שיכון ובינוי, מקבוצת אריסון, תבנה כביש אגרה בניירובי

שיכוון ובינוי הודיע שקונצורסיום שבו היא מחזיקה 50% , זכתה במכרז להקמת כביש אגרה בניירובי בירת קניה שבמזרח אפריקה

שיכוון ובינוי הודיע  שקונצורסיום שבו היא מחזיקה  50% , זכתה במכרז להקמת כביש אגרה בניירובי בירת קניה שבמזרח אפריקה. כביש האגרה יבנה על בסיס BOT לשלושים שנה פירוש הדבר שהחברה שבונה אותה יתפעל אותה כעסק חי במשך תקופה זו. היקף העסקה מעורך בכ 530 מיליון דולרים.

 

אורי שני, מנכ"ל שיכון ובינוי, מסר ש: "פרויקט כביש האגרה בקניה – ממשיך את פעילותנו על פי היעדים האסטרטגים  של שיכון ובינוי. הקבוצה שמה לה למטרה להעמיק את פעילותה בחו"ל, במדינות בהן היא פועלת כיום ובמדינות חדשות, תוך התמקדות בתחומי התשתיות הסביבתיות בפרויקטים גדולים. הניסיון של הקבוצה במגה פרויקטים מסוג ה – B.O.T וההובלה בתחום זה מעניקה לה יתרון בולט".

 

הקונסורציום בה שותפה קבוצת שיכון ובינוי (50%) ביחד עם קבוצתStrabag  נבחר על ידי ממשלת קניה להקמת פרויקט כביש אגרה בבירת קניה, ניירובי במסגרת מכרז B.O.T ממשלתי . הפרויקט כולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול, למשך תקופה של 30 שנה, של כביש אגרה באזור ניירובי, באורך של כ – 100 ק"מ. עלות הקמת הפרויקט מוערכת בסך של כ – 530 מיליון דולר, כאשר ההקמה מתוכננת להתבצע במספר שלבים. נציגי הקונסורציום הוזמנו לפגישה ראשונית עם נציגי הממשלה הקנייתית והחוזה בין הקונסורציום ולבין ממשלת קניה ייכנס לתוקפו רק לאחר סיום מו"מ על תנאי ההיקשרות ולאחר השלמת הסכמי מימון הפרויקט.