בית למכירה, התהליך.

מחפשים בית למכירה? האינטרנט יסייע לכם רבות! איתרתם בית למכירה - מה עושים עכשיו?

שוק הנדל"ן הוא אחד מהשווקים התוססים ביותר במשק הישראלי וכל מי שאי פעם חיפש בית למכירה או להשכרה יודע זאת. זהו שוק דינאמי המשתנה כמעט מדי יום ועל מנת לאתר בית למכירה שמתאים בדיוק לצרכים שלכם, חשוב להיות כל הזמן עם "היד על הדופק". בכל רגע נתון מוצעים למכירה בתים רבים, בכל חלק הארץ ובטווח רחב של מחירים. החוכמה היא לחפש נכון בית למכירה שיתאים לדרישות שלכם ולהקדים את האנשים המחפשים בית דומה. כיצד עושים זאת? באמצעות תהליך חיפוש מובנה, מסודר ויעיל הכולל את כל אמצעי החיפוש הקיימים כיום. עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

 

מחפשים בית למכירה? האינטרנט יסייע לכם רבות!

ניתן כיום (בניגוד לעבר) לאתר בתים ודירות למכירה בקלות רבה באמצעות רשת האינטרנט, אך צריך לדעת כיצד לעשות זאת נכון. מדי יום מתפרסמות בלוחות הדירות באינטרנט אין ספור מודעות עם פרטים של בתים ודירות למכירה ולהשכרה, עסקים, משרדים ואפילו חניות. כל מה שצריך זה לחפש את הבית למכירה שמתאים לכם מבחינת האיזור, הגודל וכמובן גם המחיר. במודעות בעיתונות הכתובה לא ניתן לעשות סינון חכם כמו בלוחות הדירות באינטרנט ולכן כיום, בזכות האינטרנט, החיפוש הפך לקל ופשוט יותר. בנוסף לחיפוש בלוחות הדירות כדאי מאוד גם להתייעץ עם מתווכים מובילים הפועלים באיזור בו אתם מחפשים בית למכירה. לעיתים, למתווכים הללו יהיה מידע מוקדם אודות בתים איכותיים, לפני שהם יופיעו בלוחות. חלק מהבתים נמצאים בבלעדיות אצל המתווכים ולכן חשוב, במקביל לחיפוש באינטרנט, ליצור קשרים טובים עם מתווכים מובילים. רק כך ניתן לאתר בצורה מהירה ויעילה בית למכירה שיתאים לצרכים שלכם.

 

איתרתם בית למכירה - מה עושים עכשיו?

לאחר שאיתרתם כמה בתים שמתאימים לכם, מגיע החלק הקשה יותר - ביקור בבתים הללו ועריכת משא ומתן קשוח עם בעלי הבתים. זכרו כי רכישת בית היא אולי הרכישה המשמעותית ביותר שתעשו בחייכם, ולכן חשוב להיות מכווני מטרה, גם בתהליך החיפוש וגם בשלבי הביקור בבתים והמשא ומתן. כאשר אתם מגיעים לראות את הבית המעומד, בדקו היטב את מצבו מבחינת צנרת, מצב הקירות, מצב מערכת החשמל והמיזוג ועוד. בדקו גם כי הבית רשום כהלכה בטאבו וכי אין איתו בעיות (וכמובן - בדקו כי הוא אכן שייך לבעלים). מומלץ מאוד שעורך דין איכותי המתמחה במקרקעין ילווה אתכם בשלב הזה ובוודאי בשלב עריכת החוזה והחתימה עליו. במקביל יש ליצור קשר עם מספר בנקים ולערוך השוואת משכנתאות באופן מסודר.

 

אין ספק כי רכישה של בית למכירה היא תהליך ארוך ומורכב, אך אם תתנהלו בחוכמה וביעילות תוכלו לקצר תהליכים ולהפוך את כל העניין לפשוט יותר. מעבר לפינה מחכה לכם בית למכירה שמתאים בול לכם, כל שנותר לכם הוא לאתר אותו!