בדיקת דירות למכירה

ההחלטה על רכישת דירה למשפחה איננה החלטה פשוטה והיא מערבת הרבה מאד אלמנטים שיש לקחת אותם בחשבון ובראשם את המרכיב הפיננסי. לאחר שחציתם את המשוכה הפיננסית ונראה לכם כי יש בידכם את הדרך לממן את רכישת הדירה תתחילו לחפש את הדירה שאותה תרצו לרכוש.

 

דירה חדשה או דירה יד שנייה?

שתי האופציות טובות ולשתיהן יש יתרונות וחסרונות. כאשר אתם מתחילים לחפש דירה תוכלו לשאול את עצמכם את השאלה הזו בהתאם לאיזור שאתם מעדיפים לגור בו. אם אתם חיות עיר שלא יכולים בלי הקפה השכונתי שלכם וחנות צרכי המשרד המקומית והשדרה לטיול עם הכלב לא תוכלו למצוא כמעט דירות חדשות באיזורים אלה. דירות באיזורים אלה יהיו דירות יד שנייה והן יהיו יותר יקרות מדירות מקבילות בפרברים. דירות חדשות בפרברים יהיו גדולות יותר מדירות במרכז עבור הסכום שיש בידכם להשקיע וכך לגבי כל הציוד והאיבזור. דירות חדשות הן מעולות למשפחות עם ילדים המחפשים מקום חדש ובעל רוח צעירה, שטחים פתוחים וגנים ציבוריים, מוסדות חינוך ובריאות בסמוך וגישה לכל הצירים העיקריים שמסביב. החיסרון של לא לגור במרכז העיר הופך ליתרון כאשר אתם מקבלים את הדברים הללו בעבור אותו המחיר והדירה שלכם תהיה גדולה יותר משמעותית מהדירה שהייתם יכולים לרכוש במרכז העיר.

   

רכישת דירה יד שנייה

כאשר אתם רוכשים דירה יד שנייה עליכם לוודא כי הדירה אכן שייכת למוכר וכי אין עניינים של גירושין שיכולים למנוע מהמוכר למכור את הדירה. כבר היו דברים מעולם שבן זוג שהיה בהליכי גירושין ניסה למכור דירה משותפת ללא ידיעת הצד השני. דבר נוסף שיש לוודא הוא כי הדירה רשומה בטאבו על שם המוכר בלבד וכי אין הערת אזהרה בצידה. לאחר שבררתם כל זאת אתם צריכים לבדוק את הדירה עצמה.

 

בדיקת הדירה מתבצעת גם במישור הספציפי וגם במישור הרחב יותר. מיקום הדירה, תחבורה ציבורית אל ומהדירה מאד חשובים. יש לבדוק כי בסמוך לדירה יש את כל השירותים הנחוצים כמו סופרמרקט, מוסדות חינוך במידה ויש לכם עדיין ילדים, מוסדות בריאות וכיוצא באלה. בדיקת החנייה בבניין ואפשרויות החנייה באיזור גם היא חשובה. בדיקת המבנה תספר לכם האם יש צורך בשיפוץ מסיבי של הבניין וכמה זה הולך לעלות לכם.

 

בדיקת הדירה עצמה

את הדירה יש לבדוק בקפדנות ואפילו להביא אנשי מקצוע לשם כך. יש לבדוק את כל התשתיות של הדירה ובמיוחד דירות ישנות שנבנו לפני כמה עשורים. הביאו חשמלאי שיבדוק את מערכת החשמל והעומסים והאם הם מתאימים למיכשור מודרני והאם יש צורך להחליף את החיווט בבית. בדרך דומה בידקו את מערכת האינסטלציה ואת מערכת הגז ובנוסף וודאו שאין נזילות מהקירות עקב הגשמים. אם אתם רוכשים דירה בקומה אחרונה בידקו שאין נזילות מהתקרה. בדיקות אלה חיוניות והן עשויות להוזיל לכם את מחיר הדירה.