קמן מתרחבת בשוק האמריקני:

חברת הדלקים אמפייר רוכשת 21 תחנות דלק וחנויות נוחות בכ-23.5 מיליון דולר

קבוצת קמן אחזקות ממשיכה את התרחבותה בשוק האנרגיה האמריקני. חודש לאחר שהשלימה את רכישת 50% מחברת הדלקים האמריקנית אמפייר פטרוליום  (Empire Petroleum Holdings), מדווחת חברת ישאל, מקבוצת קמן אחזקות,  רכישה נוספת בארה"ב.

חברת אמפייר פטרוליום חתמה על הסכם לרכישת 21 נכסים, שכל אחד מהם כולל תחנת דלק וחנות נוחות, ומרביתם כוללים גם תחנת רחצה אוטומטית לכלי רכב. היקף ההשקעה ברכישת הנכסים מסתכם בכ-23.5 מיליון דולר.

יצויין, כי אמפייר רוכשת את הבעלות ב-19 מהנכסים הנ"ל ואת זכויות החכירה ארוכות הטווח ב-2 נכסים נוספים. כל הנכסים ממוקמים בוירג'ניה, בטקסס ולאורך עורק התחבורה הראשי המחבר בין שתי המדינות.

הנכסים הנרכשים מושכרים למפעילים עצמאיים, המשלמים דמי שכירות חודשיים, ובנוסף ישלמו לאמפייר גם עמלות המבוססות על היקפי הפדיון שלהם. בשנת 2006 רשמו התחנות והחנויות להשכרה הנרכשות הכנסות בסך כולל של כ-80 מיליון דולר ורווח לפני מס בסך של כ-3.5 מיליון דולר. 

כמו כן, אמפייר רכשה במסגרת העיסקה הסכמי הפצה ארוכי טווח בהיקף של כ-30 מיליון גלון בשנה ל-21 התחנות הנרכשות ול-4 תחנות נוספות. יצויין, כי העיסקה כפופה עדיין למספר אישורים.

 

נזכיר, כי חברת ישאל דיווחה לאחרונה, כי נכנסה לתחום האנרגיה בארה"ב כאשר חתמה על הסכם לרכישת 50% מחברת אמפייר פטרוליום, המתמחה בהפצת דלקים בשוק האמריקני. האחזקה באמפייר, שהיקפ ההכנסות שלה בשנת 2006 הסתכם בכ-109 מיליון דולר, נרכשה תמורת כ-25 מיליון שקל. אמפייר צפויה לספק לנכסים הנרכשים את הדלקים במשך השנים הבאות.

קמן, שביצעה רצף מאסיבי של רכישות במהלך השנתיים האחרונות, סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2007 עם הכנסות בסך של כ-822 מיליון שקל, עלייה של כ-49% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורת הרווח הנקי, הציגה קמן רווח  בסך של כ-35.8 מיליון שקל, גידול חד לעומת רווח של כ-14.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2006. השיפור בתוצאות החברה נבע, בין היתר, מהכללת תוצאותיהן של החברות פינקלשטיין, הגליל ו-DSP האמריקנית, וכן מרווחי הון שרשמה הקבוצה כתוצאה מהכנסת קונצרן שמרוק כשותף בחטיבת הסחר, מהנפקת שנפ בבורסה בתל-אביב ומהכנסת שותף לרשת ניו-פארם.