האטרקטיביות ברכישת דירה להשקעה

המגמה היום מצביעה על רבים המחזיקים יותר מדירה אחת ועל כאלה המעוניינים ברכישת דירה להשקעה כדי ליהנות מהכנסה ומעליית ערך הנכס. המניעים לרכישת דירה להשקעה הם שונים, יש מי שרוצה לדאוג לילדים ויש מי שרוצה הכנסה נוספת בתקופת הפנסיה. 


מהו המיקום המתאים לרכישת דירות להשקעה?

דירה להשקעה בפרויקטים חדשים

רכישת דירות להשקעה בשלבים מוקדמים של הבניה או "על הניר", מאפשרת רכישת דירה עם מאפיינים מודרניים, עם פיתוח סביבתי וסטנדרטיים גבוהים. לדירה כזו יש פוטנציאל להשבחה והעלאת ערך הנכס עוד במהלך הבנייה.

אזורים עם פוטנציאל פיתוח

פרויקטים בישובים העוברים הרחבות, מוקמים בעיקר על אדמות חקלאיות שהופשרו לבנית בנייני מגורים ובתים פרטיים. אזורים חדשים המוקמים כמקשה אחת מציעים לתושבים אזור ירוק עם שירותים קהילתיים ועשויים להיות מבוקשים.

התחדשות עירונית

אזורים המיועדים להתחדשות עירונית באמצעות פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38, מוקמים בשכונות ותיקות בערים ברחבי הארץ כוללים חיזוק המבנים, שיפוץ חיצוני והגדלת הדירות. רכישת דירה לפני פרויקט כזה יש בה פוטנציאל גבוה לתשואה טובה משכירות, להשבחה והעלאת הערך של הדירה. אזורים אלה הופכים למבוקשים יותר והשכרת הנכס תהיה קלה יותר.

 

היתרונות באחזקת דירה להשקעה

  • שמירה על ערך ההשקעה והשבחתה. השקעה בדירה נחשבת להשקעה סולידית בנכס יציב ובטוח אשר ערכו הגבוה נשמר ואף עולה במשך הזמן.
  • הכנסות משכירות. דירה להשקעה תניב הכנסה בצורת דמי שכירות כתשואה קבועה עם ביטחון יחסי בכל שנה לעומת הכנסות משוק ההון בפיקדונות או בהשקעות סולידיות בריבית נמוכה.
  • מיסוי נמוך על הכנסות משכר דירה בהשוואה למיסוי רווחים בשוק ההון.

 

בדיקת היכולת הכלכלית

לבדיקת היכולת הכלכלית, יש לחשב את ההון העצמי העומד לרשותכם ומה היכולת שלכם לרכוש דירה ללא מימון חיצוני. אם דרוש לכם מימון חיצוני, בדקו את הריביות המוצעות בשוק הבנקאי, את היכולת שלכם להחזיר את ההלוואות ועשו חישוב של התשואה על הדירה.

 

בחינת הכדאיות הכלכלית

אחד השיקולים בהחלטה לרכוש דירה להשקעה הוא הכדאיות הכלכלית בעסקה לאורך זמן.


כיצד מחושבת התשואה?

יש לבדוק מהו גובה ההכנסה השנתית משכירות, לחלק במחיר הנכס ולקבל שיעור תשואה שנתית. מחיר הנכס יכלול בנוסף למחיר הקנייה, הוצאות שכ"ט עו"ד, מס רכישה ועוד.

בדירה שנרכשה במימון חיצוני כמו הלוואות ומשכנתאות, התשואה מחולקת בסכום ההון העצמי שהשקעתם בדירה ומתשואה זו יש להפחית את הריבית המשולמת בגין המימון החיצוני.

ברמת הריבית הנמוכה הקיימת במשק, תשואה של 5%-3% היא תשואה לא רעה בכלל.


סוגיות המיסוי בחישוב הכלכלי

סוגיות המיסוי נכנסות לחישוב הכלכלי הקשור בגיוס הון, בהכנסות החודשיות ובחישוב רווח ההון שיתקבל בעת מכירת הדירה.

  • מס רכישה מדורג. מס רכישה לדירה נוספת הוא בשיעור של 8% עד לתקרה בסך 5,194,225 מיליון ₪. בשווי שמעל תקרה זו ישולם מס רכישה בשיעור של 10%.
  • מס על השכירות. ברשות המיסים 3 מסלולים לחישוב המס על השכירות. תקרת פטור ממס על השכירות עומדת על סך 5,000 ₪. מעבר לכך מבוצע חישוב מיוחד של מיסוי על ההפרש.
  • מס שבח. 25% הוא שיעור המס על רווח ממכירת דירה. חשבו את המס מראש בהתאם לציפיות עליית ערך הנכס.

 

לסיכום, למרות שהשיקולים לרכישת דירות להשקעה הם רבים, ההשקעה עשויה בהחלט להניב תשואה נאה, ממנה תהנו בכל שנה ותהיה משתלמת לטווח ארוך, עם עליית ערך הנכס.


לשימושכם טופס בקשת משכנתא: תחסכו זמן וכסף! אנו נבחן עבורכם את הכדאיות הכלכלית שבין ההלוואות לבנקים ואף להשוות בניהן ולחסוך לכם זמן וכסף ולספק משכנתאות בתנאים מועדפים.