"שפיר" מציגה: שכונת "בצוותא" בחריש

שנה לאחר הזכיה במכרז "תכנן ובנה" פרויקט המוערך בכ-1.6 מיליארד שקל

תוך 12 חודשים החלו להבנות במקביל 86 בניינים, למעלה מ-1,500 יח"ד,  2 בתי ספר, 11 כיתות גן, תשתיות ומבני הציבור – כולם יושלמו לראשונה בישראל לפני האכלוס 

קבוצת שפיר הציגה את ההתקדמות בבניית שכונת ב"צוותא" במכרז "תכנן ובנה" הראשון בישראל.

השכונה השיתופית הראשונה בישראל שנבנית בחריש תכלול 1,524 יח"ד ב-86 בניינים, שני בתי ספר יסודיים, 11 כיתות גן, מרכז מסחרי, מתנ"ס, אולם ספורט ומגרש ספורט משולב.

 

שפיר, שזכתה במכרז של ממשלת ישראל לפני כשנה, כבר השלימה את תכנון השכונה וכעת היא נמצאת בביצוע מתקדם של עבודות תשתית, כבר בימים אלו הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש, בראשות דוד מגן, הנפיקה היתרי בנייה ל-700 הדירות הראשונות בשכונה. האישורים נחתמו בהתאם להתחייבות הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה לאשר את הבקשות בלוחות זמנים קצרים במיוחד על פי התהליכים הנדרשים. היקף הפרויקט מוערך בכ-1.6 מיליארד שקל. שנה אחרי המכרז והבנייה כבר בעיצומה

 

המכרז הראשון בישראל לתכנון ובנייה יצא לדרך לפני שנה ושפיר סיקרה את הפעולות שביצעה במהלך תקופה זו. בין היתר החברה הצליחה להתקדם במהירות שיא כאשר בתקופת זמן זו הצליחה לתכנן שכונה בשטח של 500 דונם.

 

ארנון וולסקי, מנהל הפרויקט של שכונת בצוותא, ציין כי: "זמן התכנון ותחילת הביצוע בפרויקט הוא בבחינת שבירת כל המוסכמות שהיינו רגילים להם בישראל. בדצמבר 2017 קיבלנו את הקרקע בחריש וכיום, כשנה לאחר מכן, אנחנו כבר בחפירה של 86 בניינים, יסודות במרבית המבנים למגורים ועבודה אינטנסיבית במקביל על התשתיות של השכונה. לא היה לזה אח ורע בהיסטוריה של ישראל. תכנון שכונות בסדר גודל כזה לוקח לפחות כ-3 שנים והביצוע הוא עוד 5-8 שנים במקרה הטוב. אנחנו עכשיו אחרי שנה כבר בחפירת כל המבנים, אחרי קבלת ההיתרים, ובהחלט ניתן לומר שנצליח לעמוד ביעד של 40 חודשים לבניית כלל השכונה".

 

על פי וולסקי, "כיוון ומדובר בפרויקט הכולל תשתיות, מגורים, שטחי ציבור ומסחר מדובר באתגר לוגיסטי מורכב ביותר. מועסקים בפרויקט כ-50 מתכננים שונים שפועלים ב-8 צוותים וכולם תחת יזם אחד שיודע לסנכרן בין כולם בצורה האופטימלית ביותר. הסנכרון הזה לא קיים בשכונות שבהם נאלצים לשלב בין היזמים הפרטיים לרשויות המקומיות שפועלות בלוחות זמנים שונה".

חנות, חללי עבודה וגינות שיתופיות

  

הדמיית שכונת בצוותא של שפיר בחריש viewpointהדמיית שכונת בצוותא של שפיר בחריש viewpoint

 

 

שפיר חשפה במסיבת העיתונאים כי השכונה החדשה "בצוותא" תכלול חללים שיתופיים שיסייעו בבניית קהילה חדשה ומלוכדת.

 

טלי כהן, סמנכ"לית השיווק בשפיר מגורים, הסבירה כי: "תצורת המכרז של 'תכנן ובנה' יצר הזדמנות שבו היזם מתכנן ובונה את השכונה מא' עד ת'. יתרון זה בא לידי ביטוי באפשרות לתכנן שכונה שלמה ולצקת לתוכה תוכן אמיתי לסביבת המגורים של התושבים ויצירת מתחמים שיתופיים".

 

בשכונת בצוותא ייבנה על ידי שפיר מרכז מצוינות והעשרה לרווחת התושבים. המרכז יספק לילדי השכונה מקום לקיום שיעורי העשרה, חוגים, פעילויות, סדנאות ושטחי לימוד משותפים. כמו כן יוקם חלל אירועים שיתופי לעריכת ימי הולדת, בר מצווה ועוד לתושבי השכונה. תוקם גינה שיתופית בה יעמדו לרשות תושבי השכונה ערוגות משפחתיות, כלי גינון, אמצעי השקיה, ומחסן שיתופי שיופעל בכל ימות השנה על ידי התושבים עצמם.

 

בנוסף לכל תעמיד שפיר לרשות דייריה חללי עבודה עם מגוון שירותים: עמדות עבודה, אינטרנט אלחוטי, מטבחון ועוד. חללי העבודה יאפשרו לתושבי השכונה לחסוך זמן יקר בפקקים, להשלים שעות עבודה שלא תמיד מספיקים במהלך היום, לשתף ידע ותחומי עניין עם השכנים ולהפוך את מרחב העבודה למשרד לכל דבר.

 

בחברת שפיר מחזקים את השירותים השיתופיים בהעמדה לטובת תושבי השכונה, חנות שיתופית ראשונה במרכז המסחרי שתבנה ב"בצוותא". מדובר בחנות בה יוכלו תושבי השכונה להחליף מוצרים ולהעמיד לרשות השכנים כלי עבודה, גינון, כלים לעבודה עצמית DIY, ציוד קמפינג ועוד.

 

צילום אוויר בצוותא - 27.1.19 קרדיט: חברת שפירצילום אוויר בצוותא - 27.1.19 קרדיט: חברת שפיר

 

 

לבסוף, המרכז המסחרי של בצוותא יכלול גם חנות SHARE MARKET – סופר קהילתי לרווחת תושבי השכונה. החנות תאפשר לתושבים ליהנות ממחירים זולים מבלי לבזבז שעות בדרכים. הסופר יהווה אלטרנטיבה לתושבי השכונה בדמות עסק בר קיימא אשר יתנהל על פי ערכי הסולידריות, ההוגנות, השקיפות והקיימות. הסופר יוקם באמצעות קואופרטיב או בהתקשרות עם גורם חיצוני אשר ינהל את המיזם כמיזם שיתופי ויציע לתושבי השכונה מוצרים במחירים מופחתים.

 

טלי כהן, סמנכ"לית השיווק של חברת שפיר מגורים, ציינה כי: "השכונה השיתופית "בצוותא" נולדה בהשראת שתי תופעות בתחומי המגורים והעבודה: ה-Co Living וה-Co Working. זו לא עוד שכונה אלא תפיסת מגורים שמאפשרת לתושביה לבנות יחד קהילה איכותית. שכונה חברתית שמעצימה את תחושת השייכות ומספקת חווית מגורים עשירה ומלאת עניין".

 

לדבריה, "זאת הפעם הראשונה ששכונה שלמה נבנית במקביל על ידי יזם אחד. השיטה הזו מספקת מענה לאחד מהקשיים הגדולים ביותר שיש לרוב לדייר הראשון שמתאכלס בשכונה חדשה. כיוון והבנייה נעשית במקביל לכל מבני השכונה: מגורים, ציבורי ומסחרי, כל הדיירים החל מהדייר הראשון ייהנו מכלל השירותים של השכונה מיומה הראשון ולא ייאלצו לגור באתר בנייה למשך זמן רב. זה יתרון עצום שמקל מאוד על כלל התושבים בשכונה".

 

חברת שפיר הודיעה במסיבת העיתונאים כי שיווק הדירות החל ומחירי הדירות הם: דירת 3 חדרים בשטח של 75 מ"ר תימכר החל מ- 888 אלף שקל, דירת 4 חדרים בשטח של 94 מ"ר במחיר של החל מ- 970 אלף שקל ודירת 5 חדרים בשטח של 115 מ"ר במחיר של החל מ-1.13 מיליון שקל. תמהיל הדירות בשכונה מגוון וכולל גם דירות גן ופנטהאוזים ומתפרסים על פני 86 בניינים שונים.