הפריפריה מתקרבת למרכז

דירה במרכז או בפריפריה - מה כדאי? כיצד מאתרים דירה בפריפריה? כל התשובות בפנים.

כל מי שרוצה לקנות דירה גדולה ומפוארת או בית פרטי עם גינה, צריך לפני הכל לבדוק אם יש לו את התקציב לכך. בית פרטי ברמת השרון עולה יותר מאשר בית פרטי בדימונה, ודירת 4 חדרים במרכז תל אביב, עולה מין הסתם יותר מאשר אותה דירה בדיוק בבאר שבע. אין כל ספק כי המחירים במרכז הארץ הם יקרים יותר מאשר בפריפריה, אך בשנים האחרונות. הפריפריה התקרבה למרכז, ורבים מעדיפים להוציא את הכסף שלהם על בתים גדולים יותר בערי הפריפריה. למה להוציא 2.5 מיליון שקלים על דירת 100 מטרים במרכז תל אביב, כאשר בחצי מהמחיר הזה ניתן לקנות בית פרטי גדול עם גינה יפה ברמת הגולן או בנגב? עוד על ההתקרבות של הפריפריה למרכז בכתבה הבאה.

 

דירה במרכז או בפריפריה - מה כדאי?

רבים שואלים את עצמם היכן כדאי להם להשקיע את הכסף שלהם - במרכז או בפריפריה. לכל חלופה יש לא מעט יתרונות וחסרונות. אם רוכשים דירה להשקעה, בלא מעט איזורים בפריפריה (למשל - איזור באר שבע, איזור חיפה ועוד), ניתן למצוא השקעות משתלמות במיוחד עם תשואות יפות. דווקא במרכז הארץ התשואות על הדירות להשקעה נחשבות לנמוכות באופן יחסי. אך אם אתם מחפשים דירה למגורים, השיקולים שלכם יהיו שונים לגמרי. במקרה זה עליכם לשאול את עצמכם היכן אתם מעדיפים לגור ובאיזו רמת חיים? במיליון שקלים למשל, אפשר לרכוש בקושי חדר וחצי בתל אביב לעומת בית פרטי מכובד בשדרות או בנתיבות למשל. עצם העובדה שהפריפריה היא קרובה יותר למרכז כיום, בעיקר בשל שכלול ושיפור אמצעי התחבורה והתשתיות, הופכת את אופציית המגורים בפריפריה לעוד יותר משתלמת. הנסיעות מהצפון או מהדרום למרכז הן כיום מהירות יותר ולכן מי שעובד במרכז יכול בקלות רבה יותר להגיע מהפריפריה למקום העבודה שלו. עניין זה משפר מאוד את הכדאיות של מגורים בפריפריה. ואכן, בעשור האחרון לא מעט משפחות ניצלו את ההתקרבות של הפריפריה למרכז ורכשו דירות בדרום או בצפון הארץ.

 

כיצד מאתרים דירה בפריפריה?

אם כבר החלטתם לנצל את הקרבה ההולכת וגוברת של הפריפריה למרכז, כדאי שתדעו גם כיצד מאתרים דירה איכותית באיזורי הפריפריה. בדיוק כמו איתור דירות ונכסים במרכז, ניתן להיעזר בכמה גורמים חשובים. בראש ובראשונה לוחות הדירות באינטרנט, בהם ניתן למצוא דירות איכותיות מכל הסוגים בכל רחבי הארץ וגם בפריפריה. בנוסף, כדאי מאוד להתייעץ עם מתווכים העובדים ביישובים בפריפריה בהם אתם רוצים לקנות דירות, וכמובן - ניתן לפנות ישירות לחברות הבנייה על מנת לאתר פרוייקטים חדשים אשר נבנים בפריפריה, ויש לא מעט כאלה בשנים האחרונות, הן בדרום והן בצפון. גם שיחות עם מכרים וחברים הגרים באיזורי הפריפריה יכולות בהחלט לסייע. לסיכום, במחיר של דירת שני חדרים במרכז ניתן לרכוש "ארמון" באיזורי הפריפריה, ובתקופה בה יישובי הפריפריה הולכים ומתקרבים למרכז בזכות השיפור באמצעי התחבורה ובתשתיות, רבים אכן בוחרים באופציה זו.