היתרונות של פינוי בינוי

למי כדאי להשתתף בפרוייקט פינוי בינוי? מה עוד חשוב לדעת על פינוי בינוי? כל התשובות בפנים

פינוי בינוי הוא אחד מהפרוייקטים המשתלמים ביותר, במיוחד לשכבות החלשות, אך לא רק. כל מי שרוצה להפוך את הדירה הישנה שלו לדירה משודרגת ואף חדשה, יכול לנסות להשתתף בפרוייקט פינוי בינוי. יש צורך כמובן בלקיחת יוזמה (בדרך כלל מצד היזם אך לעיתים גם מצד הדיירים) ובלא מעט אישורים, בירוקרטיות ופרוצדורות. בכתבה זו נרחיב על היתרונות הרבים של פינוי בינוי.

 

למי כדאי להשתתף בפרוייקט פינוי בינוי?

התשובה הפשוטה היא - כמעט לכל אחד, אך יש לציין כי המטרה המרכזית של פרוייקט פינוי בינוי היא לסייע לאוכלוסיות חלשות לשפר את רמת החיים שלהן. לכן, אם אתם גרים בבניין שעומד ליפול או שמצבו גרוע מאוד, או אם אתם גרים בשכונה ישנה בה הבניינים נבנו לפני עשרות שנים ומצבם גרוע, אתם בהחלט יכולים לשקול ליזום או להצטרף לפרוייקט פינוי בינוי. בפרוייקט מסוג זה הורסים את הבניין הישן, משכנים את הדיירים בדירות חלופיות, ובונים בניין חדש ומשודרג.

כל זאת, ללא כל עלות מצד הדיירים. היזם מצידו מרוויח את הרווח הקבלני וגם מקבל אחוזי בנייה בפרוייקט, ואילו הרשות המקומית מקבלת בניינים חדשים ומשודרגים, לרוב עם חניות לדיירים ועם תוספות כגון מרפסות, ממ"דים ועוד. המרוויחים הגדולים ביותר הם כמובן הדיירים, המגיעים לרוב ממעמד סוציו אקונומי נמוך, וזהו אולי הסיכוי היחיד שלהם לשפר את מצבם הכלכלי. חשוב להבין כי אם הפרוייקט מתבצע בצורה נכונה ויעילה, כל בעל דירה יקבל בסוף התהליך דירה ששוויה גבוה יותר, עד כדי עשרות אחוזים!

 

מה עוד חשוב לדעת?

הדיירים חייבם להבין לעומק מהן הזכויות שלהם במהלך הפרוייקט ועל מה בדיוק הם חותמים. בדרך כלל המדובר באוכלוסייה שלא ממש מבינה בתחום המשפטי, ולכן רצוי שעורך דין איכותי ילווה את דיירי הבניין. חשוב לדעת כי כל בעל דירה יכול לסרב לעסקת פינוי בינוי במידה והעסקה אינה משתלמת עבורו. יש גם דרכים חוקיות "להילחם" בדיירים המסרבים ללא סיבה מספקת. כמובן שכל בעל דירה חייב לקבל מגורים חלופיים הולמים לכל תקופת השיפוץ. חשוב מאוד גם לדעת מראש מה יקבל כל דייר וכיצד הדירה שלו תשודרג. לא מומלץ לחתום על העסקה מבלי שאתם יודעים בדיוק כיצד תיראה הדירה שלכם בסוף התהליך ומהם לוחות הזמנים המדוייקים. לכן, ליווי משפטי וכלכלי הוא כמעט הכרח ולא מומלץ לוותר על כך. פעמים רבות פרוייקטים מסוג זה נופלים בשל חוסר הבנה של הדיירים, או בשל מחלוקות של הדיירים בינם לבין עצמם. חשוב לזכור כי כמעט לכל דייר יש אינטרס להשתתף בפרוייקט פינוי בינוי, מכיוון שזוהי הזדמנות חד פעמית להעלות את ערך הדירה ללא כל השקעה.

 

לסיכום, אם מציעים לכם להשתתף בפינוי בינוי עליכם לשקול זאת בכובד ראש, להתייעץ עם מומחים ולקבל החלטה מושכלת באשר לעתיד הדירה שלכם. החלטה זו גם יכולה להשפיע על עתידכם הכלכלי.

לפרטים נוספים >