טיפים: כך תשלבו צמחיה בעיצוב הבית

מעצבת הפנים מיכל מייזליש נותנת לנו טיפים כיצד לשלב צמחיה בחלל הבית. טרנד המכניס אור, מעניק תחושה טבעית, ביתית ונעימה. טיפים גם לרוצחי עציצים סדרתיים. 


האם באמת ניתן לקרוא לזה "טרנד"? ניתן לקרוא לזה טרנד כי אנחנו באמת רואים אותם בכל מקום, אבל האמת היא שהצמחים והעציצים הביתיים תמיד היו כאן. צמחים מכניסים את החוץ פנימה, נותנים תחושה טבעית, ביתית ונעימה... וכן, זה גם בריא במידה מסויימת. הצמחים מרעננים ומחיים כל חלל עם צבעם הירוק, וכל זה בעלות נמוכה יחסית.

 

להורגי העציצים הסדרתיים - אל דאגה, גם עבורכם יש פתרונות רבים ויפים!

 

עציץ גדול בודד

תנו "בום" אחד מפוצץ של עציץ גדול (אבל גדול באמת, אל תקטינו) בעל נוכחות, כזה שימשוך אליו את העין של כל מי שנכנס לחדר. תנו לו מקום של כבוד בכלי גדול ומכיל מחרס או קש. במידה ויש לכם צמח קטן יותר, בהחלט ניתן להניח אותו בתוך כלי מוגבה בכדי להעצים את הנוכחות שלו.

  

                                      צמח אחד גדול ומרשים | צילום: יאנה דודלר

 

עציצים קטנים

גם עציץ קטן או כמה קטנים על מדף או מזנון יכולים להוסיף טאץ' ירוק ומרענן לבית שלכם. הירוק - ירוק הזה יבלוט מצוין בין הספרים והאלבומים או סתם חשוף על שידה. העציצונים המשתרכים כמו סביון ראולי או סנציה כדורית בכלל מצוינים בזה.

 

             עציצים על מדף בכניסה | צילום: יניב כהן

 

 

עציץ על מדף | צילום: יאנה דודלר

 

בתליה מהתקרה

במידה ואין לכם מקום על המדף או סתם לא בא לכם שהילדים יתעסקו עם הצמחים והאדמה, תלו אותו מהתקרה בכלי יפה. כך תוכלו להרוויח גם עציץ וגם אלמנט דקורטיבי ולא סטנדרטי שימשוך את תשומת הלב.

 

    עציצים תלויים | תמונות: אתר Unsplash

  

במטבח 

קצת פרקטיות ולא רק ליופי. עד עכשיו ראינו צמחים ששימשו כקישוט, אבל אפשר גם להשתמש בהם, למשל כצמחי תבלין. תלו לכם בבית מוט עם עציצי תבלין או הניחו על אדן החלון במטבח או על השיש. יפה, טעים ובריא!

 

עציצי תבלין במטבח | צילום: מיכל מייזליש

 

בחדר הרחצה

נשמע משונה? דווקא מאוד הגיוני! הלחות שנוצרת באמבטיה מצויינת לצמחים וגם כנראה שאף פעם לא תשכחו להשקות אותם. בנוסף, יש משהו קצת קר וסטרילי בחדרי רחצה שצמחים יכולים לרכך ולהוסיף עניין וצבע.

 

 

שילוב צמחים בחדר האמבטיה | תמונות: אתר Unsplashe

 

בקטנה

אופציה נוספת וסופר קלה וחסכונית - קיטפו ענף או כמה גבעולים מהגינה או מהשביל בדרך הבייתה והניחו בכלי. ככה. פשוט. המלצה לכלי שקוף שמאפשר לראות את המים ואת כל אורך הענף או העלה.

 

עלה בכלי זכוכית | צילום: מיכל מייזליש

 

ענפים וגיבסניות בכלי לבן | צילום: יניב כהן

 

בונוס - להורגי צמחים סדרתיים

לא כולם זוכרים להשקות ובעיקר לטפל בצמחים, לכן להורגי הצמחים הסדרתיים יש פתרונות:

הפתרון הראשון הוא צמחים ממשפחת הסוקולנטים. הסוקולנטים יודעים לשרוד באזורים יבשים וכדאי להשקות אותם בממש מעט מים, ובכלל הטיפול בהם נמוך מאוד. הם מגיעים בגדלים שונים - מקטנטנים ועד גדולים מאוד.

 

סוקולנט גדול בסלסלת קש | צילום: יניב כהן

 

צמחים מלאכותיים | צילום: יניב כהן


הפתרון השני הוא צמחים מלאכותיים. קיימים היום פתרונות מוצלחים כל כך שגם אם מתקרבים אליהם עד לטווח אפס, לא בטוחים אם מדובר בזיוף או אמיתי. 

 

אז אין תירוצים. רוצו לקנות!

 

על המעצבת:
מיכל מייזליש מעצבת פנים בעלת תואר ראשון B.Design מהמכון הטכנולוגי חולון HIT, הום סטייליסטית ובלוגרית.

טלפון: 054-5201401
מייל: michal@mmid.co.il