קבוצת רכישה, למי זה מתאים?

מה זה בעצם קבוצת רכישה? כיצד עושים זאת? עוד על רכישת דירה במסגרת קבוצת רכישה בכתבה הבאה.

כל מי שרוצה לרכוש דירה חדשה בזול, יכול לנסות ללכת על האופציה של קבוצת רכישה. השתתפות בקבוצת רכישה יכולה להוזיל מאוד עלויות, אך יש להשתתף בקבוצה שהמנהלים שלה יודעים מה הם עושים ומכירים את התחום. השקעות במסגרת קבוצת רכישה יכולות להיות משתלמות מאוד, בין אם המדובר בדירה למטרת מגורים ובין אם לדירה למטרת השקעה. אך כיצד עושים זאת? עוד על רכישת דירה במסגרת קבוצת רכישה בכתבה הבאה.

 

מה זה בעצם קבוצת רכישה?

 

קבוצת רכישה היא למעשה קבוצה של אנשים שמתארגנים יחד, ומשמשים כקבלנים של פרוייקט הבנייה. במקום לרכוש דירה מקבלן או מחברת הבנייה, הקבוצה המתארגנת היא הקבלן וכך ניתן לחסוך לא מעט עלויות. קבלן מקבל לא מעט כסף עבור השירותים שלו וכאשר הקבוצה מבצעת בעצמה את תפקידו כל העלות של הקבלן נחסכת, וכך כל אחד בקבוצה מקבל דירה זולה יותר. יש לקבוצות רכישה יתרונות נוספים. מכיוון שהקבוצה היא הקבלן, היא דואגת לכל ובמיוחד לעבודה של כל אנשי המקצוע. כך ניתן לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר, הזולים ביותר והאיכותיים ביותר. אין עוד צורך לסמוך על מישהו חיצוני, אלא הקבוצה דואגת להכל באופן עצמאי, וכך יכולה לחסוך בעלויות. הקבוצה בוחרת באופן עצמאי את הקרקע עליה יבנו את הבניין, את בעלי המקצוע שיעבדו בפרוייקט (ויש רבים כאלה), את חומרי הגלם ועוד. אם האנשים בקבוצה (ובעיקר המנהלים והמארגנים שלה) יודעים לעשות את העבודה כמו שצריך ויש להם ניסיון בתחום, ניתן לחסוך כסף רב (עד כדי עשרות אחוזים). זוהי הסיבה בגינה כדאי להצטרף רק לקבוצות איכותיות, שהמובילים שלה הם בעלי ידע, ניסיון ומוניטין בתחום. יש בישראל לא מעט קבוצת העוסקות בתחום וניתן להגיע אליהן באמצעות חיפוש בגוגל.

 

עוד כמה דגשים חשובים

 

כמובן שכמו בכל תחום, יש טובים יותר וטובים פחות, ולכן כדאי לבצע בדיקה מעמיקה בנוגע לקבוצת הרכישה אליה מצטרפים. חובה לברר באילו פרוייקטים קודמים השתתפה הקבוצה והאם הם היו מוצלחים. חשוב מאוד שעורך דין איכותי המבין בתחום ילווה אתכם ויוודא כי החוזה עליו אתם חותמים תואם לאינטרסים שלכם. כדאי גם לעשות הכל על מנת שלא יהיו חילוקי דעות בין חברי הקבוצה, וכמובן - יש לברר את כל נושא המיסים (רצוי עם עורך דין המבין בתחום). במקביל, חשוב לשוחח עם מספר בנקים ולקבל הצעות לליווי מקצועי לפרוייקט. ללא אשראי מהבנקים לא תוכלו לצאת לדרך וחשוב לזכור זאת! לאורך כל הדרך יש להיות בקשר עם הרשות המקומית ולברר את כל הנושא הבירוקרטי.

 

אם תעשו את כל אלה בצורה נכונה ויעילה, קבוצת הרכישה שלכם יכולה להצליח ותוכלו לרכוש כך דירה חדשה במחיר זול בעשרות אחוזים, וזוהי הרי המטרה המרכזית מין הסתם.

 

 

לרשימה בפורטל