דירות לזוגות צעירים לאחר חתונה

חתונה גדולה ויפה היא דרך מצוינת לציין את איחוד הנשמות בין בני הזוג, אבל מה קורה לאחר החתונה? כל זוג אשר מתחיל משפחה חדשה צריך מקום לגור בו, ולא סתם מקום, אלא דירה נוחה אשר מתאימה גם להתרחבות עתידית של התא המשפחתי.

גני אירועים בשרון, אולמי שמחות בתל אביב או בתי מלון באילת, כולם מארחים מדי שבוע זוגות צעירים ביום המאושר בחייהם – יום החתונה. יום זה הוא יום חשוב מאוד אשר מתוכנן בקפידה במשך חודשים רבים, כך שהכל יהיה מושלם כאשר בני הזוג מתחילים את חייהם המשותפים יחד ומקימים יחדיו משפחה חדשה.

 

אז חתונה גדולה ויפה היא דרך מצוינת לציין את איחוד הנשמות הזה, אבל מה קורה לאחר החתונה? כל זוג אשר מתחיל משפחה חדשה צריך מקום לגור בו, ולא סתם מקום, אלא דירה נוחה אשר מתאימה גם להתרחבות עתידית של התא המשפחתי.

 

לאחרונה, נשמעת בארץ צעקה גדולה מפיותיהם של זוגות צעירים רבים אשר מעוניינים להתחיל את חייהם ולרכוש דירה להם ולמשפחתם העתידית, אך פשוט אינם מסוגלים לעשות זאת עקב המחירים האסטרונומיים של דירות בארץ, במיוחד בהשוואה להכנסה הממוצעת בישראל. זוג צעיר אשר מעוניין כיום לרכוש לעצמו דירה בת כמה חדרים (שוב, דירה קטנה אינה מספיקה שכן זוג נשוי טרי צפוי להרחיב את התא המשפחתי בשנים הקרובות..), צריך להתחייב למשכנתא כבדה ביותר למשך עשרות שנים, וגם זה מתאפשר רק במידה ולבני הזוג יש בצד כמה מאות אלפי שקלים במזומן על מנת לשלם חלק ממחיר הדירה מראש. בקיצור – עבור זוגות ממוצעים רכישת דירה בישראל כיום היא לא סתם סיפור יקר, אלא סיפור בלתי אפשרי. מי שאין לו חסכונות גדולים בצד או משפחה תומכת שיכולה להעניק לו נכס כזה או אחר, פשוט צריך לוותר על הרעיון של להיות בעל דירה בישראל.

 

אז מה עושים על מנת לפתור את הבעיה? כיצד מאפשרים לזוגות צעירים בכל זאת לרכוש דירה בישראל?

 

לדברי בממונים מטעם הממשלה על הנושא, הדרך הטובה ביותר היא על ידי הגדלת צד ההיצע – כניסה לפרויקטים רבים חדשים של בנייה אשר יגדילו את היצע הדירות בארץ, ולכן יורידו את המחיר הממוצע לדירה. צעדים כבר ננקטו בכיוון זה, ונקווה שנראה בקרוב תוצאות רצויות. כמובן שיש מקום לעוד צעדים ברמת המשק, דוגמת העלאה הדרגתית של השכר הממוצע, חיקוק חוקים שונים לטובת הדיירים בתחום השיכון והבינוי (למשל – דיור בר השגה במרכזי ערים..) ועוד. אבל כל אלו הם כלים הנמצאים בידי מקבלי ההחלטות והממשלה. מה יכול זוג צעיר ממוצע לעשות על מנת לרכוש דירה למגורים?

 

אפשרות אחת היא התרחקות ממרכז הארץ. מחירי הדירות בפריפריה נמוכים באופן משמעותי ממחירי הדירות במרכז הארץ. אמנם נוצרת בעיית תחבורה מסוימת שכן מרבית האנשים עובדים במרכז הארץ, אך בעיה זו ניתנת לפתרון בדרכים שונות (רכבת, כביש 6 וכד').

 

אפשרות נוספת טמונה דווקא בחתונה – צמצום מאסיבי בהוצאות החתונה יכול להכניס לבני הזוג סכום בלתי מבוטל ממתנות, ובכך לאפשר לו להתחיל את חייו עם סכום קטן בצד, ואולי אפילו לרכוש דירה. כך, בין אם אתם עורכים את החתונה שלכם בגני אירועים בשרון או באולם שמחות בצפון, נסו לצמצם בהוצאות שונות, ולחסוך כמה שניתן מהמתנות לחתונה.