קניית נכס עם כמה שותפים

אילו נכסים מתאימים לקנייה על ידי שותפים? כל הדגשים החשובים!

תחום הנדל'ן להשקעה הוא תחום מרתק הטומן בחובו אין ספור אפשרויות. אפשר לקנות נכס קטן להשקעה ולהשכיר אותו במשך שנים, אפשר לקנות דירה ולשפץ אותה ואז למכור אותה במחיר גבוה יותר ואפשר גם לקנות עסק מניב כמו בניין משרדים שטח מסחרי. כמובן שלא לכולם יש הון עצמי מספיק על מנת לרכוש בניין שלם, ולעיתים יש צורך ליצור שותפויות. רכישת נכס יחד עם שותפים היא עניין לא פשוט, אך גם יכולה להיות מאוד משתלמת. כמה אנשים אשר חוברים יחד ורוכשים נכס מניב שלא יכלו לרכוש לבד, יכולים בהחלט ליצור לעצמם הכנסה יפה מאוד, אך חשוב להקפיד על כמה כללים חשובים במיוחד. בכתבה זו נפרט על אודות נושא חשוב זה - קניית נכס נדל'ני עם כמה שותפים.

 

אילו נכסים מתאימים לקנייה על ידי שותפים?

את רוב הדירות להשקעה ניתן לרכוש לבד, אך למעשה כל נכס ניתן גם לרכוש יחד עם שותפים. גם דירה רגילה בשווי של מיליון או 2 מיליון שלקים ניתן לקנות יחד עם שותף, אך לא תמיד זה הכרחי. לעומת זאת, נכסים יקרים או מסובכים יותר (למשל קרקע חקלאית או בניין משרדים), אפשר ואף רצוי לרכוש עם שותף או שותפים. נכסים כאלה הם יקרים הרבה יותר ויכולים לעלות גם עשרות מיליוני שקלים. גם עלות של כמה מיליוני שקלים בודדים היא גבוהה מדי עבור רוב האנשים, ולכן האופציה של רכישה יחד עם שותפים היא בהחלט הגיונית. כמובן שצריך להסדיר את כל הנושא מראש, בכתב ובאופן ברור. שותפים יכולים לקנות יחד דירות להשקעה, משרדים להשקעה, שטחים מסחריים, שטחים חקלאיים, בניינים ועוד. את כל סוגי הנכסים הללו ועוד, ניתן לקנות יחד עם שותפים, אך יש לעשות זאת בזהירות ועם ליווי צמוד של עורך דין.

 

כמה דגשים חשובים

כאשר קונים דירה לבד חשוב מאוד לנסח חוזה ברור בנוגע לכל תנאי הרכישה ועל אחת כמה וכמה כאשר עושים זאת יחד עם שותפים. קניית נכסים עם שותפים יכולה להיות עסק נהדר, אך גם מתכון ללא מעט מחלוקות ובעיות. אם לא תסתדרו עם השותפים שלכם כל העסקה יכולה להפוך לסיוט אחד גדול וגם להפסד כספי. לכן, הדבר החשוב ביותר הוא להסדיר בצורה מסודרת את כל תנאי העסקה ואת מה שכל שותף נותן ומקבל. אם שותף אחד הוא בעל אחוזים גדולים יותר בנכס, יש לציין זאת באופן מפורש כמובן, וכך גם ביחס לכל שאר נתוני העסקה. ככל שתהיו יותר ספציפיים ומדוייקים בשלב המשא ומתן והחתימה על החוזה, כך תחסכו בעיות בעתיד. חוזה מפורט וברור הוא 'תעודת הביטוח' שלכם, מפני מחלוקות עתידיות. אפשר כמובן גם להגיע למחלוקות כאשר יש חוזה ברור, אך הסיכויים לכך הם נמוכים הרבה יותר! לכן - רכישת נכס נדל'ן עם שותפים הוא בהחלט מומלץ ויכול להיות רווחי מאוד, אך חשוב לסגור את כל הפרטים מראש ובצורה הברורה ביותר!