תנופת הבנייה בחדרה - התעוררות לאחר שנים רבות של תרדמת בנייה

מצוקת הדיור בישראל העירה ישובים רבים מתרדמתם והביאה לבנייה מואצת של שכונות רבות והוספת אלפי יחידות דיור. במידה וקצב הבנייה ימשך, אנו עתידים לראות ישובים אשר יכפילו את האוכלוסייה בתוך פחות מעשור.

יוקר הדיור באזורים המבוקשים במרכז הארץ הביא להגירה של אוכלוסייה, בעיקר זוגות ומשפחות צעירות ממרכז הארץ לפריפריות, שם מתאפשר להם לרכוש דירות במחירים סבירים ביחס למחירי המרכז. כך הפכה גם העיר חדרה, הממוקמת על רצועת חוף מדהימה, במיקום מצוין בין ת"א לחיפה, עם גישה קלה ונוחה לכבישים מרכזיים (כביש - 6 וכביש - 4) לאחד מהיעדים המבוקשים בישראל.

 

יזמים וקבלנים רבים מגלים עניין ומתחרים על הזכויות לבנות בה. לפי דוח של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בחדרה, בשנת 2015 היה מספר שיא בכל הזמנים של בניית יחידות דיור. לא בכדי באותה שנה זכתה עיריית חדרה למענק ממשרד הפנים בשל העלייה במספר היתרי הבנייה, וכתמריץ לעידוד של בניית יחידות דיור נוספות בעיר. התנופה לא עצרה וגם בשנה הנוכחית (2016) ממשיכים לאשר היתרי בנייה רבים בכל רחבי העיר ליחידות דיור רבות עם דגש על חיזוק של מערב העיר.

 

בתוכנית המתאר של העיר מתוכנן שעד סוף שנת 2020 אוכלוסיית העיר תגדל לכ – 150 אלף תושבים, יבנו עוד אלפי יחידות דיור חדשות, יוקמו בתי מלון וחדרי אירוח כפרי לחיזוק התיירות בעיר.

 

ליאת דנינו, סמנכ"לית שיווק ומכירות אפריקה ישראל מגורים המקימה את פרויקט סביוני נוף חדרה בשכונת בית אליעזר בעיר אומרת למערכת נדלן.קום: "חדרה נמצאת כיום בעיצומה של התחדשות סביבתית והופכת לאחת הערים הדומיננטיות במפת השרון הצפוני המתרחבת. מי שרכש דירה במערב חדרה לפני כארבע-חמש שנים, מימש את פוטנציאל הערך שלה. כאשר כעת, זהו תור הזהב של השכונות הדרום-מזרחיות בעיר. במסגרת מהלכי הפיתוח, סימנו עיריית חדרה ומנהל מקרקעי ישראל את שכונת בית אליעזר, מהשכונות הגדולות בעיר הממוקמת בצידה המזרחי, כ"שכונה הבאה" של חדרה בפרט ואזור השרון הצפוני בכלל. השכונה מאופיינת בבנייה שכולה וילות צמודות קרקע, ונהנית מאווירה כפרית ומנוף פתוח שצפויים להישמר גם במסגרת מהלכי הפיתוח באזור. לכן, על פי ההערכות מחירי הדירות החדשות בשכונה עתידים להציג עלייה משמעותית בטווח של 3-5 השנים הקרובות".

 פרויקט "סביוני נוף חדרה"

 

פיתוח מואץ בדרך כלל מביא לשינוי חיובי. אוכלוסייה צעירה וחזקה מצטרפת לעיר, תשתיות והיצע השירותים בעיר מורחבים והתדמית של העיר משתפרת. כך גם בחדרה, במקביל לתנופת הבנייה, העירייה דואגת לחזק את מערכת החינוך בעיר. בשנים הקרובות עתיד להיפתח מרכז מסחרי ועסקים חדש בסמוך ליער חדרה, פארק העסקים "אגרובנק" אשר בו תעשייה עתירת ידע, משרדים ומסחר שיספק מגוון אפשרויות תעסוקה.גם פיתוח רצועת החוף ובנייה של בתי המלון תספק אף היא מקומות תעסוקה רבים ותשדרג את חזית העיר.

 

כמו בכל עיר יש חשיבות לשטחים הפתוחים והירוקים. כ –60% משטחה הם שטחים פתוחים הכוללים את רצועת החוף, את יער חדרה, פארק השרון ופארק נחל חדרה. בנוסף להם, ישנן גינות ציבוריות רבות ברחבי העיר. בקרוב יקום פארק חדש וגדול בשכונת "חלומות פארק חדרה החדשה".

 

תגובת ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן לתנופת הבנייה בעיר: "הפרויקטים הנבנים ברחבי העיר, הן יחידות הדיור והן מתחמי המסחר והמלונאות הם קרש קפיצה לעיר כולה אשר יביאו לחיזוק העיר. מדובר בפרויקטים איכותיים שייטיבו עם התושבים המבקשים לשפר את איכות חייהם, יהפכו את מערב העיר לאזור פנאי שוקק חיים כיאה לפוטנציאל הגלום ברצועת החוף. הכוונה להשיב את הגאווה לתושבי חדרה, כי אדם הגאה בעירו הוא אדם שטוב לו בעיר, ולכן ישמח לגור בה עם משפחתו ולהנחיל את אהבתו וגאוותו גם לילדיו. פיתוח העיר מוביל אלינו את חברות הבנייה הגדולות במשק, שנותנות אמון בעיר ומשקיעות בבניית פרויקטים איכותיים".

נתון מפתיע - האם ידעתם ששטחה המוניציפלי של חדרה גדול מזה של ת"א?

זה אומר שיש עוד הרבה מקום לפיתוח ויש לנו עוד הרבה למה לצפות.....

לפרויקטים החדשים בעיר חדרה הקליקו כאן