שכונת גבעת עדן –פנינת הנדל''ן החדשה של זיכרון יעקב

שכונת גבעת עדן –מוגדרת כפנינת הנדל''ן החדשה של זיכרון יעקב. שכונה יוקרתית הממוקמת צפונית מערבית ביישוב ומשתרעת על שטח של כ – 900 דונם. זוהי שכונה צעירה יחסית שמביאה תושבים חדשים רבים וממשיכה להיות אחת השכונות המבוקשות ביותר'' – אומר נדב בריח סמנכ''ל קבוצת נווה העיר ייזום ושיווק פרויקטים.

 

השכונה מאופיינת ברובה בבניית בתים צמודי קרקע על מגרשים של כ – חצי דונם. הנכס הטיפוסי הוא בית בודד (וילה) בין שתי קומות, אך לאחרונה החלה בנייה רוויה באזור ותמהיל הדירות מגוון: מיני פנטהאוזים, וילות גן, פנטהאוזים, דופלקסים ועוד. בריח מציין כי גבעת עדן מחולקת נדל"נית לשני אזורים עקרים, מערב (אזור הרחובות: הנורית, הרקפת, הכלנית והסביון) והמזרח (אזור הרחובות: הכרכום, החצב והסתוונית). רחוב בן גוריון הטבעתי הינו הרחוב הראשי החוצה את השכונה והמחלק אותה בין הצדדים.

קצת היסטוריה

 

גבעת עדן היתה עד לשנת 1948 חלק משטחי המרעה של הכפר הסמוך פארדיס. מקור השם גבעת עדן הוא בשמה הקודם "גבעת פארדיס" (פארדיס = פרדייז = גן עדן). עם הקמת המדינה הופקעו שטחים אלה כדי ליצור גבול טבעי (ואדי מילק) בין הישוב היהודי בזיכרון יעקב והישוב הערבי.  לימים הוסדר גם נושא הפיצוי על הקרקע בהסדר בין המדינה לישוב הערבי.

 

מינהל מקרקעי ישראל הוא אכן בעלי הקרקע וזו ניתנת לבעלי הבתים בחכירה, כמו במרבית אזורי המגורים בארץ, אך בשונה מקרקעות הברון ואחרים בישוב זיכרון יעקב בהן הקרקע היא פרטית. מינהל מקרקעי ישראל נמצא בתהליך מתמשך של הפרטת הקרקעות שהוא בעלים שלהן וחלק מתהליך זה כולל את הרישום בפנקס רשם המקרקעין (טאבו). רוב תושבי שכונת גבעת עדן קבלו הזמנה מהמינהל לרשום את הנכסים בטאבו, ואלה שעשו כן, מחזיקים בנכס שההבדל בינו לבין קרקע פרטית מזערי ביותר.

שכונה מושכת

 

המשיכה לשכונה נובעת ממספר גורמים: ראשית ישנו ביקוש ער לצמודי קרקע שהנו סוג הנכס המבוקש ביותר באזורי זיכרון יעקב. שנית הפיתוח בשכונה הכולל תשתיות תת קרקעיות, פארק שעשועים הגדול ביותר באזור, בית כנסת, בתי ספר וכמובן הנוף – הנוף המרהיב הנשקף כמעט מכל בית בשכונה.

 

השכונה מתוכננת כך שאין בה שטחי מסחר, אלא רק מגורים, בכלל אופי השכונה מזכיר תכנון שכונת מגורים אמריקאית טיפוסית ואולי זה פשר העניין הרב שמגלים בה תמיד תושבים חוזרים ועולים מארצות הברית. לשכונה שתי כניסות סמוכות זו לזו בדרך פינלס פינת רחוב בן גוריון ובמעלה רחוב מנחם בגין שמהווה את הכניסה הנוחה לשכונה מכיוון כביש ת"א חיפה. גבעת עדן מקורבת לכביש 70 ו – 4.

התחדשות השכונה

 

נדב בריח סמנכ"ל חברת נווה העיר, אומר כי מדובר בפרויקט בוטיק אותו משווקת החברה, והממוקם בשכונת גבעת עדן ברחוב הכרכום, בזיכרון יעקב, אל מול נוף ים פתוח וירוק של כרמים, בקצות מורדות השכונה, בליבה של שמורת טבע המרגיש כמו טוסקנה ופרובנס, הכולל 36 יחידות דיור ב – 3 מבנים מדורגים, בני 6 קומות, 12 יחידות דיור בכל מבנה. הדירות המוצעות הן מיני פנטהאוז בנות 6, 5 חדרים בשטחים של בין 130 מ"ר ל – 150 מ"ר עם מרפסות נוף בשטח של עד 28 מ"ר, פנטהאוז דו מפלסי בשטח של כ - 177 מ"ר עם מרפסת בשטח של כ – 65 מ"ר אשר מחירם החל מ – 2.650 מיליון שקל ודירות וילה גן 5 חדרים עם גינה בשטח של כ – 350 מ"ר, שמחירם החל מ – 2.500 מיליון שקל. הפרויקט צפוי לאכלוס בסוף שנת 2012.