שר השיכון זאב בוים בישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת בנושא קריסת חפציבה:

אנו נקצה לכונס הנכסים הראשי את המשאבים הדרושים לטובת המשך הקפאת ההליכים''

בישיבת מליאה מיוחדת שהתקיימה היום בכנסת בנושא חפציבה, הודיע שר הבינוי והשיכון זאב בוים,  כי בכוונת משרד השיכון לסייע לכונס הנכסים הראשי, עו"ד שלמה שחר, ולמנהל המיוחד מטעמו, עו"ד יצחק מולכו, לנהל את תהליך ההקפאה של חברת חפציבה לתקופה של עד חודשיים שלושה.  


המטרה, לדברי בוים, היא להעניק פרק זמן שיאפשר קידום הסדר שיאזן בין האינטרסים של הנושים השונים ובראשם  רוכשי הדירות - ובמיוחד אלו שאין להם  ערבויות. לדברי בוים, תקופת הקפאת הנכסים היא קריטית ועולה סכום כסף לא מבוטל. שר השיכון מבקש בכך לסייע במימון תקופת ההקפאה על מנת שיתאפשר לגבש תוכנית הצלה שבסופה יקבלו הרוכשים את דירותיהם ולמנוע "ייבוש " ההקפאה.

 

השר עדכן את חברי המליאה, כי מאז קרסה חברת חפציבה פועל במשרד צוות משימה הבוחן את ההיבטים הקשורים לממשק משרד הבינוי והשיכון ולפרשה. בימים אלה הפיץ המשרד תזכיר לחוק המכר (דירות ) ( הבטחת השקעות של רוכשי דירות) שמביא למספר שינויים בחוק ביניהם חיוב המוכר לתת את הבטוחה לאחר תשלום של 10% ממחיר הדירה למכירה להבדיל מ-15% בחוק הקיים. עוד מציע התזכיר, כי נוסח פוליסת הביטוח וכתב הערבות יהיו חלק מן החקיקה ויפורסמו בצו. המשמעות היא: כתב ערבות אחר.

 

השר מתח ביקורת על כל הקריאות להתערבות מיידית של המדינה. לדברי השר, יש ללכת בעקבות גישת בית המשפט שבהחלטתו מבקש למצות תהליכי שיקום והמשך ביצוע התחייבויות כלפי הרוכשים ולכן יש למצות קודם כול את פעולתו של כונס הנכסים הראשי והמפקח על הבנקים. רק לאחר שתתברר התמונה במלואה, תבחן ממשלת ישראל האם יש צורך ובאיזה אופן ניתן לסייע. בינתיים, המשרד ממצה את האפשרויות בתחום הרגולטיבי. יחד עם זאת, הבטיח השר, כי המשרד ימשיך ויאריך את הזכאויות לאלו מהרוכשים אשר קבלו סיוע בשכר דירה ממשרד השיכון.