תכנית פינוי בינוי חדשה ברמת-השרון

עומדת לצאת לדרך תכנית חדשה במסגרת התחדשות עירונית, והפעם ברמת-השרון. במסגרת התוכנית, צפויות להיבנות לא פחות מ-720 יח''ד בשכונת מורשה ברמת-השרון, בצומת הרחובות אילת, תמנע ובית גוברין.

בקרוב, עומדת לצאת לדרך תכנית חדשה במסגרת התחדשות עירונית, והפעם ברמת-השרון. במסגרת התוכנית, צפויות להיבנות לא פחות מ-720 יח"ד בשכונת מורשה ברמת-השרון, בצומת הרחובות אילת, תמנע ובית גוברין.

היקף הכנסות של מיליארד שקל
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל-אביב, אישרה להפקדה תכנית פינוי-בינוי חדשה ברמת-השרון. במסגרת התכנית, ייהרסו 7 בנייני רכבת, ובמקומם יוקמו 7 מגדלים של 720 דירות סה"כ, במקום 180 דירות ותיקות שקיימות כעת במתחם. בנוסף, תוקדש התכנית גם לבניית שטחי מסחר נרחבים.

החברה המבצעת שנבחרה לניהול הפרויקט, במסגרת המכרז של הרשות המקומית, היא "אאורה", והניהול האדריכלי מופקד על משרד כנען שנהב אדריכלות. את המכרז ניהלה החברה הכלכלית של רמת-השרון, והתכנית אושרה בוועדה המקומית בדצמבר 2013. צפי העלות להקמת הפרויקט הוא 890 מיליון שקלים בקירוב, והיקף ההכנסות הצפוי הוא מיליארד שקלים.

אחד מאזורי הביקוש הידועים
מדובר בפרויקט התחדשות עירונית באחד מהמקומות היותר מבוקשים בארץ – גם מחובר לצירים מרכזיים וגם נהנה מארומה של יישוב אינטימי יותר מתל-אביב או רמת-גן, למשל. הפרויקט כולל כמעט 80 אלף מ"ר שיוקדשו לבנייה למגורים, ועוד כ-2.5 אלף מ"ר שיוקדשו לשטחי מסחר. ומה עם הדיירים הוותיקים? כמעט 90% מהדיירים כבר חתמו על טפסי ההסכמה, והשאר כנראה יחתמו בקרוב.

פרויקטים רבים של התחדשות עירונית, ובפרט פינוי-בינוי, הולכים וקורמים עור וגידים בייחוד באזורי המרכז, עת יותר ויותר אנשים מחליטים לא לוותר על הנוחות של הקרבה לאזורי התעסוקה, חרף המחסור הממשי בדירות בשוק.