דירה מקבלן או דירה יד שניה

כל מי שמחפש דירה למכירה, צריך להחליט איזה סוג של דירה הוא מחפש - דירה מקבלן או דירה יד 2. עוד על הדילמה בין רכישת דירה מקבלן לבין רכישת דירה יד שנייה בכתבה הבאה.

כל מי שמחפש דירה למכירה, צריך להחליט איזה סוג של דירה הוא מחפש - דירה מקבלן או דירה יד2. לכל אופציה יש יתרונות וחסרונות ולכן כל מחפש דירה חייב לבצע מערכת שיקולים אישית על מנת להגיע למסקנה מושכלת איזו אופציה היא הנכונה ביותר עבורו. כאשר אנחנו מתלבטים בין רכישת דירה מקבלן מול דירת יד שנייה, יש נקודות רבות שיש לקחת בחשבון - התקציב שלנו, מצב הדירה הדרושה לנו, האיזור בארץ (לא בכל מקום בונים דירות חדשות) וכמובן גם המחיר. עוד על הדילמה בין רכישת דירה מקבלן לבין רכישת דירה יד שנייה בכתבה הבאה.

 

דירה מקבלן - יתרונות וחסרונות

על מנת להחליט בין דירה מקבלן לבין דירת יד2 חשוב להכיר את המאפיינים הייחודיים שיש לדירות מקבלן. למשל - דירות חדשות רבות אשר נרכשות ישירות מהקבלן, נרכשות "על הנייר" בלבד, כלומר כאשר הן עדיין רק בתכנון. זהו בהחלט סיכון גדול ולכן חייבים לבדוק לעומק מיהו הקבלן אשר ממנו רוכשים את הדירה, מהו הניסיון שלו ומהו המוניטין שלו. מצד שני, בשל הסיכון הזה, המחיר של דירה מהקבלן יכול להיות נמוך בעשרות אחוזים מאשר דירות אחרות וככל שקונים את הדירה בשלב מוקדם יותר, כך בדרך כלל המחיר הוא נמוך יותר. ובמילים אחרות - היתרון המרכזי של רכישת דירה מקבלן הוא המחיר וניתן בהחלט להגיע ל"מציאות" חד פעמיות ומאוד משתלמות באמצעות רכישת דירה מקבלן. יתרון חשוב נוסף הוא מצב הדירה. בניגוד לדירות יד שנייה, דירות מקבלן הן תמיד חדשות, ואתם יכולים להיות בטוחים שתיכנסו לדירה חדשה לגמרי. עבור רבים זהו יתרון חשוב. במקרה של רכישת דירה מקבלן יש גם בדיקות רבות שיש לבצע על מנת להפחית את הסיכון ככל האפשר, אך במידה ומבצעים את כל הבדיקות הללו בצורה איכותית, רכישת דירה מקבלן יכולה להיות משתלמת במיוחד.

 

דירת יד 2 - יתרונות וחסרונות

ברכישת דירת יד שנייה יש הרבה פחות סיכונים וניתן "לראות בעיניים" את הדירה אותה רוצים לרכוש. הדירות הללו מתפרסמות בלוחות הדירות וניתן להגיע אליהן בקלות רבה (בניגוד לדירות מקבלן אשר יותר קשה להגיע אליהן ויש לאתר את הקבלן המתאים). היתרון הגדול הוא הסיכון הנמוך של הרכישה והקלות היחסית של איתור הדירה. לעומת זאת, בכל הקשור למחיר הדירה ולמצב הדירה, לא ניתן לומר כי יש יתרון מיוחד לרכישת דירת יד שניה. המחיר נקבע בהתאם להיצע והביקוש באיזור בו מחפשים וככל שתחפשו דירה באיזור מבוקש יותר, קח גם יעלה המחיר מין הסתם. גם מצב הדירה הוא שונה מאשר במקרה של דירה מקבלן וברוב המקרים דירת יד שנייה תהיה ישנה יותר מאשר דירה מקבלן.

 

לסיכום, אם אתם מחפשים דירה סטנדרטית מבלי לקחת סיכון מיותר ובמחיר השוק, דירת יד שנייה היא האופציה שתתאים לכם במיוחד. לעומת זאת, אם אתם מחפשים "מציאה" במחיר נמוך אך תוך נקיטת סיכון מסויים, נסו לאתר דירה מקבלן ורצוי בשלב כמה שיותר התחלתי. כל אחד צריך להחליט מה מתאים לו יותר ואפשר כמובן גם לחפש במקביל - גם דירה מקבלן וגם דירת יד שנייה.