קבוצת גזית נכנסת לגרעין השליטה בא.דורי,

רכשה 50% מ ''אכד'' תמורת כ-44.4 מיליון דולר

קבוצת גזית, נכנסת כשותפה בגרעין השליטה בחברת הנדל"ן הוותיקה א.דורי.

קבוצת גזית, באמצעות חברת בת בבעלות מלאה של גזית גלוב, חתמה על הסכם לרכישת 50% מחברת "אכד" הפרטית, המחזיקה בכ-76% ממניות א.דורי הציבורית. תמורת המניות ב"אכד" תשלם גזית לקבוצת אורי דורי סכום של כ-44.4 מיליון דולר.

קבוצת גזית גלוב נכנסת בנעליה של חברת נורת'רן גרופ האמריקנית, כשותפתה של קבוצת אורי דורי ב"אכד".

 

קבוצת אורי דורי, רכשה ערב העסקה עם גזית את אחזקותיה של נורת'רן גרופ ב"אכד" תמורת כ-44.4 מיליון דולר, ולאחר מכן מכרה את המ יות תמורת סכום דומה לקבוצת גזית. במסגרת העסקה, סוכמו גם מנגנונים הדדיים להסדרת היחסים בין בעלי המניות באכד, ובין היתר סוכם כי אורי דורי ימשיך לכהן כמנכ"ל א.דורי וכיו"ר אכד וא.דורי.

 

יצויין, כי העיסקה כפופה עדיין למספר תנאים מתלים, ביניהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.


א. דורי צבר קרקעות ופרוייקטים למגורים עתידיים בהיקף כולל של כ-3,000 יחידות דיור ומקרקעין המיועדים לבניית 50,000 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים להשכרה.

 

בתחום קבלנות הבצוע הגיע צבר ההזמנות של החברה, נכון לסוף הרבעון הראשון של 2007, להיקף של כ-1.5 מיליארד שקל. פרוייקטים אלה מיועדים לביצוע במהלך השנים 2007-2009. בתחום היזמות בחו"ל לחברה צבר קרקעות למכירה ופרוייקטים בפולין, בולגריה, רומניה ואוקראינה בהיקף של 4,000 יח"ד (חלק החברה).

 

בתחילת החודש הודיעה א. דורי כי בכוונתה להנפיק חברה נכדה הולנדית, אשר מוחזקת בכ-79.1% על ידי חברת רונסון, המרכזת את פעילות הייזום למגורים של חברת א.דורי בפולין והמוחזקת על ידי דורי בשיעור של בכ-40%. רונסון נחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המובילות בפולין בתחום הייזום למגורים. החברה פעילה בעיקר באזורי הביקוש של הערים וורשה ופוזנן, וכיום היא חולשת על צבר פרוייקטים בהיקף של כ-3,200 יחידות דיור, מתוכן כ-500 בשלבי הקמה. כמו כן, ברשות החברה מצויה קרקע המיועדת להקמת פרוייקט מסחרי בתחום המשרדים בשטח כולל של כ- 40,000 מ"ר.