להפוך דמיון למציאות

רכשתם דירה חדשה ועכשיו אתם לא מפסיקים לדמיין איך היא תראה? מתלבטים איזו ספה תתאים לכם, איך יראה המטבח שלכם, איך יראו חדר השינה וחדרי הילדים? אפשר להפסיק לדמיין, יש לכם אפשרות לראות ממש איך כל מה שתבחרו יראה במציאות.

המעצבת אור בן- ישי לקחה אותנו לסיור בין לקוחותיה כדי שנוכל להבין ולראות איך זה קורה.

 

כמעט רוב מוחלט של רוכשי הדירות החדשות היום רוכשים את הדירה על הנייר. מה שהם מקבלים זו תוכנית דו-מימדית מהקבלן ובאמצעותה הם צריכים לדמיין ולתכנן איך תראה דירת החלומות שלהם.

לרבים קשה מאוד לעשות את המעבר מדו-מימד לתלת-מימד ובדיוק עבורם הומצא הכלי המופלא הזה של תוכנת ההדמיה המאפשרת להם לשחק עם עיצובים שונים ולהחליט מה הכי נכון ומדויק עבורם.

 

איך הופכים את הדמיון למציאות (כמעט מציאות)?

"כל פרויקט חדש שמתחיל הוא מבחינתי סיפור חדש בפני עצמו והפגישה הראשונה עם הלקוחות היא החשובה ביותר עבורי" אומרת לנו המעצבת אור בן –ישי.

"בפגישה הראשונה אני פוגשת את התכנית ה"קבלנית" הדו- מימדית של הבית החדש. לאחר שיחה מעמיקה עם הלקוחות, יחד אנחנו עוברים על כל אחד מחללי הבית ומפרקים כל אחד מהם למספר פרמטרים – מה הצורך הקיים בחלל?,  מי משתמש בו?,  איזה חלק הוא מהווה מכלל הבית? ולבסוף, שאלת השאלות, איך אתם מדמיינים אותו?

 

בפגישה זו אנו בונים ביחד את הקונספט העיצובי. אני מבקשת מהם לתאר לי, בפירוט גדול ככל האפשר, את ה"חלום" או הפנטזיה שלהם עבור הבית. זה יכול להיות מראה כללי, אווירה, סגנון וכו'.. לתוך זה מצטרפים הצרכים - אופי החיים בבית, מספר הנפשות, גילאים ומינים, מהם החללים הפעילים יותר בבית שעליהם יש לשים את הדגש, איפה הם מבלים את מרבית השעות, איך מתנהלים חיי היומיום בבית".

 

השלב הראשון הוא "העלאת" התכנית הדו-מימדית לתלת-מימד, לפעמים כבר בשלב זה מתגלות בעיות או שינויים שצריך לבצע בתכנון. ואין דרך נוחה ומובנת יותר להביט על החלל ולשוטט בו מאשר מגובה העיניים.

 

לאחר הבנייה הראשונית כמודל ממוחשב ,מבצעים מספר סקיצות ופגישות עם הלקוח. כשהדברים מוצגים בצורה תלת-מימדית קל יותר לדבר ולקבל החלטות, והתכנית עמוסת הקווים הופכת פתאום לבית.

 

לאחר מספר סקיצות של העמדת הריהוט ושאר פרטי הבית, מתגבשת הסקיצה הסופית ואליה מוכנסים החומרים והתאורה. כל אלו מייצרים מראה מציאותי ומאפשרים בקלות לראות איך יראה הבית בתום התהליך.

 

דוגמא לעבודה עם משפחה בת 5 נפשות ממרכז הארץ

זוג הורים ו -3 ילדים. בזמן הכניסה לבית החדש הבן הבכור יהיה בן 14, הבן האמצעי יהיה בן 12 והקטנה שלהם תהיה בת 5, ממש לפני כניסה לכיתה א'. 

"הדגש אצלם היה על החללים הציבוריים - מטבח, סלון ופינת אוכל. הם ביקשו מטבח גדול שישלב אי ישיבה והרבה משטחי עבודה ופתרון עבור מיקום הכיריים, מאחר ואין חלון במטבח.

מבחינה עיצובית הם ביקשו דירה מודרנית נעימה עם קווים אחידים ומראה נקי.

אחת ההתלבטויות של הזוג הייתה האם לוותר על פינת האוכל לטובת אי גדול ומרווח עם ישיבה סביבו או למצוא דרך להכניס גם פינת אוכל וגם אי ישיבה ושיחיו בשלום זה עם זה".

 

לא התקבלה החלטה בפגישה, לכן הכינה אור עבור הלקוחות שתי הדמיות תלת-מימדיות אשר הציגו בצורה מאוד ברורה איך הדברים יראו. הדמיה אחת שמגדילה את המטבח ומוותרת על אי לטובת פינת אוכל גדולה הממוקמת במרכז החלל. והדמיה שנייה המאפשרת קיום של אי ופינת אוכל במעט צמצום והקטנה של האי.

 

 הדמיה למטבח עם פינת אוכל גדולה במרכז ללא אי. 

 

 הדמייה שניה עם פינת אוכל ואי ישיבה במטבח. 

 

לאחר שראו הלקוחות את שתי ההדמיות התלת-מימדיות הוחלט להשאיר את פינת האוכל ולצמצם מעט את האי.

 

אין טוב ממראה עיניים

את ההדמיות יוצרים מתוך התכנית הדו-מימדית ובתחילה היא מציגה העמדה תלת-מימדית "ערומה" מצבע וחומר, ובעיקר ממחישה איך יהיה מאורגן החלל ואיך תהיה התנועה בו.

 

בשלב מתקדם יותר, ובמקביל לגיבוש הקונספט העיצובי נכנסות אל ההדמיה התכונות הריאליסטיות שלה – תאורה, חומריות וצבעוניות.

 

"ככל שהלקוח מגובש יותר בטעמו, כך יהיה קל יותר לבסס את העיצוב כולו. במקרה של הלקוחות הללו, פרטי הריהוט והאקססורייז נאספו לאורך הדרך והיו כמעט מגובשים עוד לפני יצירת ההדמיה. במקרים אחרים, בהם הלקוח רוצה לראות איך יראה הבית עוד לפני שהתחלנו ברכישות, אני יוצרת את ההדמיה בסגנון עיצובי שהגדרנו ובהתאם למוצרים שאני מוצאת לנכון להתאים להם מבחינה עיצובית ותקציבית" מסבירה אור.

 

"לאחר שכל הפרטים מתגבשים וההדמיה מוכנה, הלקוח יכול לראות בצורה מדויקת ומפורטת ככל האפשר כיצד יראה הבית העתידי שלו, לפני שאפילו נבנה בו קיר אחד! המשפט "אין טוב ממראה עיניים" בהחלט בא לידי ביטוי כאן. הלקוח מקבל תמונה ריאליסטית של הבית וכך ניתן לקבל החלטות ביתר קלות, לשנות ולהזיז דברים ובהמשך לייעל משמעותית את הרכישות עבור הבית".

 

חדרים רטובים

סוגיה נוספת שעלתה אצל אותה משפחה היא נושא השירותים. בתכנית המקורית קיימים 3 חדרי שירותים, לאחר שיחה מעמיקה ובירור צרכים מקיף החליטו אור והלקוחות לאחד בין שירותי האורחים וחדר האמבטיה לטובת יצירת חלל רחצה גדול ומרווח הכולל גם מקלחון וגם אמבטיה.

 

 הדמייה של חדר הרחצה המרכזי, לאחר שאוחד עם שירותי האורחים ונוצר חלל גדול ומרווח. 

 

שירותי ההורים המקוריים קטנים ולא מאפשרים הרבה מקום ל"משחק", בנוסף חדר ההורים כולו לא גדול במיוחד וכל ניסיון להגדיל את חדר השירותים "על חשבון" יחידת ההורים או חדר השינה הצמוד לה, לא היו נכונים במקרה הזה.

"לכן החלטנו לייצר דלתות זכוכית שגם מגדילות את החלל, יוצרות מראה אינטימי ורומנטי יותר עבור שירותי ההורים וגם מאפשרות את הזזת הכיור לצידו השני של החדר ובכך הגדלתו והגדלת המקלחון יחד איתו.

 

 הדמיית חדר הרחצה של ההורים - דלת זכוכית אשר מגדילה את החלל.

 

 הדמיית חדר השינה עם מבט על דלת הזכוכית של חדר הרחצה. 

 

כדי שיוכלו בני המשפחה לראות את הבית העתידי ואת התמונה הכוללת הוכנו ההדמיות התלת-מימדיות לכל החדרים על פי מידות מדויקות ומוצרים אמיתיים שהם בחרו מ -"ליאור גלריה לריהוט".

אחרי שראו בצורה כל כך ברורה ואמיתית איך הבית שלהם עומד להיראות גם הילדים רצו לראות איך יראו החדרים שלהם.

 

 הדמייה לחדר של הבן הבכור  - נער בן 14

 

 הדמיה לחדר של הבן האמצעי  - נער בן 12

 

 הדמיה לחדר של הנסיכה הקטנה  - ילדה בת 5

 

הבית שלהם עוד לא בנוי, אבל הם כבר יודעים איך בדיוק הוא יראה. רוצים גם לדעת איך יראה הבית שלכם כבר עכשיו? אתם מוזמנים לפנות למעצבת אור בן -ישי  - "אור סטודיו לעיצוב פנים" בפייס בוק ולקבל הדמייה מציאותית לבית החלומות שלכם. 

orb1006@gmail.com

050-8918098