קבוצת חבס פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של שנת 2007

ירידה של 40.37% בהכנסות ל 28.8 מילין שקלים גידול חד ברווח נקי של 16.7 מיליון שקלים.

קבוצת חבס פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של שנת 2007.

 

הכנסות של כ- 28.8 מיליון ש"ח לעומת כ- 48.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 40.37%. הקיטון בהכנסות נובע מכך שברבעון השני של שנת 2006 ביצוע מגדל 1 בפרויקט המגורים Yoo Tel Aviv ומכירת הדירות במגדל זה, היו בשלבים מוקדמים, כך ששיעור ההכרה בהכנסות (הנגזרת מהשינוי בשיעור ההתקדמות) בין רבעון לרבעון היה גדול יותר.

 

ברבעון הנוכחי, עם התקדמות ביצוע העבודות לקראת סיומן והתמתנות קצב המכירות במגדל 1 עקב סיום מלאי הדירות למכירה, שיעור ההכרה בהכנסות קטן.

 

הרווח הגולמי הסתכם בכ- 17.1 מיליון ש"ח, שיעור של כ- 49.7% מההכנסות לעומת כ- 8.4 מיליון ש"ח המהווים כ- 17.4% מהמחזור ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקרו מפעילות הנדל"ן המניב של הקבוצה בחו"ל אשר גדלה משמעותית לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עוד מוסבר הגידול בשיפור שיעור הרווחיות ממכירת דירות במגדל 1 בפרויקט Yoo Tel-Aviv.

 

הרווח התפעולי הסתכם בכ- 12.9 מיליון ש"ח, שיעור של כ- 37.6% לעומת רווח של כ- 5.9 מיליון ש"ח, שיעור של כ- 12.2% ברבעון המקביל אשתקד.

 

הכנסות מדיבידנד – ברבעון השני של שנת 2007 החברה רשמה הכנסות בגין דיבידנד שחולק על ידי NSI ובגין השקעתה בעסקת רשת מלונות הילטון באנגליה בסך של כ- 12 מיליון ש"ח.


הרווח הנקי הסתכם בכ- 16.7 מיליון ש"ח, שיעור של כ-48.5% לעומת רווח של כ- 161 אלף ש"ח, שיעור של כ-0.3% ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרצל חבס, סגן יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל קבוצת חבס, מסר: "אנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון וגאים מאוד בהיקף מכירות משמעותי של כ- 480 מיליון ש"ח, מתחילת השנה בפרויקטים Yoo Tel-Aviv ושדרות רוטשילד 1. כפי שציינו בעבר, ממשיכה מגמת העלייה בשיעור הרווחיות ממכירות בפרויקטים אלו ואנו מאמינים כי מגמה זו תמשך. במהלך השנה ביצענו השקעה בחברה ההולנדית, NSI במטרה להמשיך ולבסס את אחיזתנו במגזר הנדל"ן המניב במערב אירופה וכיום אנו מחזיקים בכ- 20.85% ממניותיה. אנו רואים את הפוטנציאל העסקי הרב הגלום בחברה ההולנדית אשר תהווה בסיס אסטרטגי להרחבת פורטפוליו הנכסים שלנו. חשוב לציין כי חברת NSI הינה מרכז רווח המניב הכנסות שוטפות לחברה וברבעון המדווח רשמנו הכנסות מדיבידנד בסך של כ- 11.6 מיליון ש"ח, הצפויות לגדול בעקבות הגדלת אחזקתנו בחברה לאחר תקופת הדוח."


אודות קבוצת חבס

קבוצת חבס הינה גוף אחזקות והשקעות בינלאומי בתחום הנדל"ן. הקבוצה מהווה שחקן מרכזי בכלכלה הישראלית קרוב למאה שנה. הקבוצה מתמחה בפרויקטים של דירות יוקרה למכירה, נדל"ן עסקי ונדל"ן מסחרי.

 

קבוצת חבס מורכבת ממספר רב של חברות פרטיות, המצויות בבעלותה של משפחת חבס ומחברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. הקבוצה מתמקדת בפלח הפרימיום, אשר להערכת הקבוצה צפוי להניב תשואה עודפת על זו הצפויה מהבנייה למגורים בכללותה.

 

מבין הפרוייקטים למגורים המוקמים כיום על ידי החברה הציבורית (חבס ח. צ. השקעות (1960) בע"מ) אפשר למנות את פרויקט YOO Tel-Aviv המעוצב על ידי המעצב הבינלאומי פיליפ סטארק והכולל שני מגדלים מגורים בני 37 ו – 41 קומות הממוקמים בצד הצפון מערבי של שכונת פארק צמרת שבצפון תל אביב ואת מגדל שדרות רוטשילד 1, מגדל מגורי יוקרה למכירה בן 32 קומות. כמו כן בבעלות קבוצה כ- 77% משני מגרשים למכירה נוספים בפארק צמרת, עליהם יוקמו בעתיד שני מגדלי מגורים יוקרתיים.

 

לאחרונה הגדילה החברה הציבורית השקעותיה בשוק הבינלאומי. היקף הנכסים הנרכשים על ידי החברה בשנה האחרונה עומד על סך של כ- 1.9 מיליארד ש"ח.

 

לפני חודשים ספורים רכשה החברה ממניותיה של Nieuwe Steen Investments N.V. (NSI) חברה הולנדית, הנחשבת לאחת מקבוצות הנדל"ן המניב הגדולות בהולנד.

 

NSI נסחרת בבורסת ה-EURONEXT באמסטרדם (סימונה: NIST). NSI מאוגדת כ-REIT ובבעלותה כ- 160 נכסים מניבים בהולנד בשווי של כ-1.2 מיליארד אירו.

 

שיעור החזקתה הנוכחי של חבס ב- NSI הינו כ- 20.85%. בנוסף, בבעלות הקבוצה מספר מבני משרדים ומרכזים מסחריים בשוויץ, היא שותפה בעסקה לרכישת שמונה מרכזי קניות בגרמניה ושוויץ המושכרים לחברת H or nbach ובנוסף, החברה שותפה בעסקה לרכישת הבעלות של 16 מלונות הילטון בבריטניה.