קריית אונו – תמונת מצב נדל''נית

''למרות מיקומה המרכזי של קריית אונו בשנות ה – 90, הביקושים לעיר היו נמוכים יחסית. אולם, לאחר הפשרת קרקעות בעיר (באזור פרדס רייספלד), הקמה וקידום פרויקטים לפינוי בינוי יחד עם תנופת בניה גדולה בעיר – הגיעו גם הביקושים ההיסטריים לקריית אונו'' – אומר נדב בריח סמנכ''ל השיווק בקבוצת נווה העיר ייזום ושיווק פרויקטים.

קריית אונו מאופיינת באוכלוסייה מסוציו אוקונומי בינוני – גבוה וקהל הרוכשים בעיר הינם בעיקר תושבי רמת גן, גבעתיים ומשפרי דיור מקרית אונו. בריח אומר כי בשוק הנדל"ן בשנת 2010 בקריית אונו, שכונת פרדס רייספלד הינה השכונה היקרה ביותר בעיר. השכונה הוקמה על שטח של כ – 400 דונם (של פרדסים ומכאן השם "פרדס רייספלד), מפותחת כמעט לחלוטין ושנהנתה מעליית מחירים בשיעורים עצומים בשנים האחרונות וזאת לאור השלמות הפיתוחים הסביבתיים בה (פארק, גני ילדים, בית ספר), אכלוס של רוב הפרויקטים שנבנו בה וכן אוכלוסייה איכותית שהגיעה לגור בשכונה.  כך לדוגמא, אומר בריח, דירת 4 חדרים ממוצעת בשכונה נמכרת היום במחיר של 2.100 מיליון שקל ו – 5 חדרים נמכרת במחיר של 2.500 מיליון שקל.

 

 פארק רייספלד - קרית אונו. צילום: דר' אבישי טייכר (מתוך אתר - פיקיוויקי) 

 בריח מוסיף כי הפרויקטים למגורים הממוקמים במרכז העיר נהנו בשנים האחרונות מעליות מחירים חדות כתוצאה מהבנייה בשכונות החדשות רייספלד ופסגת אונו, אך יחד עם זאת מחירי הדירות החדשות במרכז עדיין שומרות על פער מחירים נמוך יותר מהשכונות של בין 5% ל – 15% אשר מציב את האזור המרכזי כאלטרנטיבה לרכישת דירה במחיר זול יותר בקריית אונו.

 

כך לדוגמא: דירת 4 חדרים ממוצעת חדשה, במרכז נמכרת במחיר של כ – 1.850 מיליון שקל ואילו דירת 5 חדרים נמכרת בכ – 2.100 מיליון שקל. חשוב לשים לב – מציין בריח – כי הפרויקטים החדשים במרכז העיר ניבנו בסביבה ישנה יחסית לבנייה בשכונות החדשות רייספלד ופסגת אונו – זוהי הסיבה העיקרית,לדעתו שהדירות במרכז מחירן זול יותר.

 

בשכונת פסגת אונו הממוקמת בחלקה הצפוני של העיר בסמוך לכביש "מכבית החדש", הבנייה עדיין בעיצומה וכן הפיתוח והקמת מבני הציבור, כולל קנטרי קלאב ומרכז מסחרי שטרם הושלמה בנייתם. בשכונה זו, אומר בריח, דירת 4 חדרים ממוצעת נמכרת במחיר של כ – 1.950 מיליון שקל ודירת 5 חדרים נמכרת במחיר של כ – 2.250 מיליון שקל. נראה כי הקמת כביש "מכבית", שמיקם את פסגת אונו כשכונה הנוחה ביותר מבחינת גישה לצירי התנועה הראשיים המובילים לתל אביב, השלמת הפרויקטים החדשים בשכונה, השלמת הפיתוח הסביבתי ומבני הציבור – כל אלה – ישנו את שוק הנדל"ן בקריית אונו כך שפסגת אונו תהנה בשנים הקרובות מעליית מחירים בשיעורים הגבוהים ביותר בעיר ואף תשווה את מחיריה לשכונת רייספלד במהלך שנת 2011.