שכונת מגורים חדשה באשקלון יוצאת לדרך

אשקלון על המפה: לא פחות מ-9,500 דירות חדשות ייבנו בצפון אשקלון, בתכנית ענק שאושרה על ידי מינהל מקרקעי ישראל.

אשקלון על המפה: לא פחות מ-9,500 דירות חדשות ייבנו בצפון אשקלון, בתכנית ענק שאושרה על ידי מינהל מקרקעי ישראל, המורכבת מתמהיל של מגורים, מרכז תעסוקה ופארק רחב ידיים. משרד הפנים אישר את התכנית, הנקראת "עיר היין", שנה בלבד לאחר קבלת האישור מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

 

חמישית מהדירות – דיור בר השגה
מתחם המגורים מורכב מבנייה רוויה של מגדלים בני שבע עד עשרים קומות. בנוסף, ובהתאם לקו שמוביל משרד הבינוי לקידום דיור בר השגה, התנאי שהוצב לאישור הוא חיוב הקבלן להקצות חמישית מהדירות כדירות קטנות לזוגות צעירים בתחילת דרכם. הבנייה תתבצע בצפיפות גדולה יחסית: כ-14 יח"ד פר דונם. יחידות הדיור הגדולות (5-6 חדרים) ודירות הגן ייבנו בצפיפות קטנה. 

בסמוך לשכונה הצפונית מתוכנן גם אזור תעסוקה נרחב, על שטח של 800 דונם, קרוב לצירים מרכזיים כגון הרכבת וכביש 4. הדובדבן שבקצפת הוא פארק "עיר היין". פארק פסטורלי בשטח של 450 דונם, שיציג הן טבע אורבני והן מיצגים ארכיאולוגיים.

 

מתן מענה מקיף לכלל התושבים
בפארק נמצאים שרידים ארכיאולוגיים של מבנה ישן לייצור יין, והוא בעל ערך תיירותי ממשי.  בנוסף, מהווה הפארק סוג של "חוצץ" שמפריד בין השכונה היוקרתית לעירוניות הסואנת של אשקלון, ומקנה את היתרון של השקט מבלי לוותר על הנגישות לצירים מרכזיים.

הקמת מבני התעסוקה, מבני הציבור, מבני החינוך ומבני המחסר מיועדת לתת מענה לא רק לתושבי השכונה כי אם לתושבי אשקלון כולה, ומצטרפת ליתר הפרויקטים שקידם שר הפנים היוצא גלעד ארדן, במטרה להציף את השוק בדירות ולהוריד במחירים.