תרומת עיר הבה''דים להתפתחות הנדל''ן בדרום

מעבר לדרום בתקופה בה התכנית להקמת עיר הבה''דים יוצאת לדרך הוא בהחלט משהו שכדאי לשקול, בעיקר מבחינה כלכלית. מעבר שכזה יכול לשדרג את רמת החיים שלכם במידה ניכרת!

כל פרוייקט בנייה גדול תורם לאיזור בו הוא נבנה, אך אין כל ספק כי התרומה של הקמת עיר הבה"דים (הנקראת גם קריית בן גוריון)  לאיזור הדרום היא גדולה במיוחד. המתחם המתוכנן עומד להכיל 8 בסיסי הדרכה, מגורים ואיזורי פעילות לאלפי חיילים, אנשי קבע ובני משפחותיהם. תנופת הבנייה תורמת רבות לאיזור הדרום כבר עכשיו ותתרום רבות גם בעתיד. רבים צופים כי תחום הנדל"ן יצבור תאוצה ככל שיתקדם הפרוייקט, וכבר כעת ישנם אלפי אנשים שעובדים על הפרוייקט, שאמור להסתיים בתוך כמה שנים. עוד על התרומה של הקמת עיר הבה"דים להתפתחות הנדל"ן בדרום בכתבה זו.

 

מהי עיר הבה"דים?

התכנית להקמת עיר הבה"דים כוללת העברה של מספר בסיסי צה"ל חשובים לאיזור הדרום, בין היתר - בתי הספר למודיעין, לוגיסטיקה, חימוש, רפואה, משטרה צבאית ועוד. בבתי הספר הללו צפויים ללמוד מאות אלפי חיילים ולכן נוצר צורך בבנייה רבה הן של בתי הספר עצמם והן של המגורים. במסגרת התכנית יפורקו מספר בסיסים באיזורים אחרים בארץ וגם ייבנו מגורים לאלפי אנשי קבע ולמשפחות שלהם. הבנייה המאסיבית תתרום רבות לאיזור הדרום מכיוון שאנשים רבים (בעיקר אנשי קבע) יעברו לגור באיזור זה. על פי הערכות בצה"ל, לפרוייקט תהיה תועלת כלכלית גדולה מאוד ולמעשה תגדיל את התל"ג של ישראל בכ- 6 מיליארד שקלים! אין כל ספק כי התרומה המשמעותית ביותר תהיה לאיזור הדרום, בו צפויים להיבנות יחידות דיור רבות שיאכלסו את העוברים לאיזור זה (מלבד המגורים שיוקמו בעיר הבה"דים עצמה). העבודה על הפרוייקט החלה בפועל בשנת 2012 וצפויה להסתיים בשנת 2015 כאשר בשנים הללו צפוי איזור הדרום לעבור תהליכים רבים ולהתפתח מאוד בתחום הנדל"ן.

 

 איתור נכסים באיזור הדרום

חשוב לזכור כי כאשר איזור מסויים מתפתח, נוצרות בו הזדמנויות רבות ולכן זהו זמן נהדר לעבור לאיזור הדרום. באיזור בו יש תנופת בנייה אדירה, בדרך כלל המחירים יורדים ולכן כל מי שמחפש דירות גדולות ומרווחות, יכול לבחור באיזור הדרום ולנסות לאתר דירה שתתאים לצרכים שלו. את הנכסים הללו ניתן לאתר בקלות באמצעות לוחות דירות באינטרנט, שיחות עם מתווכים, לוחות מודעות בעיתונות הכתובה וכמובן גם בשיטת "מפה לאוזן". כמובן שכל מי שבוחר לעבור לדרום צריך לתכנן מראש את התקציב שלו ולהחליט מה בידוק הוא מחפש. בית פרטי על שטח של רבע או חצי דונם באיזור הדרום, עולה מין הסתם הרבה פחות מאשר בית דומה במרכז, וחשוב לקחת זאת בחשבון. באיזור הדרום (ובאיזורי פריפריה אחרים) יש לעיתים גם לא מעט הטבות מס וגם את הנקודה הזאת כדאי להכניס לחישוב.

 

לסיכום, מעבר לדרום בתקופה בה התכנית להקמת עיר הבה"דים יוצאת לדרך הוא בהחלט משהו שכדאי לשקול, בעיקר מבחינה כלכלית. מעבר שכזה יכול לשדרג את רמת החיים שלכם במידה ניכרת!