בנייה נכונה - חיסכון בתחזוקה

כיצד בונים נכון וגורמים לחיסכון? כל הדגשים החשובים!

כל מי שעובד בתחום הנדל"ן, יודע כי יש דרכים רבות אשר באמצעותן ניתן לחסוך כסף. אחת מהדרכים הללו היא לבנות את הבניין או הבית בצורה נכונה, חכמה וחסכונית. בנייה נכונה יכולה לחסוך לכם עלויות רבות, הן במחיר הבנייה עצמה והן בעלויות התחזוקה של הבית. אז אם אתם בונים בית חדש או אפילו יש לכם פרוייקט בו אתם מקימים בניין, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מתאימים שייעצו לכם כיצד לבנות נכון וכך לחסוך כסף רב. עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

כיצד בונים נכון וגורמים לחיסכון?

הדרך המוכרת ביותר לגרום לחיסכון בעלויות הבנייה והתחזוקה היא לבנות בשיטת הבנייה הירוקה. בנייה ירוקה היא בנייה חסכונית, המתחשבת בסביבה, וגורמת לחיסכון כספי בלתי מבוטל הן בשלב הבניה והן בהמשך. כאשר בונים בית באמצעות חומרים ומוצרים ידידותיים לסביבה, ניתן לגרום למצב בו צריכת האנרגיה בהמשך (כאשר יגורו בבית) תהיה זולה יותר, וכאשר צריכת האנרגיה היא זולה יותר, גם תחזוקת הבית היא בדרך כלל זולה בהרבה. בבנייה ירוקה יש שימוש משמעותי במשאבים טבעיים שאינם מתכלים, בין היתר אנרגיית רוח, אנרגיית שמש, אנרגיית מים ועוד, וזאת בניגוד לאנרגיה חשמלית או אנרגיה המבוססת על נפט או דלק. צריכת אנרגיה שכזו היא חסכונית יותר ולכן יכולה לגרום לחיסכון בכסף. גם כאשר התכנון האדריכלי לוקח בחשבון "נושאים ירוקים", ניתן לעיתים לחסוך כסף (למשל - היכן לבנות את המרפסת, מהיכן נכנס אור טבעי לבית ועוד). בטווח הארוך, בנייה ירוקה שכזו תחסוך בדרך כלל כסף לבעלי הדירה. כך הופכים בנייה נכונה לחיסכון כספי! כמובן שגם תכנון מדוקדק של כל הפן הכלכלי של הבניה יכול לחסוך כסף, ולכן יש לערוך תקציב מאוזן, הגיוני, חכם ויעיל.

עוד כמה דגשים חשובים

כל מי שמתכנן לבנות בית, דירה או אפילו בניין, חייב לקחת בחשבון נושאים כגון תכנון כלכלי איכותי, בנייה ירוקה, עיצוב מתאים ונושאים נוספים, אך לכל אלה יש להוסיף גם התייעצות עם אנשי מקצוע המבינים בתחום הבנייה. איש מקצוע איכותי (ולעיתים אפילו חברה המתמחה בתחום, ויש לא מעט כאלה בישראל), יוכלו לשפר מאוד את הכדאיות הכלכלית של הפרוייקט ולגרום לכם לחיסכון. חשוב לקחת בחשבון מרכיבים כגון מיסוי, עלות החומרים, תמחור העבודה (לאנשי מקצוע חיצוניים), שיטות הבנייה ועוד. וכמובן - לא לשכוח לבצע סקר שוק מקיף ומעמיק במטרה לחסוך סכומי עתק. סקרי שוק בתחום הבנייה והנדל"ן הם חשובים במיוחד, מכיוון שזהו תחום תחרותי מאוד בו פערי המחירים הם גבוהים מאוד.

לסיכום, על מנת לחסוך כסף בבניה ובתחזוקה ניתן לנקוט בלא מעט צעדים, עליהם הרחבנו בכתבה זו. מומלץ לא לזלזל בנושא זה מכיוון שתכנון נכון של הבנייה יכול לחסוך כסף רב, אשר באמצעותו ניתן לעלות את הסטנדרט של כל הפרוייקט.

לפרטים וברורים