קניה של דירה מקבלן

מכיוון שרכישת דירה מקבלן היא עניין מסובך למדי, אין להקל ראש בכל השלבים של הרכישה, ויש לבצע את כל הבדיקות החשובות בצורה הטובה ביותר האפשרית תוך קבלת ייעוץ לאורך כל הדרך.

 

אחת מהדרכים המקובלות ביותר לרכישת דירה חדשה היא רכישת דירה מקבלן. כאשר שי וענת התעניינו באופציה של רכישת דירה, הם דילגו משום מה על האופציה הזו אך חשוב לדעת כי אופציה זו אכן קיימת ואף נחשבת לאופציה פופולארית במיוחד. שי וענת הצליחו לאתר כמה דירות למכירה באמצעות חיפוש באינטרנט בלוחות דירות ושיחות עם מתווכים, אך יכול להיות שאם הם היו מחפשים גם דירה מקבלן, הם היו מקצרים את משך זמן החיפושים ואולי אפילו מאתרים דירה שעוד יותר מתאימה להם. בכתבה זו נפרט אודות האופציה הפופולארית של רכישת דירה מקבלן.

 

רכישת דירה מקבלן - למה חשוב לשים לב?

למרות ששי וענת כבר הצליחו לאתר את דירת החלומות שלהם. הסביר להם אבי, חברת המתווך, שכדאי להם לבדוק גם את האופציה של רכישת דירה מקבלן. אבי הסביר להם שדירה מקבלן היא דירה חדשה ואם רוכשים אותה בשלב מוקדם יחסית, אפשר לחסוך לא מעט כסף. יש בכך אמנם סיכון מסויים, אך אם מקפידים על כל אמצעי הבטיחות, דירה מקבלן יכולה להיות משתלמת מאוד. אבי הסביר לשי ולענת כי כאשר רוכשים דירה מקבלן יש לשים לב לכמה נקודות חשובות במיוחד, בין היתר - חשוב לבדוק לעומק מיהו הקבלן ממנו רוכשים את הדירה, מהו בדיוק הניסיון של הקבלן ואיזה מוניטין יש לו, אילו פרויקטים ביצע בעבר, אילו ערבויות הוא נותן לכם (למשל במקרה שהבנייה מתעכבת) ועוד. רכישת דירה מקבלן יכולה לחסוך עלויות אך היא מסוכנת יותר מאשר רכישת דירה מאדם פרטי, סיפר אבי לשי ולענת. יש להבין כי כאשר קונים דירה מקבלן לעיתים קונים דירה שהיא "על הנייר" בלבד (כלומר רק בשלבי תכנון) ולכן יש לבדוק כל דבר שבעתיים! בנוסף, המליץ אבי בכל מקרה של רכישת דירה מקבלן להתייעץ עם עורך דין איכותי לאורך כל התהליך ולקבל ממנו ייעוץ משפטי באשר לרכישה ולחוזה הרכישה.

 

רכישת דירה מקבלן - דברים נוספים שחשוב לבדוק

כאשר רוכשים דירה מקבלן יש מספר נקודות חשובות נוספות שיש לבדוק לעומק, למשל - אלו פרויקטים נוספים ביצע הקבלן ומהי רמתו המקצועית, האם הקבלן הוא קבלן רשום (ברשם הקבלנים) והאם יש לו את כל האישורים המתאימים לפרוייקט, למי שייכת הבעלות על הקרקע של הפרוייקט, יש לוודא כי הקרקע עליה ייבנה הפרוייקט לא מעוקלת או משועבדת, כדאי מאוד לבדוק את היתרי הבניה של הקבלן, את נסחי הרישום ואת שאר המסמכים הרלוונטיים, וכמובן, לאורך כל הדרך, חשוב מאוד שעורך דין מקצועי ומנוסה ילווה אתכם וינסח עבורכם את החוזה הטוב ביותר עבורכם.

 

אבי סיכם ואמר כי מכיוון שרכישת דירה מקבלן היא עניין מסובך למדי, אין להקל ראש בכל השלבים של הרכישה, ויש לבצע את כל הבדיקות החשובות בצורה הטובה ביותר האפשרית תוך קבלת ייעוץ לאורך כל הדרך.