תשלום מס על 3 דירות ומעלה

רשות המיסים שלחה פניות לעשרות אלפי אנשים שיש בבעלותם 3 דירות ומעלה, אשר לא משלמים כחוק את המיסים על ההכנסות שלהם משכירות. עוד על תשלומי מס לאנשים בעלי 3 דירות ומעלה

החוק קובע כי יש לשלם מיסים שונים על נכסי נדל"ן שיש לרבים מאתנו, בין אם נכסים הנמצאים בבעלותנו ואנו גרים בהם ובין אם נכסים שאנו משכירים. החוקים של מיסי השכירות הם מיסים שלא תמיד נאכפים, אך בשנים האחרונות החלה רשות המיסים להגביר את אמצעי האכיפה על המיסים הללו. לאחרונה התפרסם כי רשות המיסים שלחה פניות לעשרות אלפי אנשים שיש בבעלותם 3 דירות ומעלה, אשר לא משלמים כחוק את המיסים על ההכנסות שלהם משכירות. עוד על תשלומי מס לאנשים שיש להם 3 דירות ומעלה בכתבה הבאה.
 
מה אומר החוק?
 
החוק קובע כי יוטל מס על השכרת דירה או דירות, מהסכום של 5080 שקלים בחודש. כלומר, מהרגע בו אתם מקבלים דמי שכיות של 5080 שקלים בחודש ומעלה, עליכם לשלם מס כלשהו למדינה. ומהו המס הזה? ישנם 3 מסלולים של דיווח לרשויות. המסלול הראשון הוא המסלול בו מקבלים פטור מכיוון שלא מגיעים לסכום השכירות הנדרש, המסלול השני הוא מס של 10 אחוזים והמסלול השלישי הוא לפי מדרגות המס הרגילות. כמובן שרשות המיסים תלויה בדיווחים של בעלי הדירות, ולכן בעלי דירות שלא מדווחים את האמת לרשות המס, מהווים בעיה עבור הרשות. ידוע כי הרשות אוספת נתונים בעיקר בכל הנוגע למדווחים במסלול ה-10 אחוזים. כמובן שאם יש לכם 3 דירות ומעלה, רוב הסיכויים כי דמי השכירות שתקבלו הם מעל לסכום הדרוש לתשלום מס. אף כי יכול להיות שיש בעלי דירות מרובות שחלק מהדירות שלהם לא מושכרות, רשות המיסים מעריכה כי הרוב המוחלט של בעלי 3 דירות ומעלה חייבים במס ובפועל רבים לא משלמים את המס על פי החוק.
 
זכרו כי חובה לשלם את המס כחוק!
 
בעקבות המאמצים של רשות המיסים לאתר בעלי דירות שלא משלמים מס כנדרש, אלפי אנשים שיש להם דירות פתחו תיק במס ההכנסה במסלול של ה- 10% ושילמו את המס כנדרש. חשוב להבין כי על כל אזרח לשלם מס בהתאם לחוקים, אחרת הוא עלול לעמוד בפני דין פלילי. הרשות שלחה מכתבים לכ- 50000 בעלי דירות ולמעלה מ- 20000 מהם הגישו דוחות למשרדי מס הכנסה. אין ספק כי חלק מהאנשים כלל אינם מודעים למסלולים השונים וזהו התפקיד של הרשות ליידע את האזרחים על אודות האפשרויות השונות העומדות בפניהם. זוהי הסיבה בגינה הרשות עושה בשנים האחרונות מאמצים רבים להנגיש את כל המידע הדרוש לאזרחים בכל הקשור לתשלומי מס בעבור דירות מושכרות.
 
לסיכום, בעלי דירות המשכירים את הדירות שלהם ומרוויחים מכ��, ובמיוחד בעלי דירות רבות (3 ומעלה), חייבים לשלם את המס הנדרש, ורשות המיסים אכן דואגת לכך הן בכל הקשור להסברה והן בכל הקשור לאכיפה של חוקי המדינה!
 
למידע נוסף