שיפוץ לפני מכירה

כיצד ניתן להעלות את ערך הדירה באמצעות שיפוץ? כיצד מאתרים בעלי מקצוע מתאימים? כל התשובות בפנים.

כל מי שרוצה למכור את הדירה שלו, חייב שהיא תראה במיטבה, על מנת לקבל את המחיר הגבוה ביותר האפשרי. זוהי הסיבה בגינה בעלי דירות רבים הרוצים למכור את דירתם, משפצים את הדירה לפני המכירה. שיפוץ חכם ויעיל לפני המכירה יכול בהחלט להעלות את המחיר בעשרות אחוזים. ישנם גם משקיעים הקונים דירות ישנות ומשפצים אותן על מנת למכור אותן ברווח. בכתבה זו נפרט על אודות נושא זה.

 

כיצד ניתן להעלות את ערך הדירה באמצעות שיפוץ?

 

בכל רחבי הארץ, יש דירות רבות העומדות למכירה, וניתן בהחלט להעלות את המחיר שלהן באמצעות שיפוץ חכם ויעיל. שיפוץ איכותי הוא שיפוץ שהעלות שלו משתלמת. למשל - אם משפצים דירה ב - 200,000 שקלים ולאחר מכן ערכה עולה ביותר מסכום זה, השיפוץ היה כדאי. לא מומלץ לשפץ דירה בסכום מסויים אם אתם לא מעריכים שמחיר הדירה יעלה לאחר מכן בעלות השיפוץ לפחות. במהלך שיפוץ ניתן כמובן לשנות את מבנה הדירה, להוסיף מרפסת, להוסיף חדר נוסף או ממ"ד, ולעשות למעשה כל דבר שיהפוך את הדירה לאטרקטיבית יותר. ניתן כמובן גם לקנות רהיטים חדשים, לעצב את הדירה בצורה מזמינה יותר, לבנות מטבח חדש או חדרי אמבטיה משודרגים ועוד. בשיפוץ דירות האפשרויות הן רבות מאוד והכל תלוי בתקציב. כמובן שרצוי לשפץ בעיקר דירות הזקוקות לשיפוץ, ואין טעם לשפץ דירה שנראית מצויין. לאחר השיפוץ (שנמשך בדרך כלל כמה שבועות או אפילו כמה חודשים במקרה של שיפוץ גדול), ניתן לנסות למכור את הדירה במחיר גבוה הרבה יותר מאשר לפני השיפוץ.

 

כיצד מאתרים בעלי מקצוע מתאימים?

 

בשיפוץ דירות עוסקים בעלי מקצוע רבים - אדריכלים, מעצבים, קבלנים, שיפוצניקים, אנשי חשמל, שרברבים, אנשי מיזוג אוויר ועוד. כמובן שעליכם לעבוד רק עם אנשי מקצוע הרלוונטיים לשיפוץ שלכם ורצוי לעבוד עם הטובים ביותר במסגרת התקציב שלכם. קבלן שיפוצים איכותי יכול להפוך את החיים שלכם לנוחים מאוד, אך יש לכך עלות כמובן. ניתן גם לארגן את השיפוץ באופן עצמאי, אך עבור רבים זהו "כאב ראש" גדול מדי... את אנשי המקצוע ניתן לאתר באמצעות האינטרנט (חיפוש ממוקד של אנשי מקצוע רלוונטיים), או דרך המלצות של חברים. רצוי לעבוד רק עם אנשי מקצוע אמינים, איכותיים ורצוי גם זולים, שקיבלתם עליהם המלצות חמות מאנשים שאתם סומכים עליהם.

גורל השיפוץ תלוי במידה רבה באנשי המקצוע שמנהלים אותו, ולכן חשוב מאוד  לבחור בקפידה את אנשי המקצוע הרלוונטיים. לתקציב שלכם יהיה כמובן השפעה על האיכות של אנשי המקצוע.

 

לסיכום, אחת מהדרכים הטובות ביותר להעלאת הערך של הדירה שלכם היא לשפץ אותה בצורה חכמה ויעילה. יש אנשים המתמחים בכך, אך ניתן לעשות זאת גם באופן עצמאי, בצורה רווחית למדי. מומלץ כמובן להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום ולפעול רק במסגרת התקציב שלכם, וכך באמצעות שיפוץ דירתכם תעלו את ערכה בעשרות אחוזים.

 

רשימת נכסים