בדיקות אוכלוסייה ומוסדות לפני בחירת סביבת מגורים

מה חשוב לבדוק כאשר קונים דירה? כל הדגשים החשובים

כל מי שמחפש דירה למכירה חייב לעשות בירור מקדים על אודות שכונת המגורים בה הוא מתכוון לגור. גם כאשר מחפשים דירה להשכרה כדאי לבצע את הבדיקה החשובה הזו, במיוחד אם יש ילדים. בדיקת השכונה בה תגורו היא בדיקה מורכבת וארוכה הכוללת לא מעט בירורים - המצב הסוציו אקונומי של תושבי השכונה, רמת מוסדות הלימוד בשכונה, השירותים הקהילתיים הניתנים בשכונה, מוסדות התרבות, מוסדות הדת, שירותי הבריאות ועוד. אלה הן בדיקות חשובות מאוד ולפני שאתם מוציאים מיליוני שקלים על דירה חדשה, כדאי לברר על אודות המקום בו תגורו. עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

 

מה חשוב לבדוק כאשר קונים דירה?

כאשר קונים דירה יש לא מעט בדיקות שיש לבצע וגם פרוצדורות רבות. רוב הבדיקות הללו קשורות לצד הכספי ולחוזה הרכישה, אך לפני שחותמים על חוזה, כדאי לבצע גם בירור מעמיק בנוגע לאיזור בו תגורו. לא לכל אחד מתאים לגור בכל איזור בארץ. יש אנשים שמעדיפים לגור בלב העיר ואילו אחרים מעדיפים לגור בכפר או במושב. לעיר ולשכונה בה תגורו יש חשיבות רבה ולכן כדאי לא להתעצל ולבצע כמה בדיקות חשובות. בראש ובראשונה כדאי לברר מיהם התושבים הגרים באיזור בו נמצאת הדירה המיועדת.

האם הם באותו מעמד חברתי שלכם? האם אלה אנשים שתרצו לגור בסביבתם? מהו המעמד הכלכלי שלהם? את כל אלה ניתן לברר די בקלות עוד לפני הרכישה. חשוב גם לברר את מידת צפיפות האוכלוסין באיזור בו תגורו ואם אפשר לשוחח עם שכנים בבניין כדאי בהחלט לעשות זאת. אך מעבר לאוכלוסייה עצמה, כדאי גם לברר על אודות המוסדות הנמצאים באיזור. עבור משפחות עם ילדים, מוסדות חינוך הם חשובים מאוד (ובמיוחד גנים ובתי ספר). אינכם רוצים לגור בשכונה בה מוסדות החינוך הם ברמה נמוכה. כדאי גם לבדוק אם יש בסביבה מתנ"סים, מרכזים עם חוגים, מרכזי תרבות (תיאטראות, בתי קולנוע וכו') ושירותים נוספים כגון שירותי בריאות (קופות חולים), שירותי דת (בתי כנסת) ועוד. את כל אלה ניתן לברר בקלות באמצעות שיחות עם תושבי המקום, סיבוב קצר בשכונה או שיחות עם מתווכים הפועלים באיזור.

 

עוד כמה דגשים חשובים

חשוב מאוד לבצע את כל הבדיקות הללו עוד בטרם ההחלטה הסופית אם לרכוש את הדירה או לעבור לגור בדירה מסויימת בשכירות. המחיר של הדירה הוא פרמטר קריטי וכך גם הגודל ומספר החדרים, אך לאחר שאיתרתם דירה שמתאימה לכם בגודל ובמחיר, כדאי מאוד גם לבצע את שאר הבירורים שפורטו להלן (במיוחד במקרה של רכישת דירה). לאורך כל הדרך, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים בתחום (ובמיוחד כאלה המתמחים באיזור בו אתם שוקלים לרכוש דירה), ולהגיע להחלטה מושכלת רק לאחר שיש בידכם את כל המידע בנוגע לאוכלוסייה באיזור, וכן בנוגע למוסדות החינוך, התרבות, הדת והבריאות בשכונה בה אתם מתכננים לגור.

לבדיקת אזור