שר האוצר, כחלון: ''דירות 80 מ''ר יימכרו בהרצליה ב-900 אלף ש''ח''

שיטת 'מחיר למשתכן' לא עוצרת. במסגרת הסכם גג בהרצליה, עתידים להיבנות כ-7500 יחידות דירות חדשות בשלוש שכונות: גליל ים, אפלוניה וקרית שחקים, הממוקמים בין כביש איילון לכביש החוף. זכאים יוכלו לרכוש דירה במחיר מוזל, הנעמד על פחות ממיליון שקלים.

הבייבי של שר האוצר הנוכחי, משה כחלון, ממשיך לגדול. כחלון הכריז אתמול (ג') על בניית דירות קטנות בשטח של 80 מ"ר שימכרו לזכאים במסגרת 'מחיר למשתכן' במחיר של 900,000 ש"ח בלבד בעיר הרצליה. זאת במסגרת חתימה על הסכם גג שנחתם בין עיריית הרצליה למדינה.

 

 מבט מהאויר על הרצליה. צילום: סיון .נ. (מתוך אתר פיקיוויקי)

 

כחלון אמר בטקס החתימה: "להיות שר האוצר זו עבודה קשה, אבל יש רגעים של כיף. לפני שמונה חודשים הוקמה הממשלה, ושם קיבלנו החלטה לטפל בנושא הדיור. תוך חודשיים התחילו לשווק דירות במחיר למשתכן. אם לא היינו מחסלים את הספסרות בקרקעות המדינה, הזוגות הצעירים לא היו יכולים אפילו לחלום על דירה בהרצליה. דירות קטנות יימכרו כאן בעיר בטווח של השנה הקרובה ב-900 אלף ש"ח. זוג צעיר לא היה יכול להגיע לזה. כמו בראשון לציון, שם כבר היה מכרז, כאן גם יהיו מחירים זולים".

כאמור, במסגרת הסכם הגג יבנו כ-7,500  יח"ד בשלוש שכונות: אפלוניה, קרית שחקים וגליל ים (ששמה יוחלף בהמשך לשכונת שבעת הכוכבים). בנוסף לבניית הדירות, המדינה תממן גם בניית שני מחלפים בכביש החוף (כביש 2): מחלף הרב-מכר ומחלף אפולוניה. כמו כן יבנה גם פארק מטרופולוני בשכונת גליל ים לרווחת התושבים. המקורות הכספיים, הנעמדים על מאות מילוני שקלים, יתבססו על תקבולים משיווק הקרקע ותקציבים של משרדי הממשלה. 

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט אמר: "גולת הכותרת של הפעילות שלנו היא מחיר למשתכן ואנחנו רואים שמחירי הדירות מוזלים בין 30%-20%. בעיית הדיור היא לא גזרה משמיים, האדם יצר אותה והאדם יכול לתקן אותה. אנחנו מוזילים את מחירי הקרקע ומקצרים את התהליכים ועד סוף השנה כל אזרח ירגיש בזה. הדוגמה של הרצליה בולטת כי זה אזור ביקוש מרכזי".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון אמר בטקס החתימה: "ההסכם יביא לשינוי היסטורי בעיר הרצליה. הוא יגדיל בצורה דרמטית את מספר התושבים וייצור תמהיל חדש של תושבים. זה ייתן מענה לזוגות הצעירים שמתקשים לרכוש דירה. החזון שלנו מתחיל להתגשם היום".