בניית פרויקט ענק בזמן שיא

חברת אאורה מתחילה בבניית השלב השני והאחרון בפרויקט "אונו ואלי" בקריית אונו. מדובר בפרויקט התחדשות עירונית ענק, שיוקם בזמן הקצר ביותר ו - 672 יח"ד חדשות יאוכלסו בתוך 3 שנים.

פחות מחצי שנה מהריסת הבניינים בשלב א' במגה פרויקט ההתחדשות העירונית "אונו וואלי" בקריית אונו, מודיעה היום חברת אאורה, בבעלות יעקב אטרקצ'י, כי היא מתחילה בשלב השני והאחרון של הפרויקט, עם מתן הודעה לכל בעלי הזכויות במתחם על הפינוי הנדרש בתוך 90 יום, ומתכננת התחלת ביצוע עבודות הריסה והתחלת הבניה במהלך אפריל 2018.

 

 

בכך, קובעת חברת אאורה סטנדרט חדש מבחינת משך הזמן הנדרש להקמה של פרויקט התחדשות עירונית בסדר גודל כזה, שכמותו טרם בוצע בישראל.

 

הפרויקט "אונו וואלי" הענק יכלול 8 בניינים בגובה של עד 16 קומות בהם 672 יח"ד, לצד 1,115 מ"ר של שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים שיצרו פארק עירוני ענק בלב השכונה.

 

כל השכונה כולל מבני הציבור שעתידים להיבנות בה, צפויה להתאכלס תוך כשלוש שנים.

 

  

עלות ההקמה המשוערת לפרויקט עומדת על סכום של כ- 750 מיליון שקל ובנק מזרחי הוא הבנק המלווה את החברה בבניית הפרויקט. הדיירים במתחם מלווים ע"י עורך דין ליאור עמידור.

 

החברה קיבלה תמיכה מלאה של כ- 100% מכל בעלי הזכויות במתחם, שחתמו על ההסכם מולה ללא התערבות משפטית. דבר זה מהווה הוכחת יכולת והבעת אמון מופלאה בחברה, שמובילה את התחום של התחדשות עירונית בארץ.

 

הפרויקט ממוקם במרכז קריית אונו, בפינת הרחובות לוי אשכול, בר יהודה, יחזקאל ויאיר שטרן, מול הקניון. סביבה זו מאופיינת בעיקר במבנים הישנים, אך כוללת גם מוסדות חינוך המהווים מוקד משיכה למשפחות עם ילדים.

 

  

עד היום כלל המתחם 216 דירות ב - 8 מבני רכבת ישנים במצב פיזי ירוד, שמחציתם כבר פונו ונהרסו, לצד שני מבנים נוספים שמיועדים לשיפוץ עם 64 דירות שלא יהרסו.  

 

כאמור, כ- 104 דירות כבר נהרסו לפני כחצי שנה במסגרת תחילת שלב א' של הפרויקט ובמקומן החלה הבנייה של 330 דירות חדשות בארבעה בניינים חדשים, מתוכן 104 דירות מיועדות לבעלי הדירות שפונו ו-226 דירות נוספות מיועדות לשיווק.

 

 

 

בחברה מדווחים כי 150 דירות שיועדו לשיווק כבר נמכרו בהצלחה, ביניהן 60 דירות של 3 חדרים נמכרו לתושבי העיר לאור ההסכם לשת"פ ייחודי בין החברה ועיריית קריית אונו.

 

לצד דירות אלו, שווקו ע"י החברה בהצלחה גם דירות של 4 ו-5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.

 

 

עת, בחברה נערכים לפינוי 112 הדירות הנוספות במסגרת שלב ב' והאחרון בפרויקט. בעלי הזכויות צריכים לפנות את הדירות בשלושת החודשים הקרובים ובתחילת חודש אפריל הקרוב יהרסו הבניינים הישנים ותחל הבנייה של ארבעת הבניינים החדשים שיחליפו אותם.

 

בשלב ב' של הפרויקט תבנה החברה 342 יח"ד חדשות אשר 112 מתוכן מיועדות לבעלי הזכויות שפונו מהמתחם ו-230 יח"ד נוספות יוצעו לשיווק לציבור הרחב.

 

המשמעות של תחילת שלב ב' היא שבאופן חסר תקדים, תקים החברה בעת ובעונה אחת שכונה עם 8 בניינים הכוללים 672 יח"ד, שטחי מסחר, מבני ציבור, גני ילדים, ושטחים פתוחים שיצרו פארק עירוני גדול בלב השכונה.

 

 

כמו כן, הסמיכות לבתי הספר, גני הילדים והקניון תאפשר לדיירי השכונה החדשה ליהנות מכל העולמות מבלי לצאת מן השכונה.

 

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל חברת אאורה ישראל: "חברת אאורה ממשיכה להוביל בתחום הבניה המתחדשת ומשנה פני ערים בישראל. אנו שמחים כי פרויקט "אונו וואלי" יוצא לדרך בלוח זמנים מהקצרים במדינת ישראל, לפרויקט בסדר גודל כזה. כל הדירות בפרויקט יימסרו  בתוך 3 שנים, מה שאומר שפרויקט אשר במסגרתו ייבנו קרוב ל- 700 יח"ד חדשות באחת מהערים המבוקשות למגורים במרכז הארץ, יוקם בתוך 4 שנים בלבד, תהליך שללא ספק הוא חסר תקדים בישראל".