה- איזור מגורים מיוחד (מגדלי מגורים) ע''פ תוכנית רצ 1/103/1.

כמעט בכל מפגש חברתי או משפחתי מדברים על טעויות עבר  "איך לא קניתי את הקרקע"..."הציעו לי אותה בגרושים"... "איך לא ראיתי את הנולד"... "אם הייתי  פועל נכון"....

 

הקרקע היא משאב נדיר בארץ ועדיין קיימות קרקעות אשר בהגדרתן פוט'  לרווח משמעותי, כזו היא הקרקע ב"משולש נים" אשר מוגדרת בעדות כקרקע לאזור פיתוח עירוני וסומנה כבר במפות עיריית ראשון לציון כקרקע המיועדת לבנייה- איזור מגורים מיוחד (מגדלי מגורים) ע"פ תוכנית רצ 1/103/1.

 

ראשון לציון הינה העיר הרביעית בגודלה במדינה ומדורגת בראש הדירוג החברתי כלכלי של 5 הערים הגדולות בישראל. ואולם , "מספרים" אינם חזות הכול, באשר לראשל"צ – הינה עיר מובילה בסטנדרט גבוה של פיתוח מוסדות ציבור בדגש על תחום החינוך, ובכך מהווה אבן שואבת לאוכלוסיות איכותיות, המאופיינות ברמה סוציו – אקונומית גבוה . ובעשרים שנה האחרונות, גדלה ראשל"צ בקצב מסחרר הודות לתנופת בנייה, לתעשייה, מסחר ומגורים; אם בשנת 1983 מנתה העיר 104 אלף תושבים בלבד, הרי שבשנת 1995 זינק המספר ל-165 אלף, ולאחר עשור נוסף היו בה 219 אלף, וכיום מתגוררים בה למעלה מ-230 אלף תושבים. ואולם , "מספרים" אינם חזות הכול, באשר לראשל"צ – הינה עיר מובילה בסטנדרט גבוה של פיתוח מוסדות ציבור בדגש על תחום החינוך, ובכך מהווה אבן שואבת לאוכלוסיות איכותיות, המאופיינות ברמה סוציו – אקונומית גבוה .

 

הקרקע המדוברת  ממוקמת בדרום העיר. מחברת נדלן נדלן נמסר כי גם בתקופה הנוכחית מדובר בפרויקט שימשוך את משפרי הדיור מהעיר בזכות העובדה שאין עתודות קרקע לבנייה חדשה בעיר הופכת את הפרויקט לאטרקטיבי. אנשים מחפשים דירות. על פי התוכנית יכלול הפרויקט החדש מגוון דירות- 3/4/5 חדרים ודירות מיוחדות- כגון פנטהאוז / לופט / גן .

 

עוד נמסר מחברת מבעלי חברת נדלן נדלן שאלו שמזהים את הפוט' האדיר שטמון בקרקע זו יכולים לרכוש היום קרקע ולשים ידם על אחת מעתודות הקרקע הטובות שקיימות היום באזור המרכז ובראשון לציון בפרט.

 

שכן היום מחירי הקרקעות באזור נעות בין 380-440 אלף  – ובבוא היום מחירי הקרקעות יעמדו על סדרי גודל של 800-900 ליחידת דיור בנויה

 

משולש נים בראשון לציון הינה תוכנית רצ 1/103/1 שלפי מגמות התכנון של העירייה שאושרה והופקדה לאחרונה וכבר קיבלה את ברכת הדרך של מוסדות התכנון המקומיים, לרבות ראש העירייה, המצוי בדרום ראשון לציון באזור כביש 431 בסמוך לצומת גן הוורדים, על-פי המתוכנן, צפויים להיבנות בשטח בבנייה רוויה כ-1300 יחידות דיור, ולדברי מנכלים משותפים נדלן נדלן , מר שי מוגרבי וארז ניר  השטח צפוי להיות בקרוב מרכז עניין בקרב יזמים וקבלנים  

אזור נחשק זה לדברי ארז ניר , הוא האזור שיקבל את מרכז תשומת הלב של הפיתוח הסביבתי שכן משולש נים משתרע על שטח של כ-350 דונם  רק בו מתוכננים על פי התוכנית שהוגשה– יותר מ91 דונם של פארקים ולצידם צפויים להיבנות  18 קומפלקסים של  מגדלי יוקרה בני 19-24 קומות בבנייה רוויה ובאיכות גבוהה, חניונים תת קרקעיים , מרכז בילוי ומסחר, שטחי ציבור ועוד.  ובנוסף לאורך רצועה מרכזית זו ניתן לראות תכנון של יזמים וחברות בורסאיות מתחום הנדלן שמתכננים להקים בקרבת תחנת רכבת ראשונים את אחד ממרכזי המסחר והמשרדים מהיפים שתוכננו  בראשל"צ. "האזור מאד מעניין משקיעים".. "עם התקדמות ההליך התכנוני מחירי הקרקע צפויים לזנק במאות אחוזים מציין מר שי מוגרבי.

התוכנית במשולש נים מביאה עימה בשורות טובות לזוגות הצעירים שכן  ועדת התכנון של עיריית ראשון לציון קבעה בתוכנית זו כי מכל הדירות החדשות שייבנו בפרויקט זה יהיו דירות קטנות בנות 3 חדרים בשטח של 80 מ"ר
.

 

ההחלטה, שהתקבלה במליאת וועדת התכנון והבנייה המקומית, התקבלה לאור המצב העגום כאשר בשנים האחרונות נבנו בראשון לציון דירות 4 – 5 חדרים   בלבד, הפונות בעיקר למשפרי הדיור ולא נמצאות בהישג ידם של הזוגות הצעירים. כיוון שמחירי דירות 4-5 חדרים חדשות בעיר נעות היום סביב 2 מיליון שקל וזה לא המחיר בו יכולים לעמוד המשפחות הצעירות. אומנם כאשר מלאי הדירות החדשות בעיר יכלול גם דירות 3 חדרים, רבים מתושבי מרכז הארץ הצעירים יוכלו סוף כל סוף לקנות לעצם דירה באזור איכותי ובמחיר הגיוני,מכן שמחירי הדירות באזור זה עבור דירות 3 חדרים אלו  טרם ידועים אך ניתן להעריך כי יהיה מדובר במחיר התחלתי של כ- 1.3 מיליון כך שההזדמנות לחסוך את פערים אלו טמונים בהחלטה לרכוש עכשיו קרקע ולא לרכוש דירה בשלב הסופי כדירה מוגמרת.