שוק הנדל''ן טומן בחובו הזדמנויות רבות ליציירת רווחים גדולים ומהירים

גם כאשר השוק שרוי בקיפאון משקיעי נדל''ן מתוחכמים יכולים לייצר לעצמם רווחי עתק על ידי השבחת נכסים ומכירתם ברווח. לרוב, כאשר אדם מן הישוב מתכנן שיפוץ הוא שוכר את שירותיו של אדריכל או מעצבת פנים, רוכש קרמיקה איכותית ודואג לכך שהעבודה תהיה ללא דופי, התוצאה, ברוב המקרים, היא אכן מדהימה...

שוק הנדל"ן טומן בחובו הזדמנויות רבות ליציירת רווחים גדולים ומהירים. גם כאשר השוק שרוי בקיפאון משקיעי נדל"ן מתוחכמים יכולים לייצר לעצמם רווחי עתק על ידי השבחת נכסים ומכירתם ברווח. לרוב, כאשר אדם מן הישוב מתכנן שיפוץ הוא שוכר את שירותיו של אדריכל או מעצבת פנים, רוכש קרמיקה איכותית ודואג לכך שהעבודה תהיה ללא דופי, התוצאה, ברוב המקרים, היא אכן מדהימה – הדירה נראית הרבה יותר טוב וערכה עולה, אולם עלותו הגבוהה של השיפוץ לא תמיד מצליחה לגרום לשיפוץ כולו להיות כלכלי.

לעומת זאת, משקיעי נדל"ן שעושים את השיפוץ אך ורק למטרות השבחה פועלים בצורה קצת שונה ומצליחים להשיג אגב כך רווחים גבוהים במיוחד. כיצד ניתן להשביח נכסים בעלות נמוכה ככל האפשר? על כך בכתבה הבאה.

שימוש בחומרים זולים ככל האפשר

לא תמיד השימוש בחומר יקר שווה את העלות הגבוה שלו בטווח הזמן הקצר. פרקט לימנציה זול, נראה כמעט כמו פרקט רגיל ועולה פחות מרבע. נכון, הפרקט עשוי לההרס כעבור מספר שנים אבל עד אז הדירה כבר תהיה בבעלות אדם אחר... גם ביצוע עבודות גבס פשוטות במקום בניה של קירות לבנים מסיבים יכולה להיות משתלמת במיוחד. הכלל המנחה בכל הסיפור הוא פשוט מאוד, מצאו את החומר הזול ביותר שמאפשר לכם לגרום לדירה להראות טוב.

 

מה שאפשר לעשות לבד – כדאי לעשות לבד

נכון, לא תמיד אדם ללא השכלה מעשית בתחום יכול להגיע לתוצאות שאליהן יכול להגיע איש מקצוע כמו אדריכל או מעצב פנים אולם כאשר מטרת השיפוץ היא השבחה פרופר, לא תמיד יכול המעצב או האדריכל "להחזיר את ההשקעה" אנשים משלמים על "נכס אמיתי" לפי חישובים ברורים של גודל, חומר ומיקום ואם יש לכם מעט חוש אסטטי לא בטוח שהעסקתו של איש מקצוע תהיה משתלמת.

הוספת חדרים על חשבון חללים פתוחים

רוב הקונים בארץ רואים את מספר החדרים בדירה כמדד יחידי לקביעת גודלה. נכון, נתונים כמו גודל במטרים זמינים לכל דורש במרשם המקרקעין אבל למי שאינו עוסק בתחום באופן שוטף קל יותר להבין מונחים כמו ארבעה חדרים מאשר "מחיר למטר בנוי" וכך, באופן מסורתי, דירות ארבעה חדרים עולות פחות מחמישה ויותר משלושה.

 


במהלך השבחת נכסים ניתן להגדיל באופן מלאכותי את מספר החדרים בדירה על חשבון חללים פתוחים ובכך לגרום לקונים פוטנציאלים לשלם יותר על הדירה.