ההבדל בין ריבית פריים לריבית צמודת מדד

מה היא משכנתא צמודה למדד? מה היא משכנתא עם ריבית פריים? ייעוץ מקצועי לבחירת סוג הריבית למשכנתא.

עבור אנשים רבים בחירת מסלול משכנתא מהווה מקור להתלבטויות, ובעיקר בכל הקשור לסוג הריבית המוצמדת למשכנתא - צמודת מדד או פריים. חשוב לדעת כי לסוגיה זו אין תשובה אחת וחד משמעית מכיוון שלכל מסלול יש יתרונות וחסרונות משלו. חברת משכנתא פלוס מסייעת ללקוחותיה בהבנת ההבדלים ומשמעותם הכספית, ומעניקה ייעוץ מקצועי ואובייקטיבי בבחירת המסלול הנכון והכדאי ביותר.

 

משכנתא צמודה למדד

 

משכנתא צמודה למדד המחירים לצרכן מושפעת ישירות מהשינויים החלים במדד זה, בסכום הכולל לתשלום אך לא מבחינת הריבית. השפעה זו באה לידי ביטוי בעת עליית מדד המחירים לצרכן, כך שבעקבותיו עולה גם שיעור הסכום החודשי שיש לשלם. ואולם, אם מדד המחירים לצרכן יורד, תשלום המשכנתא לא יפחת אלא יישאר קבוע. מכאן שמסלול זה הינו משתלם יותר בתקופות בהן המדד נמוך, כפי שקורה בשנים האחרונות. מעבר לכך, משכנתא צמודה למדד נחשבת לאפיק המעניק יציבות וודאות יחסית אודות גובה ההחזר החודשי. מאידך, החיסרון הבולט שלה מצוי בחוסר גמישות על פירעונות מוקדמים, הכרוכים בקנסות ובעמלות גבוהות.

 

משכנתא עם ריבית פריים

 

משכנתא זו מבוססת על ריבית משתנה אשר גובהה נקבע בהתאם לפרסומים חודשיים של נגיד בנק ישראל, המחליט על שיעור ריבית הפריים על פי צרכי ומצב המשק המקומי והעולמי. ריבית זו איננה תלויה בגובה מדד המחירים לצרכן אך היא בדרך כלל מושפעת ממנו, כך שאם המדד עולה לרוב גם ריבית הפריים תעלה. יחד עם זאת, יש לציין כי בשנים האחרונות ריבית זו הינה נמוכה מאוד והפכה לאפיק אטרקטיבי בעיני לווים רבים, למרות שאין וודאות כי תמשיך גם בעתיד באותה מגמה. יתרון נוסף של משכנתא בריבית פריים נעוץ בגמישות הרבה של מועדי פירעון ההלוואה, האפשריים כמעט בכל עת, וזאת ללא קנסות ובעמלות נמוכות או בלי עמלות כלל. בתוך כך, יש לשים לב לריבית הנוספת שהבנקים דורשים לצד ריבית הפריים, כגון ריבית פלוס שניים או שלושה, ולשקלל את שיעור החזרי המשכנתא ביחד עם גורם זה.

 

ייעוץ מקצועי לבחירת סוג הריבית למשכנתא

 

בחירת מסלול משכנתא, ובמיוחד מבחינת סוג הריבית, הינה החלטה פיננסית חשובה ביותר המשפיעה באופן ישיר על סכומי ההלוואה המוחזרים בטווח הקצר והארוך. חשוב לדעת כי החלטה זו מורכבת משיקולים רבים ושונים, לרבות המצב במשק, יכולותיו הכלכליות של הלווה, צרכיו ויכולותיו. על מנת לקבל החלטה נכונה וכדאית מומלץ לפנות לקבלת סיוע מחברה מקצועית ואובייקטיבית המתמחה בניהול תיקי משכנתאות. צוות הכלכלנים של חברת משכנתא פלוס יגבש ביחד איתכם את מסלולי הריביות הנכונים עבורכם, כולל אפשריות שונות לשילובם. כמו כן, מומחי החברה יפעלו על מנת להשיג לכם את המסלולים הכדאיים ביותר מבחינת גובה הריבית, פריסת תשלומים, מועדי פירעון, וכול גורם אחר הקשור להלוואת משכנתא המותאמת אישית לצרכיכם.