מחזור משכנתא - האם זה כדאי?

מה זה בעצם מיחזור משכנתא? האם זה כדאי? כל התשובות בפנים.

כל מי שלקח משכנתא יודע כי ניתן בכל רגע נתון לשנות את תנאי המשכנתא לטובה באמצעות מיחזור משכנתא. לא תמיד זה משתלם אך כאשר זה אפשרי, המיחזור יכול לחסוך כסף גדול, עד כדי עשרות אלפי שקלים. אך כיצד עושים זאת? באילו תנאים המיחזור משתלם? עוד על מיחזור משכנתא בצורה מוצלחת וחכמה בכתבה הבאה.

 

מה זה בעצם מיחזור משכנתא?

 

הלוואת משכנתא היא אולי ההלוואה העצומה ביותר שניקח בחיינו, ולעיתים היא מגיעה ליותר ממיליון שקלים. ההחזר הוא לרוב של אלפי שקלים בחודש וזהי בהחלט מעמסה כבדה. ניתן להקל על המעמסה הזו באמצעות מיחזור משכנתא. ומהו מיחזור משכנתא? החזרת המשכנתא בתנאים בהם נלקחה ההלוואה ולקיחת משכנתא חדשה בתנאים טובים יותר. ניתן לעשות זאת כמובן רק כאשר זה משתלם מבחינת הריביות במשק וכאשר עמלות ההחזר המוקדם הן לא גבוהות מדי. באמצעות תהליך יעיל של מיחזור משכנתא, ניתן לחסוך כסף רב מדי חודש, ואף לקבל הלוואה נוחה יותר. כמובן שחשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום שאתם סומכים עליו, על מנת שזה יסביר לכם את כל ההשלכות של המהלך מבחינת ריביות, המדד במשק, התמהיל של המשכנתא שלכם, העמלות שתשלמו ועוד. זכרו כי לא תמיד המהלך משתלם ולכן יש להתייעץ עם יועץ המבין בתחום. יש לבחון כל הלוואת משכנתא לגופה ולהחליט רק לאחר שכל הנתונים של המשכנתא ונתוני השוק ידועים לכם.

 

האם זה כדאי?

 

ישנם תנאים מסויימים שבמידה והם מתגשמים, המיחזור הוא בהחלט כדאי מאוד! כאשר הריבית במשק מתחילה לרדת, זה הזמן להתחיל לבדוק אפשרות למיחזור. ריבית נמוכה מקטינה את ההחזר החודשי, ואם הריבית הופכת לנמוכה באופן משמעותי מהריבית של המשכנתא שלכם, כדאי לשקול מיחזור. יש לוודא כמובן שהעמלות שתשלמו הן לא גבוהות מדי וכי העלות שלהן לא גבוהה ממה שתרוויחו מהריבית שירדה. גם אם "נפל לידכם" סכום כסף משמעותי באופן פתאומי כדאי לשקול מיחזור משכנתא. ובמילים אחרות – בכל שינוי במצבכם הפיננסי או במצב הריבית או במשק, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולברר אם מיחזור הוא כדאי. את המיחזור ניתן לבצע בכמה אופנים - הקטנת ההלוואה באופן משמעותי, שינוי התמהיל של המשכנתא, מעבר לריבית קבועה או משתנה וכמובן גם הורדת הריבית עצמה. כל אלה יביאו להורדה של ההחזר החודשי וזה מה שכולם רוצים בסופו של דבר... חשוב לקחת בחשבון כמה גורמים כאשר שוקלים לבצע מיחזור משכנתא, בין היתר - גובה הריבית, רמת האינפלציה במשק, החוזק (או החולשה) של המטבע המקומי (במקרה שלנו השקל) ועוד. יש לשים לב גם לתנאים ההתחלתיים של המשכנתא, למשל - מה היה התמהיל המקורי, מה היה גובה הריבית המקורית (ואיזה סוג- משתנה או קבועה) ועוד.

 

לסיכום, מיחזור משכנתא יכול לחסוך לכם כסף רב, ולכן חשוב להיות כל הזמן עם "היד על הדופק" ולברר לגבי לעומק נושא זה.

 

כלים משלימים למשכנתא >>